vytisknout velikost písma Opel Adam S ide do Paríža a potom rovno do výroby

Opel Adam S ide do Paríža a potom rovno do výroby

Štúdiu Opel Adam S už sme si mohli prezrieť na jar, ale vtedy sa skutočne jednalo len o testovanie reakcií verejnosti na malú vreckovú raketu. Opel sa nakoniec rozhodol rýchleho Adama S postaviť a svetu ho ukáže na autosalóne v Paríži.

Pod kapotou sa oproti pôvodným predpokladom vlastne nič nezmenilo. Pohon obstaráva doladená verzia motora 1.4 Turbo, ktorá na predné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 220 Nm. Malý Opel Adam S zvládne stovku za 8,5 sekundy a rozbehne sa na 220 km/h.

Oproti bežnému Adamovi sa model S líši predovšetkým nastavením podvozku, ktorý má byť nielen bližšie k zemi, ale má mať aj inú geometriu pre rýchlejšie reakcie a potlačenie nedotáčavosti. Úprav sa zrejme dočká aj riadenie a motor snáď bude vydávať atraktívnejší zvuk. Nedá sa ale predpokladať, že na zníženom podvozku a základných 17 "kolesách pôjde Adam S ako po vzduchovom vankúši...

Opel ešte nezverejnil informácie o cenách, ale tie sa dozvieme vraj už v Paríži. Predaj má začať v novembri, objednávky bude automobilka prijímať už po zverejnení cenovej politiky.

1300841867594083173.jpg1328581644295004619.jpg20534548301165095953.jpg20869919432062948747.jpg

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY