vytisknout velikost písma Okruhový McLaren P1 GTR má tisíc koní a brutálne zadné krídlo

McLaren rozosiela svojim klientom render možnej podoby budúceho modelu. Niet pochýb, že ide o ostrý variant hybridného P1 s označením GTR.
Okruhový McLaren P1 GTR má tisíc koní a brutálne zadné krídlo

McLaren sa pochválil konečne prvou počítačovou kresbou okruhovej verzie hybridnej strely P1 s názvom GTR. Už v polovici júna ponúkol prvú skicu so siluetou, teda základnými linkami, teraz zase vieme, ako bude raketa aspoň vzdialene vyzerať. Jej príchod si vynútili samotní klienti existujúceho cestného P1, chcú sa totiž zabaviť aj na uzavretých tratiach v rámci track days. Nikomu inému ho koniec koncov vo Wokingu za mastných 1,98 milióna libier ani nepredajú.

mclaren-p1-gtr-render.jpg
Nový McLaren sa zatiaľ predstavuje v podobe počítačovej ilustrácie

P1 GTR nie je klasickým pretekárskym autom, FIA doteraz pre hybridné GT na okruhoch nedala dokopy poriadne predpisy. Áno, existuje prototypová trieda LMP1 - H, ale to je záležitosť francúzskeho ACO a medzinárodná automobilová federácia regule iba prevzala. McLaren je teda určený výhradne pre track days, cestná homologizácia samozrejme chýba.

Simulátor, slicky aj fitness trenér v cene

Zákazníci k vozidlu dostanú aj sadu slickov pre správnu priľnavosť na suchu. Ďalej sú v cene jazdy na firemnom simulátore, porady s trénermi kvôli fyzickej kondícii, šesť pretekárskych víkendov na tratiach celého sveta (za jednu sezónu!) a stretnutie so samotným Frankom Stephenson.

A technika? Gétéerku zostane podľa všetkých predpokladov uprostred umiestnený vidlicový osemvalec objemu 3,8 l s dvoma turbodúchadlami. Z hybridnej sústavy ale konštruktéri vydolujú rovných tisíc koní (736 kW) miesto sériových 916 k, teda správne 674 kW. Ako je vidieť z teaseru, GTR bude poriadny agresor s obrovským zadným krídlom, ktoré posunie prítlak na zadnú nápravu do iných dimenzií. Nezabúdajme na monštruózny difúzor pod ním a rozšírený rozchod kolies. Dvojitá koncovka výfukového potrubia vyzerá pekelne a pľuvanie ohňa jej určite nie je cudzie.

Z kresby striebristého auta s číslom 01, ktorá pochádza od dealera McLarenu z floridského mesta Tampa Bay, sú viditeľné aj rozšírené vstupy vzduchu na bokoch. Vzhľad prednej časti žiaľ doteraz zostáva tajomstvom. Produkcia bude striktne limitovaná, konkrétnejšie McLaren Automotive zatiaľ nehovorí. Prvý kus vznikne až potom, čo továreň vo Wokingu opustí posledná cestná P1. Tých sa zrodí len 375 a už si ich neobjednáte, všetky sú totiž dávno predané.

Písmena GTR znamenajú aj víťazstvo v Le Mans

Písmená GTR dávajú spomenúť na pretekársku verziu legendárneho McLarenu F1. Bezpochyby najslávnejším exemplárom je šedočierne auto s číslom šasi 01R tímu Kokusai Kaihatsu Racing, ktoré triumfovalo v roku 1995 na Circuit de la Sarthe v slávnej dvadsaťštyri hodinovke. Vtedy zvíťazila posádka Yannick Dalmas / Masanori Sekiya / JJ Lehto so štartovným číslom 59. Sekiya sa stal mimochodom prvým Japoncom, ktorý vytrvalostnú Veľkú cenu, konkrétne jej 63 ročník vyhral. Grand Prix of Endurance je neoficiálnym názvom závodu, ktorý sa používa v anglicky hovoriacich krajinách. P1 GTR sa oficiálne ukáže za necelý rok v júni priamo na francúzskej trati pri meste Le Mans. Dvadsiate výročie od významného športového úspechu je predsa potrebné riadne osláviť, nie?

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY