vytisknout velikost písma Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Spolu s konceptom vodíkového sedanu pre Kaliforniu priviezla Toyota na veľtrh CES tiež štúdiu FV2. Nešlo o svetovú premiéru, táto vízia skutočne "osobného" automobilu vzdialenejšej budúcnosti bola prezentovaná už na autosalóne v Tokiu.

Obľúbené klišé o spojení človeka a stroja dostáva v tomto koncepte úplne nový význam. Toyota FV2 sa totiž neriadi volantom, ale nakláňaním trupu v pozdĺžnej a priečnej osi. Vozidlo je navyše údajne schopný detekovať aktuálnu náladu vodiča a na jej základe navrhnúť destinácie, ktoré najlepšie zodpovedajú jeho rozpoloženiu.

A aby ostatní účastníci premávky neboli na pochybách, akých reakcií sa môžu od vodiča FV2 dočkať, vonkajšia farba konceptu sa mení podľa nálady vodiča. Podrobný kľúč nepoznáme, ale tušíme, že keď sa FV2 sfarbí do červena, je dobré byť v strehu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY