vytisknout velikost písma Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Spolu s konceptom vodíkového sedanu pre Kaliforniu priviezla Toyota na veľtrh CES tiež štúdiu FV2. Nešlo o svetovú premiéru, táto vízia skutočne "osobného" automobilu vzdialenejšej budúcnosti bola prezentovaná už na autosalóne v Tokiu.

Obľúbené klišé o spojení človeka a stroja dostáva v tomto koncepte úplne nový význam. Toyota FV2 sa totiž neriadi volantom, ale nakláňaním trupu v pozdĺžnej a priečnej osi. Vozidlo je navyše údajne schopný detekovať aktuálnu náladu vodiča a na jej základe navrhnúť destinácie, ktoré najlepšie zodpovedajú jeho rozpoloženiu.

A aby ostatní účastníci premávky neboli na pochybách, akých reakcií sa môžu od vodiča FV2 dočkať, vonkajšia farba konceptu sa mení podľa nálady vodiča. Podrobný kľúč nepoznáme, ale tušíme, že keď sa FV2 sfarbí do červena, je dobré byť v strehu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY