vytisknout velikost písma Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Na stánku Opelu na ženevskom autosalóne sa objaví aj modernizovaná rada Adam, ktoré privezie predovšetkým nový motor.
Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Model Opel Adam, ktorý do značnej miery vystúpil zo zvyklostí značky Opel, bol oficiálne predstavený už v polovici roka 2012. V januári roku 2013 bola zahájená jeho výroba, v marci sa u nás začal predávať a v auguste sa dočkal prevedenia Adam 1,4 ecoFLEX s pohonom na LPG. V Ženeve sa teraz objaví ľahko modernizovaný Adam, ktorý dostane omladený interiér s novými poťahovými materiálmi a dekormi a ďalšími doplnkami na karosérii aj v jej interiéri smerujúcimi k rozšíreniu škály variantov.

Najvýznamnejšou novinkou je ale zástavba nového motora. Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel začatej vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov. Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcie pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop.

Výrobca sľubuje "nové merítka medzi trojvalcovými motormi s hlučnosťou a vibráciami prekonávajúcim veľa štvorvalcových motorov", pri plnom zaťažení má byť nový motor napríklad tichší ako konvenčné, atmosféricky plnené štvorvalce 1,6 l, a to v celom rozsahu otáčok. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikáciou a na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosť 99 g/km, na výkonové parametre nimi opatrených Adamov si ale ešte počkáme.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY