vytisknout velikost písma Ojazdené švindlujúce diesely od VW majú vyššiu cenu než konkurencia

Oproti očakávaniam aféra Dieselgate neovplyvňuje ceny ojazdených áut. Ceny naftových Volkswagenov klesajú dokonca pomalšie ako pri porovnateľných vozidlách konkurencie. Kupujúcim ojazdených áut je emisný škandál ľahostajný. Z pohľadu záujemcov o ojazdené auto predstavujú motory z aféry Dieselgate spoľahlivú voľbu.
Ojazdené švindlujúce diesely od VW majú vyššiu cenu než konkurencia

Že si jazdené "tédéíčka" držia cenu na našom trhu, to nie je žiadna novinka. Aktuálna analýza samotného Volkswagenu však zistila, že autá s motormi postihnutými aférou Dieselgate si cenu držia nečakane dobre aj v európskom meradle. Vlastne klesá pomalšie ako pri porovnateľných konkurenčných vozidlách, ktorých sa aféra vôbec nedotkla.

Volkswagen prostredníctvom svojej divízie VW Financial Services počítal predbežne s tým, že hodnota ojazdených vozidiel s motormi zasiahnutými aférou dieselgate prudko klesne. Spoločnosť tak preventívne v roku 2015 odpísala hodnotu ojazdených áut vo výške 570 miliónov eur. Dokonca kalkulovala aj s poklesom hodnoty benzínových modelov značky VW z dôvodu "kolaterálnych strát".

Ukazuje sa ale, že trhu s ojazdenými autami je nejaká aféra s emisiami ľahostajná. Úplne. Jazdenky s motormi TDI sa predávajú ako na bežiacom páse a cenu si držia.

Trh ojazdených vozidiel sa vyvíja podľa úplne iných kritérií a pretože Európska únia zatiaľ nemá právnu páku na to, ako prevádzku áut postihnutých aférou Dieselgate obmedziť (prípadne viac zdaniť či úplne zakázať), kupujúci svojím záujmom o tieto autá dávajú najavo vlastný postoj k celej záležitosti. Ľudia chcú evidentne spoľahlivú a dobrú jazdenku. Nie za každú cenu auto, ktoré má najnižšie emisie.

Automotive News uvádzajú, že sám Volkswagen je vývojom značne prekvapený. Svoju úlohu určite zohráva aj fakt, že majitelia nie sú prevádzkou auta, ktorého sa emisný škandál týka, nijako dotknutí. Nemusia platiť za vyššie emisie, netýkajú sa ich nejaké mimoriadne povinnosti a ich auto stále plní všetky platné normy.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY