vytisknout velikost písma Opel Adam v Ženeve: softroad Rocks, Adam S aj trojvalec 1,0 SIDI

Značka Opel v Ženeve ukázala rozšírenú a modernizovanú paletu verzií svojej "štýlovky" Adam. Čo prináša nové?
Opel Adam v Ženeve: softroad Rocks, Adam S aj trojvalec 1,0 SIDI

Opel Adam S

Zrejme najpôsobivejšou novinkou radu Adam sa stáva predsériové prevedenie športovej verzie Opel Adam S. Jej pohon zaistí zážihový štvorvalec 1,4 ECOTEC s preplňovaním, krútiacim momentom 220 Nm a výkonom nastaveným na 150 koní (110 kW), a tak sa Adam S stane s prehľadom najvýkonnejšou verziou celej rady Adam.

_DSC0206.JPG_DSC0207.JPGOpel Adam S prev 4.jpgOpel Adam S prev 2.jpgOpel Adam S prev 3.jpgOpel Adam S prev 1.jpgOpel Adam S prev 5.jpg
Opel Adam S

Predné kolesá bude poháňať cez šesťstupňovú manuálne radenú prevodovku a vozidlu zaistí dosiahnutie najvyššej rýchlosti 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zverejnené nakoniec nebolo, ale my hádame niečo okolo 7,5 s. Samozrejmosťou je sada nových aerodynamických doplnkov s výrazným spojlerom nad zadným oknom a ozdobnou koncovkou výfuku.

Upravenému interiéru tejto "žehličky" dominujú anatomické, kožou čalúnené sedadlá Recaro s vstavanými hlavovými opierkami, tešiť sa môžeme aj na zmenený prístrojový štít.

Opel Adam Rocks

Prevedenie Opel Adam Rocks, nadväzujúce na rovnomennú štúdiu z vlaňajška, doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu. Adam Rocks prichádza ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou.

_DSC0223.JPG_DSC0212.JPG_DSC0217.JPG_DSC0218.JPG_DSC0222.JPGcq5dam.web.1280.12802.jpg
Opel Adam Rocks

Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol automobil s dĺžkou do 4 m (dlhý je 3 740 mm), ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

Adam a trojvalec 1,0 SIDI Turbo

Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel, ktorá začali vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov.

Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcii pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikácií (k dispozicii bude aj pre Adam Rocks!) A na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosťou 99 g/km.

Nezabudnite sa pozrieť na naše video z Ženevy a prelistujte si galériu živých snímok!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY