vytisknout velikost písma Opel Astra dostane dve športové verzie GSI a OPC

Opel Astra dostane dve športové verzie GSI a OPC

Opel podľa všetkého uvedie hneď dve športové verzie novej generácie hatchbacku Astra. Základný sa bude volať Astra GSI, ostrejší potom Astra OPC (v Británii VXR). Naznačil to šéf značky Vauxhall (Opel pre britský trh) pre magazín Autocar.

Obidva modely dostanú údajne dvojlitrový štvorvalec s preplňovaním, ale zatiaľ čo Opel Astra GSI bude v zásade len silnejšia civilná Astra s trochu zníženým podvozkom a väčšími brzdami, Astra OPC bude pravoverný ostrý hatchback so samosvorom a adaptívnym podvozkom.

Astra GSI má ponúknuť výkon 250 koní, čo by ju postavilo vedľa Focusu ST alebo Golfu GTI. Ostrá Astra OPC má potom mať minimálne 300 koní. Štandardom bude manuálna prevodovka, ale Astra GSI by mohla byť k dispozícii aj s automatom.

Opel Astra GSI, pre ktorú je v hre aj silný diesel, by mala doraziť na trh už budúci rok, ale na Astru OPC si záujemcovia ešte niekoľko rokov počkajú. Pôvodne totiž mala Astra OPC výhradne trojdverovú karosériu a taký model sa zatiaľ ešte ani nepredstavil.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY