vytisknout velikost písma Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Presne pred rokom Opel predstavil koncept Adam Rocks. Samozrejme sa tak stalo v Ženeve, kam sa vozidlo s týmto názvom opäť vracia. Tentoraz už nepôjde o koncept, ale ukáže sa tu sériové prevedenie, ktoré tým pádom doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu.

Oproti očakávaniam nakoniec prichádza Rocks naozaj ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou. Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol takto malý automobil, ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Privítajte vreckový mestský crossover...

Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

rocks_7.jpgrocks_9.jpg

Pod kapotou sa predstaví litrový preplňovaný trojvalec využívajúci priamy vstrek paliva. Motor 1.0 SIDI zvládne vyprodukovať 115 koní a 166 Nm. Ponúkať sa bude taktiež slabšia verzia naladená na 90 koní. S novým motorom súvisí tiež nová šesťstupňová manuálna prevodovka, kde Opel sľubuje zmenšené vnútorné trenie a presné radenie.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY