vytisknout velikost písma Okruhový McLaren P1 GTR má tisíc koní a brutálne zadné krídlo

McLaren rozosiela svojim klientom render možnej podoby budúceho modelu. Niet pochýb, že ide o ostrý variant hybridného P1 s označením GTR.
Okruhový McLaren P1 GTR má tisíc koní a brutálne zadné krídlo

McLaren sa pochválil konečne prvou počítačovou kresbou okruhovej verzie hybridnej strely P1 s názvom GTR. Už v polovici júna ponúkol prvú skicu so siluetou, teda základnými linkami, teraz zase vieme, ako bude raketa aspoň vzdialene vyzerať. Jej príchod si vynútili samotní klienti existujúceho cestného P1, chcú sa totiž zabaviť aj na uzavretých tratiach v rámci track days. Nikomu inému ho koniec koncov vo Wokingu za mastných 1,98 milióna libier ani nepredajú.

mclaren-p1-gtr-render.jpg
Nový McLaren sa zatiaľ predstavuje v podobe počítačovej ilustrácie

P1 GTR nie je klasickým pretekárskym autom, FIA doteraz pre hybridné GT na okruhoch nedala dokopy poriadne predpisy. Áno, existuje prototypová trieda LMP1 - H, ale to je záležitosť francúzskeho ACO a medzinárodná automobilová federácia regule iba prevzala. McLaren je teda určený výhradne pre track days, cestná homologizácia samozrejme chýba.

Simulátor, slicky aj fitness trenér v cene

Zákazníci k vozidlu dostanú aj sadu slickov pre správnu priľnavosť na suchu. Ďalej sú v cene jazdy na firemnom simulátore, porady s trénermi kvôli fyzickej kondícii, šesť pretekárskych víkendov na tratiach celého sveta (za jednu sezónu!) a stretnutie so samotným Frankom Stephenson.

A technika? Gétéerku zostane podľa všetkých predpokladov uprostred umiestnený vidlicový osemvalec objemu 3,8 l s dvoma turbodúchadlami. Z hybridnej sústavy ale konštruktéri vydolujú rovných tisíc koní (736 kW) miesto sériových 916 k, teda správne 674 kW. Ako je vidieť z teaseru, GTR bude poriadny agresor s obrovským zadným krídlom, ktoré posunie prítlak na zadnú nápravu do iných dimenzií. Nezabúdajme na monštruózny difúzor pod ním a rozšírený rozchod kolies. Dvojitá koncovka výfukového potrubia vyzerá pekelne a pľuvanie ohňa jej určite nie je cudzie.

Z kresby striebristého auta s číslom 01, ktorá pochádza od dealera McLarenu z floridského mesta Tampa Bay, sú viditeľné aj rozšírené vstupy vzduchu na bokoch. Vzhľad prednej časti žiaľ doteraz zostáva tajomstvom. Produkcia bude striktne limitovaná, konkrétnejšie McLaren Automotive zatiaľ nehovorí. Prvý kus vznikne až potom, čo továreň vo Wokingu opustí posledná cestná P1. Tých sa zrodí len 375 a už si ich neobjednáte, všetky sú totiž dávno predané.

Písmena GTR znamenajú aj víťazstvo v Le Mans

Písmená GTR dávajú spomenúť na pretekársku verziu legendárneho McLarenu F1. Bezpochyby najslávnejším exemplárom je šedočierne auto s číslom šasi 01R tímu Kokusai Kaihatsu Racing, ktoré triumfovalo v roku 1995 na Circuit de la Sarthe v slávnej dvadsaťštyri hodinovke. Vtedy zvíťazila posádka Yannick Dalmas / Masanori Sekiya / JJ Lehto so štartovným číslom 59. Sekiya sa stal mimochodom prvým Japoncom, ktorý vytrvalostnú Veľkú cenu, konkrétne jej 63 ročník vyhral. Grand Prix of Endurance je neoficiálnym názvom závodu, ktorý sa používa v anglicky hovoriacich krajinách. P1 GTR sa oficiálne ukáže za necelý rok v júni priamo na francúzskej trati pri meste Le Mans. Dvadsiate výročie od významného športového úspechu je predsa potrebné riadne osláviť, nie?

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY