vytisknout velikost písma Ohnivé peklo v čínskom prístave Tchien-ťin zničilo vyše 10 000 nových áut

Ohnivé peklo v čínskom prístave Tchien-ťin zničilo vyše 10 000 nových áut

Niektoré automobilky vedľa spomaľujúcej sa čínskej ekonomiky čelia teraz inému problému. Po výbuchu a devastujúcom požiari v prístavnom meste Tchien-ťin bolo zničených viac ako 10 000 nových vozidiel pripravených na dodanie zákazníkom.

Len spoločnosť Jaguar Land Rover napočítala približne 5800 zničených alebo poškodených áut, ktoré nebude môcť dodať zákazníkom a zrejme ich odpíše. Medzi ďalšími zasiahnutými sú BMW, Hyundai, Volkswagen, Toyota a Mercedes-Benz.

Práve Jaguar Land Rover má prístav Tchien-ťin ako hlavné miesto na import nových áut do Číny, aj keď podľa výrobcu neboli niektoré jeho sklady v okolí mesta zasiahnuté vôbec.

Pri výbuchu chemikálií v prístave Tchien-ťin a následnom veľkom požiari zahynulo podľa dostupných informácií 114 ľudí. Ďalší sú stále nezvestní.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY