vytisknout velikost písma Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Ohliadnutie za CES: Toyota FV2 mení farbu podľa nálady majiteľa

Spolu s konceptom vodíkového sedanu pre Kaliforniu priviezla Toyota na veľtrh CES tiež štúdiu FV2. Nešlo o svetovú premiéru, táto vízia skutočne "osobného" automobilu vzdialenejšej budúcnosti bola prezentovaná už na autosalóne v Tokiu.

Obľúbené klišé o spojení človeka a stroja dostáva v tomto koncepte úplne nový význam. Toyota FV2 sa totiž neriadi volantom, ale nakláňaním trupu v pozdĺžnej a priečnej osi. Vozidlo je navyše údajne schopný detekovať aktuálnu náladu vodiča a na jej základe navrhnúť destinácie, ktoré najlepšie zodpovedajú jeho rozpoloženiu.

A aby ostatní účastníci premávky neboli na pochybách, akých reakcií sa môžu od vodiča FV2 dočkať, vonkajšia farba konceptu sa mení podľa nálady vodiča. Podrobný kľúč nepoznáme, ale tušíme, že keď sa FV2 sfarbí do červena, je dobré byť v strehu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY