vytisknout velikost písma Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prešiel faceliftom, ktorý sa zameral prevažne na modernizáciu techniky. Zmeny sa dotknú aj kombíku Shooting Brake.
Omladený Mercedes CLS má nielen LED, ale aj nové motory a 9° automat

Druhá generácia modelu Mercedes-Benz CLS, ktorá vlastne založila kategóriu štvordverových kupé, práve prekonala zásadnejší facelift. Medzi hlavné novinky patrí deväťstupňová automatická prevodovka, základný naftový štvorvalec a svetla z LED diód.

O LED svetlách sme už písali, poďme sa teda pozrieť na všetky novinky pekne poporiadku. A začneme rovno pri motoroch, konkrétne u naftového štvorvalca pre model CLS 220 BlueTEC.

14C472_035.jpg14C472_167.jpg14C473_017.jpg
Na vzhľade CLS sa menia skôr len detaily, dôležité novinky nájdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka s objemom 2,1 l bude na zadné kolesá posielať v najslabšej konfigurácii výkon 170 koní a krútiaci moment 400 Nm. Motor teraz plní emisnú normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, ktorý môže byť po novom aj vo verzii 4MATIC, je silnejšou špecifikáciou toho istého motora; má opäť 204 koní a 500 Nm.

Ďalšie diesel je vidlicový šesťvalec 3,0 l v modeli CLS 350 BlueTEC, ktorý disponuje výkonom 258 koní a veľmi pekným krútiacim momentom 620 Nm. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies sa bude iste jednať o veľmi žiadanú verziu.

Novinkou je aj benzínový šesťvalec 3,5 l s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel v modeli CLS 400. Ten bude na zadné alebo všetky kolesá posielať výkon 333 koní a krútiaci moment 480 Nm v rozmedzí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s "fúkaným" osemvalcom 4,7 l v ponuke zostáva, má aj rovnakých 408 koní a 600 Nm. Samozrejmosťou je aj verzia CLS 63 AMG s preplňovaným osemvalcom 5,5 l v dvoch verziách. Môžete mať buď 557, alebo rovno 585 koní.

Nová deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic využíva klasický hydrodynamický menič. Nájdete ju vo všetkých naftových verziách, rovnako ako v benzínovej CLS 500. Mercedes neuvádza prevodovky v CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zrejme sa bude jednať o osvedčenú sedemstupňovú skriňu.

Popri nových motoroch, prevodovke a diódových svetlách môže byť faceliftované CLS vybavené aj množstvom ďalších hračiek, za ktoré sa ale bude adekvátne priplácať. Počkajme si na slovenský cenník.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY