vytisknout velikost písma Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prešiel faceliftom, ktorý sa zameral prevažne na modernizáciu techniky. Zmeny sa dotknú aj kombíku Shooting Brake.
Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Druhá generácia modelu Mercedes-Benz CLS, ktorá vlastne založila kategóriu štvordverových kupé, práve prekonala zásadnejší facelift. Medzi hlavné novinky patrí deväťstupňová automatická prevodovka, základný naftový štvorvalec a svetla z LED diód.

O LED svetlách sme už písali, poďme sa teda pozrieť na všetky novinky pekne poporiadku. A začneme rovno pri motoroch, konkrétne u naftového štvorvalca pre model CLS 220 BlueTEC.

14C472_035.jpg14C472_167.jpg14C473_017.jpg
Na vzhľade CLS sa menia skôr len detaily, dôležité novinky nájdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka s objemom 2,1 l bude na zadné kolesá posielať v najslabšej konfigurácii výkon 170 koní a krútiaci moment 400 Nm. Motor teraz plní emisnú normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, ktorý môže byť po novom aj vo verzii 4MATIC, je silnejšou špecifikáciou toho istého motora; má opäť 204 koní a 500 Nm.

Ďalšie diesel je vidlicový šesťvalec 3,0 l v modeli CLS 350 BlueTEC, ktorý disponuje výkonom 258 koní a veľmi pekným krútiacim momentom 620 Nm. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies sa bude iste jednať o veľmi žiadanú verziu.

Novinkou je aj benzínový šesťvalec 3,5 l s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel v modeli CLS 400. Ten bude na zadné alebo všetky kolesá posielať výkon 333 koní a krútiaci moment 480 Nm v rozmedzí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s "fúkaným" osemvalcom 4,7 l v ponuke zostáva, má aj rovnakých 408 koní a 600 Nm. Samozrejmosťou je aj verzia CLS 63 AMG s preplňovaným osemvalcom 5,5 l v dvoch verziách. Môžete mať buď 557, alebo rovno 585 koní.

Nová deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic využíva klasický hydrodynamický menič. Nájdete ju vo všetkých naftových verziách, rovnako ako v benzínovej CLS 500. Mercedes neuvádza prevodovky v CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zrejme sa bude jednať o osvedčenú sedemstupňovú skriňu.

Popri nových motoroch, prevodovke a diódových svetlách môže byť faceliftované CLS vybavené aj množstvom ďalších hračiek, za ktoré sa ale bude adekvátne priplácať. Počkajme si na slovenský cenník.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY