vytisknout velikost písma Opel Astra dostane dve športové verzie GSI a OPC

Opel Astra dostane dve športové verzie GSI a OPC

Opel podľa všetkého uvedie hneď dve športové verzie novej generácie hatchbacku Astra. Základný sa bude volať Astra GSI, ostrejší potom Astra OPC (v Británii VXR). Naznačil to šéf značky Vauxhall (Opel pre britský trh) pre magazín Autocar.

Obidva modely dostanú údajne dvojlitrový štvorvalec s preplňovaním, ale zatiaľ čo Opel Astra GSI bude v zásade len silnejšia civilná Astra s trochu zníženým podvozkom a väčšími brzdami, Astra OPC bude pravoverný ostrý hatchback so samosvorom a adaptívnym podvozkom.

Astra GSI má ponúknuť výkon 250 koní, čo by ju postavilo vedľa Focusu ST alebo Golfu GTI. Ostrá Astra OPC má potom mať minimálne 300 koní. Štandardom bude manuálna prevodovka, ale Astra GSI by mohla byť k dispozícii aj s automatom.

Opel Astra GSI, pre ktorú je v hre aj silný diesel, by mala doraziť na trh už budúci rok, ale na Astru OPC si záujemcovia ešte niekoľko rokov počkajú. Pôvodne totiž mala Astra OPC výhradne trojdverovú karosériu a taký model sa zatiaľ ešte ani nepredstavil.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY