vytisknout velikost písma Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Ak potrebujete nejaké skutočne rýchle okruhové náčinie, zavolajte do Lotusu.
Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg
Zoznam kapitol
  1. Lotus 3-Eleven
  2. Fotogaléria: Lotus 3-Eleven

Lotus v Goodwoode predstavil novú okruhovú hračku, ktorá sa volá 3-Eleven. Určite si spomínate na minulú verziu 2-Eleven, ale tentoraz sa dynamický potenciál auta, ktoré si rozhodne nekúpite na nákupy, posunul niekam úplne inam.

Lotus 3-Eleven totiž dostal šesťvalec 3,5 litra z Lotusu Evora 400. Má teda preplňovanie kompresorom a dosahuje výkon 336 kW (457 koní) v 7000 ot./min. a krútiaceho momentu 450 Nm v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min.

lotus 3eleven (6).jpglotus 3eleven (9).jpglotus 3eleven (12).jpgLotus 3-Eleven vsádza na nízku hmotnosť a zásobu mechanickej priľnavosti, ale len tak mimochodom pridáva ešte poriadne výkonný motor. Interiér je skutočne minimalistický

Suchá hmotnosť Lotusu 3-Eleven je ale iba 900 kg, takže pomer výkonu k hmotnosti dosahuje podobných hodnôt ako v Bugatti Veyron. Karoséria je vyrobená z kompozitu a luxusnú výbavu v tomto aute nenájdete.

Lotus vyrobí len 311 kusov tohto iste veľmi zaujímavého autá. Vybrať si môžete dokonca z cestnej a okruhovej verzie. Cestná má klasický nakrátko poskladaný manuál a samosvor Torsen, závodné verzia s agresívnym bodykitom má potom sekvenčnú prevodovku.

Cestný model je schopný dosiahnuť na 290 km/h, závodný potom "len" na 280 km/h. Obe vozidlá zrýchlia na stovku za menej ako tri sekundy. Cestný model dostane pneumatiky Michelin Pilot Supersport, okruhový Michelin Pilot Sport Cup 2.

Predné pneumatiky majú rozmer 225/40 ZR18, zadné potom 275/35 ZR19. Za ľahkými ráfikmi sa ukrývajú klasické oceľové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi a ventilovanými kotúčmi s priemerom 332 mm vpredu i vzadu.

Cestná verzia Lotusu 3-Eleven stojí 82 000 libier s daňou, okruhová verzia príde aj s daňou na 115 200 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY