vytisknout velikost písma Opel Ampera-e prejde 520 km podľa normy NEDC

Podľa normy NEDC ujde Ampera-e 520 km. Norma WLTP ukazuje reálnejšiu hodnotu 380 km. V reálnej prevádzke by mohol 60kWh akumulátor stačiť na dojazd 300 km. Z domácej zásuvky sa bude Opel nabíjať viac ako 16 hodín. Z verejnej rýchlonabíjačky sa za pol hodiny nabije na 150 km.
Opel Ampera-e prejde 520 km podľa normy NEDC

Opel začne na vybraných európskych trhoch čoskoro predávať elektromobil Ampera-e, čo je vlastne americký Chevrolet Bolt s iným logom na kapote. Výroba dokonca prebieha na rovnakej montážnej linke v Orióne v americkom štáte Michigan. Teraz nemecká automobilka zverejnila všetky základné technické údaje. A nevyzerajú vôbec zle.

Opel Ampera-e používa akumulátor s kapacitou 60 kWh, čo mu má podľa platnej normy NEDC vystačiť na dojazd 520 km. To už by bol naozaj pekný akčný rádius. Avšak o norme NEDC sa vie, že má k skutočnosti veľmi ďaleko. V reálnom svete totiž žiadny podobne veľký elektromobil nebude dosahovať priemernej spotreby 11,54 kWh na 100 km.

V našom porovnávacom teste elektromobilov sme dosiahli najlepší výsledok spotreby 17 kWh na 100 km, skôr sme sa ale pohybovali okolo 20 kWh na 100 km. Takto by ale Opel Ampera-e prešiel aj tak veľmi pekných 300 km, čomu zodpovedá aj údaj podľa meracieho cyklu WLTP. V ňom prejde elektrický Opel 380 km. Spotreba 15,8 kWh na 100 km sa predsa len zdá reálnejšia a pri troche snahy snáď aj dosiahnuteľná.

Opel tiež udáva, že z 50kW verejnej DC nabíjačky sa na dojazd okolo 150 km nabije za 30 minút. Klasická domáca zásuvka má výkon maximálne 3,7 kW, takže na plnú kapacitu by ste doma Ameperu-e nabíjali približne 16 hodín. Opel zatiaľ nespomenul, či ponúkne aj špeciálnu domáce rýchlonabíjačku.

Opel Ampera-e rozhodne nebude pomalé auto. Jeho elektromotor má výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 360 Nm. Z 0 na 50 km/h akceleruje automobil za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 7,3 sekundy. Akcelerácia z 80 na 120 km/h sa odohrá za 4,5 sekundy, čo tiež nie je zlá hodnota. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Konštrukčne je elektrický Opel päťmiestny hatchback a v batožinovom priestore odvezie 381 litrov nákladu. Ak sklopíte zadné sedačky, vojde sa dovnútra až 1274 litrov. Opel poskytuje osemročnú záruku na životnosť akumulátorov, limituje ju však nájazdom 160 000 km.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY