vytisknout velikost písma Opel Ampera sa nepredáva. Skončí a nástupca nebude

Opel Ampera sa nepredáva. Skončí a nástupca nebude

Opel Ampera je nepochybne veľmi zaujímavé auto. Lenže zákazníkov nepresvedčíte, aby si kúpili za 30 tisíc eur Opel, ktorý má malý kufor a štyri sedačky. Zákazníci jednoducho ešte elektromobily nechcú a Opel sa musí potýkať s veľmi slabými predajmi svojho plug-in hybridu.

V roku 2013 Opel údajne predal len 3184 kusov modelu Ampera a tento rok zatiaľ len 332. Napríklad v Nemecku našla Ampera za prvý polrok iba 46 zákazníkov, zatiaľ čo napríklad Ferrari predalo 83 kusov modelu F12 Berlinetta. Na svojich stránkach to uviedol magazín Automotive News.

Vedenie značky sa sťažuje, že politickí reprezentanti najprv vykrikovali, ako chcú elektromobily, a keď im automobilka jeden dala, zrazu sa nikto neozýva a nekoná. Ale možno by mal Opel začať u seba a zamyslieť sa nad tým, či jednoducho nie je Ampera príliš drahá.

Napríklad na našom trhu stojí Opel Ampera aj po zľave rovných 33 tisíc eur. To je jednoducho veľa peňazí na to, aby bol model pre spotrebiteľa ekonomicky atraktívny. Opel tak rozhodol o tom, že Ampera nástupcu nedostane a jej výroba sa postupne zastaví. Možno ale prišla Ampera na trh veľmi skoro, ako to s podobne revolučnými autami býva.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY