vytisknout velikost písma Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prešiel faceliftom, ktorý sa zameral prevažne na modernizáciu techniky. Zmeny sa dotknú aj kombíku Shooting Brake.
Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Druhá generácia modelu Mercedes-Benz CLS, ktorá vlastne založila kategóriu štvordverových kupé, práve prekonala zásadnejší facelift. Medzi hlavné novinky patrí deväťstupňová automatická prevodovka, základný naftový štvorvalec a svetla z LED diód.

O LED svetlách sme už písali, poďme sa teda pozrieť na všetky novinky pekne poporiadku. A začneme rovno pri motoroch, konkrétne u naftového štvorvalca pre model CLS 220 BlueTEC.

14C472_035.jpg14C472_167.jpg14C473_017.jpg
Na vzhľade CLS sa menia skôr len detaily, dôležité novinky nájdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka s objemom 2,1 l bude na zadné kolesá posielať v najslabšej konfigurácii výkon 170 koní a krútiaci moment 400 Nm. Motor teraz plní emisnú normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, ktorý môže byť po novom aj vo verzii 4MATIC, je silnejšou špecifikáciou toho istého motora; má opäť 204 koní a 500 Nm.

Ďalšie diesel je vidlicový šesťvalec 3,0 l v modeli CLS 350 BlueTEC, ktorý disponuje výkonom 258 koní a veľmi pekným krútiacim momentom 620 Nm. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies sa bude iste jednať o veľmi žiadanú verziu.

Novinkou je aj benzínový šesťvalec 3,5 l s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel v modeli CLS 400. Ten bude na zadné alebo všetky kolesá posielať výkon 333 koní a krútiaci moment 480 Nm v rozmedzí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s "fúkaným" osemvalcom 4,7 l v ponuke zostáva, má aj rovnakých 408 koní a 600 Nm. Samozrejmosťou je aj verzia CLS 63 AMG s preplňovaným osemvalcom 5,5 l v dvoch verziách. Môžete mať buď 557, alebo rovno 585 koní.

Nová deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic využíva klasický hydrodynamický menič. Nájdete ju vo všetkých naftových verziách, rovnako ako v benzínovej CLS 500. Mercedes neuvádza prevodovky v CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zrejme sa bude jednať o osvedčenú sedemstupňovú skriňu.

Popri nových motoroch, prevodovke a diódových svetlách môže byť faceliftované CLS vybavené aj množstvom ďalších hračiek, za ktoré sa ale bude adekvátne priplácať. Počkajme si na slovenský cenník.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY