vytisknout velikost písma Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Ak potrebujete nejaké skutočne rýchle okruhové náčinie, zavolajte do Lotusu.
Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg
Zoznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogaléria: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoode predstavil novú okruhovú hračku, ktorá sa volá 3-Eleven. Určite si spomínate na minulú verziu 2-Eleven, ale tentoraz sa dynamický potenciál auta, ktoré si rozhodne nekúpite na nákupy, posunul niekam úplne inam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šesťvalec 3,5 litra z Lotusu Evora 400. Má teda preplňovanie kompresorom a dosahuje výkon 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a krútiaceho momentu 450 Nm v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min.

lotus 3eleven (6).jpglotus 3eleven (9).jpglotus 3eleven (12).jpgLotus 3-Eleven vsádza na nízku hmotnosť a zásobu mechanickej priľnavosti, ale len tak mimochodom pridáva ešte poriadne výkonný motor. Interiér je skutočne minimalistický

Suchá hmotnosť Lotusu 3-Eleven je ale iba 900 kg, takže pomer výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnôt ako v Bugatti Veyron. Karoséria je vyrobená z kompozitu a luxusnú výbavu v tomto aute nenájdete.

Lotus vyrobí len 311 kusov tohto iste veľmi zaujímavého autá. Vybrať si môžete dokonca z cestnej a okruhovej verzie. Cestná má klasický nakrátko poskladaný manuál a samosvor Torsen, závodné verzia s agresívnym bodykitom má potom sekvenčnú prevodovku.

Cestný model je schopný dosiahnuť na 290 km/h, závodný potom "len" na 280 km/h. Obe vozidlá zrýchlia na stovku za menej ako tri sekundy. Cestný model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

Predné pneumatiky majú rozmer 225/40 ZR18, zadné potom 275/35 ZR19. Za ľahkými ráfikmi sa ukrývajú klasické oceľové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi a ventilovanými kotúčmi s priemerom 332 mm vpredu i vzadu.

Cestná verzia Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 libier s daňou, okruhová verzia príde aj s daňou na 115 200 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY