vytisknout velikost písma Opel Adam v Ženeve: softroad Rocks, Adam S aj trojvalec 1,0 SIDI

Značka Opel v Ženeve ukázala rozšírenú a modernizovanú paletu verzií svojej "štýlovky" Adam. Čo prináša nové?
Opel Adam v Ženeve: softroad Rocks, Adam S aj trojvalec 1,0 SIDI

Opel Adam S

Zrejme najpôsobivejšou novinkou radu Adam sa stáva predsériové prevedenie športovej verzie Opel Adam S. Jej pohon zaistí zážihový štvorvalec 1,4 ECOTEC s preplňovaním, krútiacim momentom 220 Nm a výkonom nastaveným na 150 koní (110 kW), a tak sa Adam S stane s prehľadom najvýkonnejšou verziou celej rady Adam.

_DSC0206.JPG_DSC0207.JPGOpel Adam S prev 4.jpgOpel Adam S prev 2.jpgOpel Adam S prev 3.jpgOpel Adam S prev 1.jpgOpel Adam S prev 5.jpg
Opel Adam S

Predné kolesá bude poháňať cez šesťstupňovú manuálne radenú prevodovku a vozidlu zaistí dosiahnutie najvyššej rýchlosti 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zverejnené nakoniec nebolo, ale my hádame niečo okolo 7,5 s. Samozrejmosťou je sada nových aerodynamických doplnkov s výrazným spojlerom nad zadným oknom a ozdobnou koncovkou výfuku.

Upravenému interiéru tejto "žehličky" dominujú anatomické, kožou čalúnené sedadlá Recaro s vstavanými hlavovými opierkami, tešiť sa môžeme aj na zmenený prístrojový štít.

Opel Adam Rocks

Prevedenie Opel Adam Rocks, nadväzujúce na rovnomennú štúdiu z vlaňajška, doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu. Adam Rocks prichádza ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou.

_DSC0223.JPG_DSC0212.JPG_DSC0217.JPG_DSC0218.JPG_DSC0222.JPGcq5dam.web.1280.12802.jpg
Opel Adam Rocks

Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol automobil s dĺžkou do 4 m (dlhý je 3 740 mm), ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

Adam a trojvalec 1,0 SIDI Turbo

Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel, ktorá začali vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov.

Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcii pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikácií (k dispozicii bude aj pre Adam Rocks!) A na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosťou 99 g/km.

Nezabudnite sa pozrieť na naše video z Ženevy a prelistujte si galériu živých snímok!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY