vytisknout velikost písma Opel Adam S: (skoro) sériové prevedenie má 150 koní a ide 220 km/h

Hoci ide vraj zatiaľ len o štúdiu, na sériovej podobe modelu Adam S sa toho zrejme už veľa nezmení.
Opel Adam S: (skoro) sériové prevedenie má 150 koní a ide 220 km/h

Po boku trojvalca Opel Adam 1,0 SIDI Turbo a "softroadovej" verzie Opel Adam Rocks sa v Ženeve objaví aj predobraz špičkovej verzie modelového radu Adam s doplnkovým označením S. Jej pohon zaistí zážihový štvorvalec 1,4 ECOTEC s preplňovaním, krútiacim momentom 220 Nm a výkonom nastaveným na 150 koní (110 kW), a tak sa Adam S stane s prehľadom najvýkonnejšou verziou celej rady Adam.

Opel Adam S prev 8.jpgOpel Adam S prev 2.jpgOpel Adam S prev 4.jpgOpel Adam S prev 5.jpgOpel Adam S prev 3.jpg
Opel Adam S, zatiaľ vraj len ako štúdia

Predné kolesá bude poháňať cez šesťstupňovú manuálne radenú prevodovku a vozidlu zaistí dosiahnutie najvyššej rýchlosti 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zverejnené nebolo, ale my tipujeme niečo okolo 7,5 s. Na ženevský stánok Opelu Adam S dorazí vybavený osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi s pneumatikami 225/35 a posilnenými brzdami s červeno lakovanými strmeňmi. V predných svietidlách sú vstavané zdroje LED pre denné svietenie a zmenilo sa nastavenie podvozku.

Opel Adam S prev 6.jpgOpel Adam S prev 1.jpgOpel Adam S prev 7.jpg
Interiér je ladený športovo a doplnený bohatou výbavou

Samozrejmosťou je sada nových aerodynamických doplnkov s výrazným spojlerom nad zadným oknom a ozdobnou koncovkou výfuku. Upravenému interiéru tejto "žehličky" dominujú anatomické, kožou čalúnené sedadlá Recaro s vstavanými hlavovými opierkami, tešiť sa môžeme aj na zmenený prístrojový štít, kontrastné červené sťahovanie, samočinnú klimatizáciu alebo najnovšie prevedenie multimediálne palubnej sústavy IntelliLink.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY