vytisknout velikost písma Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Opel Adam Rocks po roku opäť v Ženeve. Tentoraz ako sériová verzia

Presne pred rokom Opel predstavil koncept Adam Rocks. Samozrejme sa tak stalo v Ženeve, kam sa vozidlo s týmto názvom opäť vracia. Tentoraz už nepôjde o koncept, ale ukáže sa tu sériové prevedenie, ktoré tým pádom doplní súčasné varianty Adam Jam, Glam a Slam a ďalej rozšíri už aj tak pomerne veľké možnosti individualizácie tohto modelu.

Oproti očakávaniam nakoniec prichádza Rocks naozaj ako oplastované malé auto so sťahovacou strechou. Automobilka v tejto skutočnosti vidí jedno svoje prvenstvo. Na trhu zatiaľ nebol takto malý automobil, ktorý by sa hral na SUV a používal trojdverovú karosériu. Privítajte vreckový mestský crossover...

Nové prevedenie modelu Adam štandardne ponúkne strechu označenú ako SwingTop. Tá sa skladá z troch vrstiev a na C-stĺpiku sa po stlačení tlačidla odsunie za päť sekúnd. Na výber budú tri farby - čierna a dva odtiene hnedej.

rocks_7.jpgrocks_9.jpg

Pod kapotou sa predstaví litrový preplňovaný trojvalec využívajúci priamy vstrek paliva. Motor 1.0 SIDI zvládne vyprodukovať 115 koní a 166 Nm. Ponúkať sa bude taktiež slabšia verzia naladená na 90 koní. S novým motorom súvisí tiež nová šesťstupňová manuálna prevodovka, kde Opel sľubuje zmenšené vnútorné trenie a presné radenie.

Adam Rocks stojí štandardne na sedemnásťpalcových kolesách a používa upravený podvozok s inak naladenými pružinami, tlmičmi a lepším riadením. Zároveň narástla svetlá výška o pätnásť milimetrov. Predaj bude zahájený začiatkom leta, výroba sa rozbehne v Nemecku v auguste.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY