vytisknout velikost písma Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Na stánku Opelu na ženevskom autosalóne sa objaví aj modernizovaná rada Adam, ktoré privezie predovšetkým nový motor.
Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Model Opel Adam, ktorý do značnej miery vystúpil zo zvyklostí značky Opel, bol oficiálne predstavený už v polovici roka 2012. V januári roku 2013 bola zahájená jeho výroba, v marci sa u nás začal predávať a v auguste sa dočkal prevedenia Adam 1,4 ecoFLEX s pohonom na LPG. V Ženeve sa teraz objaví ľahko modernizovaný Adam, ktorý dostane omladený interiér s novými poťahovými materiálmi a dekormi a ďalšími doplnkami na karosérii aj v jej interiéri smerujúcimi k rozšíreniu škály variantov.

Najvýznamnejšou novinkou je ale zástavba nového motora. Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel začatej vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov. Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcie pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop.

Výrobca sľubuje "nové merítka medzi trojvalcovými motormi s hlučnosťou a vibráciami prekonávajúcim veľa štvorvalcových motorov", pri plnom zaťažení má byť nový motor napríklad tichší ako konvenčné, atmosféricky plnené štvorvalce 1,6 l, a to v celom rozsahu otáčok. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikáciou a na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosť 99 g/km, na výkonové parametre nimi opatrených Adamov si ale ešte počkáme.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY