vytisknout velikost písma Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Presne pred rokom Opel predstavil koncept Adam Rocks. Samozrejme sa tak stalo v Ženeve, kam sa vozidlo s týmto názvom opäť vracia. Tentoraz už nepôjde o koncept, ale ukáže sa tu sériové prevedenie, ktoré tým pádom doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu.

Oproti očakávaniam nakoniec prichádza Rocks naozaj ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou. Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol takto malý automobil, ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Privítajte vreckový mestský crossover...

Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

rocks_7.jpgrocks_9.jpg

Pod kapotou sa predstaví litrový preplňovaný trojvalec využívajúci priamy vstrek paliva. Motor 1.0 SIDI zvládne vyprodukovať 115 koní a 166 Nm. Ponúkať sa bude taktiež slabšia verzia naladená na 90 koní. S novým motorom súvisí tiež nová šesťstupňová manuálna prevodovka, kde Opel sľubuje zmenšené vnútorné trenie a presné radenie.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY