vytisknout velikost písma Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Ak potrebujete nejaké skutočne rýchle okruhové náčinie, zavolajte do Lotusu.
Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg
Zoznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogaléria: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoode predstavil novú okruhovú hračku, ktorá sa volá 3-Eleven. Určite si spomínate na minulú verziu 2-Eleven, ale tentoraz sa dynamický potenciál auta, ktoré si rozhodne nekúpite na nákupy, posunul niekam úplne inam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šesťvalec 3,5 litra z Lotusu Evora 400. Má teda preplňovanie kompresorom a dosahuje výkon 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a krútiaceho momentu 450 Nm v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min.

lotus 3eleven (6).jpglotus 3eleven (9).jpglotus 3eleven (12).jpgLotus 3-Eleven vsádza na nízku hmotnosť a zásobu mechanickej priľnavosti, ale len tak mimochodom pridáva ešte poriadne výkonný motor. Interiér je skutočne minimalistický

Suchá hmotnosť Lotusu 3-Eleven je ale iba 900 kg, takže pomer výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnôt ako v Bugatti Veyron. Karoséria je vyrobená z kompozitu a luxusnú výbavu v tomto aute nenájdete.

Lotus vyrobí len 311 kusov tohto iste veľmi zaujímavého autá. Vybrať si môžete dokonca z cestnej a okruhovej verzie. Cestná má klasický nakrátko poskladaný manuál a samosvor Torsen, závodné verzia s agresívnym bodykitom má potom sekvenčnú prevodovku.

Cestný model je schopný dosiahnuť na 290 km/h, závodný potom "len" na 280 km/h. Obe vozidlá zrýchlia na stovku za menej ako tri sekundy. Cestný model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

Predné pneumatiky majú rozmer 225/40 ZR18, zadné potom 275/35 ZR19. Za ľahkými ráfikmi sa ukrývajú klasické oceľové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi a ventilovanými kotúčmi s priemerom 332 mm vpredu i vzadu.

Cestná verzia Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 libier s daňou, okruhová verzia príde aj s daňou na 115 200 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY