vytisknout velikost písma Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Presne pred rokom Opel predstavil koncept Adam Rocks. Samozrejme sa tak stalo v Ženeve, kam sa vozidlo s týmto názvom opäť vracia. Tentoraz už nepôjde o koncept, ale ukáže sa tu sériové prevedenie, ktoré tým pádom doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu.

Oproti očakávaniam nakoniec prichádza Rocks naozaj ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou. Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol takto malý automobil, ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Privítajte vreckový mestský crossover...

Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

rocks_7.jpgrocks_9.jpg

Pod kapotou sa predstaví litrový preplňovaný trojvalec využívajúci priamy vstrek paliva. Motor 1.0 SIDI zvládne vyprodukovať 115 koní a 166 Nm. Ponúkať sa bude taktiež slabšia verzia naladená na 90 koní. S novým motorom súvisí tiež nová šesťstupňová manuálna prevodovka, kde Opel sľubuje zmenšené vnútorné trenie a presné radenie.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY