vytisknout velikost písma Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Na stánku Opelu na ženevskom autosalóne sa objaví aj modernizovaná rada Adam, ktoré privezie predovšetkým nový motor.
Opel Adam s novým trojvalcom 1,0 SIDI a úpravami pre rok 2014

Model Opel Adam, ktorý do značnej miery vystúpil zo zvyklostí značky Opel, bol oficiálne predstavený už v polovici roka 2012. V januári roku 2013 bola zahájená jeho výroba, v marci sa u nás začal predávať a v auguste sa dočkal prevedenia Adam 1,4 ecoFLEX s pohonom na LPG. V Ženeve sa teraz objaví ľahko modernizovaný Adam, ktorý dostane omladený interiér s novými poťahovými materiálmi a dekormi a ďalšími doplnkami na karosérii aj v jej interiéri smerujúcimi k rozšíreniu škály variantov.

Najvýznamnejšou novinkou je ale zástavba nového motora. Adam sa tak dočká trojvalca 1,0 SIDI, ktorý je pokračovaním v modernizácii palety pohonných jednotiek vozidiel Opel začatej vlani dieselom 1,6 CDTI Ecotec a zážihovým agregátom 1,6 SIDI. Nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkovej zliatiny, priame vstrekovanie, preplňovanie aj plynule premenné časovanie ventilov. Ide o modernú konštrukciu ponúkajúcu väčšinu toho, čo dnešná doba prináša, má tiež vodné a olejové čerpadlo s premenlivým účinkom pre zrýchlenie prehrievanie motora a optimalizáciu jeho funkcie pri kombinácii so štandardne dodávanou sústavou štart/stop.

Výrobca sľubuje "nové merítka medzi trojvalcovými motormi s hlučnosťou a vibráciami prekonávajúcim veľa štvorvalcových motorov", pri plnom zaťažení má byť nový motor napríklad tichší ako konvenčné, atmosféricky plnené štvorvalce 1,6 l, a to v celom rozsahu otáčok. Pre Opel Adam bude preplňovaný trojvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) so zhodným vrcholom krútiaceho momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel Adam bude pre nový trojvalec 1,0 SIDI Turbo jeho prvou sériovou aplikáciou a na scéne sa bude zatiaľ objavovať výhradne v kombinácii s novou šesťstupňovou, manuálne radenou prevodovkou. Obe výkonové verzie majú vykazovať priemernú spotrebu v kombinovanom režime vo výške 4,3 l/100 km a emisie CO2 dosiahnu hmotnosť 99 g/km, na výkonové parametre nimi opatrených Adamov si ale ešte počkáme.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY