vytisknout velikost písma Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Na stánku Opelu na ženevskom autosalóne sa objaví aj modernizovaná rada Adam, ktoré privezie predovšetkým nový motor.
Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Model Opel Adam, ktorý do značnej miery vystúpil zo zvyklostí značky Opel, bol oficiálne predstavený už v polovici roka 2012. V januári roku 2013 bola zahájená jeho výroba, v marci sa u nás začal predávať a v auguste sa dočkal prevedenia Adam 1,4 ecoFLEX s pohonom na LPG. V Ženeve sa teraz objaví ľahko modernizovaný Adam, ktorý dostane omladený interiér s novými poťahovými materiálmi a dekormi a ďalšími doplnkami na karosérii aj v jej interiéri smerujúcimi k rozšíreniu škály variantov.

Najvýznamnejšou novinkou je ale zástavba nového motora. Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel začatej vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov. Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcie pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop.

Výrobca sľubuje "nové merítka medzi trojvalcovými motormi s hlučnosťou a vibráciami prekonávajúcim veľa štvorvalcových motorov", pri plnom zaťažení má byť nový motor napríklad tichší ako konvenčné, atmosféricky plnené štvorvalce 1,6 l, a to v celom rozsahu otáčok. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikáciou a na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosť 99 g/km, na výkonové parametre nimi opatrených Adamov si ale ešte počkáme.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY