vytisknout velikost písma Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Na stánku Opelu na ženevskom autosalóne sa objaví aj modernizovaná rada Adam, ktoré privezie predovšetkým nový motor.
Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Model Opel Adam, ktorý do značnej miery vystúpil zo zvyklostí značky Opel, bol oficiálne predstavený už v polovici roka 2012. V januári roku 2013 bola zahájená jeho výroba, v marci sa u nás začal predávať a v auguste sa dočkal prevedenia Adam 1,4 ecoFLEX s pohonom na LPG. V Ženeve sa teraz objaví ľahko modernizovaný Adam, ktorý dostane omladený interiér s novými poťahovými materiálmi a dekormi a ďalšími doplnkami na karosérii aj v jej interiéri smerujúcimi k rozšíreniu škály variantov.

Najvýznamnejšou novinkou je ale zástavba nového motora. Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel začatej vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov. Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcie pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop.

Výrobca sľubuje "nové merítka medzi trojvalcovými motormi s hlučnosťou a vibráciami prekonávajúcim veľa štvorvalcových motorov", pri plnom zaťažení má byť nový motor napríklad tichší ako konvenčné, atmosféricky plnené štvorvalce 1,6 l, a to v celom rozsahu otáčok. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikáciou a na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosť 99 g/km, na výkonové parametre nimi opatrených Adamov si ale ešte počkáme.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY