vytisknout velikost písma Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Ak potrebujete nejaké skutočne rýchle okruhové náčinie, zavolajte do Lotusu.
Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg
Zoznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogaléria: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoode predstavil novú okruhovú hračku, ktorá sa volá 3-Eleven. Určite si spomínate na minulú verziu 2-Eleven, ale tentoraz sa dynamický potenciál auta, ktoré si rozhodne nekúpite na nákupy, posunul niekam úplne inam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šesťvalec 3,5 litra z Lotusu Evora 400. Má teda preplňovanie kompresorom a dosahuje výkon 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a krútiaceho momentu 450 Nm v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min.

lotus 3eleven (6).jpglotus 3eleven (9).jpglotus 3eleven (12).jpgLotus 3-Eleven vsádza na nízku hmotnosť a zásobu mechanickej priľnavosti, ale len tak mimochodom pridáva ešte poriadne výkonný motor. Interiér je skutočne minimalistický

Suchá hmotnosť Lotusu 3-Eleven je ale iba 900 kg, takže pomer výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnôt ako v Bugatti Veyron. Karoséria je vyrobená z kompozitu a luxusnú výbavu v tomto aute nenájdete.

Lotus vyrobí len 311 kusov tohto iste veľmi zaujímavého autá. Vybrať si môžete dokonca z cestnej a okruhovej verzie. Cestná má klasický nakrátko poskladaný manuál a samosvor Torsen, závodné verzia s agresívnym bodykitom má potom sekvenčnú prevodovku.

Cestný model je schopný dosiahnuť na 290 km/h, závodný potom "len" na 280 km/h. Obe vozidlá zrýchlia na stovku za menej ako tri sekundy. Cestný model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

Predné pneumatiky majú rozmer 225/40 ZR18, zadné potom 275/35 ZR19. Za ľahkými ráfikmi sa ukrývajú klasické oceľové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi a ventilovanými kotúčmi s priemerom 332 mm vpredu i vzadu.

Cestná verzia Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 libier s daňou, okruhová verzia príde aj s daňou na 115 200 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY