vytisknout velikost písma Opel Adam S ide do Paríža a potom rovno do výroby

Opel Adam S ide do Paríža a potom rovno do výroby

Štúdiu Opel Adam S už sme si mohli prezrieť na jar, ale vtedy sa skutočne jednalo len o testovanie reakcií verejnosti na malú vreckovú raketu. Opel sa nakoniec rozhodol rýchleho Adama S postaviť a svetu ho ukáže na autosalóne v Paríži.

Pod kapotou sa oproti pôvodným predpokladom vlastne nič nezmenilo. Pohon obstaráva doladená verzia motora 1.4 Turbo, ktorá na predné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 220 Nm. Malý Opel Adam S zvládne stovku za 8,5 sekundy a rozbehne sa na 220 km/h.

Oproti bežnému Adamovi sa model S líši predovšetkým nastavením podvozku, ktorý má byť nielen bližšie k zemi, ale má mať aj inú geometriu pre rýchlejšie reakcie a potlačenie nedotáčavosti. Úprav sa zrejme dočká aj riadenie a motor snáď bude vydávať atraktívnejší zvuk. Nedá sa ale predpokladať, že na zníženom podvozku a základných 17 "kolesách pôjde Adam S ako po vzduchovom vankúši...

Opel ešte nezverejnil informácie o cenách, ale tie sa dozvieme vraj už v Paríži. Predaj má začať v novembri, objednávky bude automobilka prijímať už po zverejnení cenovej politiky.

1300841867594083173.jpg1328581644295004619.jpg20534548301165095953.jpg20869919432062948747.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY