vytisknout velikost písma Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prešiel faceliftom, ktorý sa zameral prevažne na modernizáciu techniky. Zmeny sa dotknú aj kombíku Shooting Brake.
Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Druhá generácia modelu Mercedes-Benz CLS, ktorá vlastne založila kategóriu štvordverových kupé, práve prekonala zásadnejší facelift. Medzi hlavné novinky patrí deväťstupňová automatická prevodovka, základný naftový štvorvalec a svetla z LED diód.

O LED svetlách sme už písali, poďme sa teda pozrieť na všetky novinky pekne poporiadku. A začneme rovno pri motoroch, konkrétne u naftového štvorvalca pre model CLS 220 BlueTEC.

14C472_035.jpg14C472_167.jpg14C473_017.jpg
Na vzhľade CLS sa menia skôr len detaily, dôležité novinky nájdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka s objemom 2,1 l bude na zadné kolesá posielať v najslabšej konfigurácii výkon 170 koní a krútiaci moment 400 Nm. Motor teraz plní emisnú normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, ktorý môže byť po novom aj vo verzii 4MATIC, je silnejšou špecifikáciou toho istého motora; má opäť 204 koní a 500 Nm.

Ďalšie diesel je vidlicový šesťvalec 3,0 l v modeli CLS 350 BlueTEC, ktorý disponuje výkonom 258 koní a veľmi pekným krútiacim momentom 620 Nm. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies sa bude iste jednať o veľmi žiadanú verziu.

Novinkou je aj benzínový šesťvalec 3,5 l s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel v modeli CLS 400. Ten bude na zadné alebo všetky kolesá posielať výkon 333 koní a krútiaci moment 480 Nm v rozmedzí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s "fúkaným" osemvalcom 4,7 l v ponuke zostáva, má aj rovnakých 408 koní a 600 Nm. Samozrejmosťou je aj verzia CLS 63 AMG s preplňovaným osemvalcom 5,5 l v dvoch verziách. Môžete mať buď 557, alebo rovno 585 koní.

Nová deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic využíva klasický hydrodynamický menič. Nájdete ju vo všetkých naftových verziách, rovnako ako v benzínovej CLS 500. Mercedes neuvádza prevodovky v CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zrejme sa bude jednať o osvedčenú sedemstupňovú skriňu.

Popri nových motoroch, prevodovke a diódových svetlách môže byť faceliftované CLS vybavené aj množstvom ďalších hračiek, za ktoré sa ale bude adekvátne priplácať. Počkajme si na slovenský cenník.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY