vytisknout velikost písma Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Presne pred rokom Opel predstavil koncept Adam Rocks. Samozrejme sa tak stalo v Ženeve, kam sa vozidlo s týmto názvom opäť vracia. Tentoraz už nepôjde o koncept, ale ukáže sa tu sériové prevedenie, ktoré tým pádom doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu.

Oproti očakávaniam nakoniec prichádza Rocks naozaj ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou. Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol takto malý automobil, ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Privítajte vreckový mestský crossover...

Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

rocks_7.jpgrocks_9.jpg

Pod kapotou sa predstaví litrový preplňovaný trojvalec využívajúci priamy vstrek paliva. Motor 1.0 SIDI zvládne vyprodukovať 115 koní a 166 Nm. Ponúkať sa bude taktiež slabšia verzia naladená na 90 koní. S novým motorom súvisí tiež nová šesťstupňová manuálna prevodovka, kde Opel sľubuje zmenšené vnútorné trenie a presné radenie.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY