vytisknout velikost písma Opel Adam dostal sťahovaciu strechu a nový robotizovaný automat

Opel Adam dostal sťahovaciu strechu a nový robotizovaný automat

Malý štýlový hatchback Opel Adam rozširuje zoznam príplatkovej výbavy o dve zásadné položky. Jednou je sťahovacia látková strecha Swing Top a druhou modernizovaná robotizovaná prevodovka Easytronic.

1037014183343630913.jpg26998684978036734.jpg867319951573672008.jpgPlnohodnotný kabriolet sa síce z Adama nestal, ale niekomu to takto stačí. Robotizovaná prevodovka Easytronic teraz radí rýchlejšie, plynulejšie a znižuje spotrebu paliva

Opel novú prevodovku označuje ako Easytronic 3.0. Od prvých verzií tento automat urazil už celkom dlhú cestu a aj keď nikdy nedosiahne takej plynulosti ako klasický automat s meničom a rýchlosti ako dvojspojka, jedno sa mu musí nechať. Keď dorazil do Corsy C, sprístupnil automatické radenie masám.

Opel tvrdia, že nová prevodovka, za ktorú si ale v Adamovi priplatíte 600 eur, zlepší spotrebu i emisie. Proti pôvodnej verzii Easytroniku má tiež radiť chytrejšie, rýchlejšie a plynulejšie. Vo verzii s motorom 1,4 l s výkonom 87 koní zníži Easytronic spotrebu o 0,4 l/100 km.

Druhou novinkou je sťahovací látkový diel strechy označený ako Swing Top, ten bol doteraz len k oplastovanému Adamu Rocks. Strecha je ovládaná elektricky, otvorí sa za päť sekúnd a je možné s ňou manipulovať do rýchlosti 140 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY