vytisknout velikost písma Ohliadnutie za CES: Audi A6 nepotrebuje k parkovaniu vodiča

Ohliadnutie za CES: Audi A6 nepotrebuje k parkovaniu vodiča

Na tohtoročnom CES v Las Vegas sa vedľa tradičných vystavovateľov objavili aj automobilky, pre ktoré je gigantický veľtrh spotrebnej elektroniky zaujímavou príležitosťou, ako predviesť svoje technické inovácie novému publiku. Niektoré z nich pre vás zaznamenal na videu náš kolega z Čiech, Tomáš Holčík zo Živě.cz.

Audi na CES predvádzalo okrem iného systém autonómneho parkovanie a výjazd z parkovacieho miesta. Namiesto nepohodlného súkania sa do úzkej medzery, ktoré vždy hrozí odrením laku vlastného i susedného auta, vodič jednoducho stlačí tlačidlo - a A6 poslušne vyjde do voľného priestoru.

Funguje to aj opačným smerom. Sériové nasadenie tejto technológie by vedľa golfistov ocenil nepochybne každý, kto niekedy na štandardne "širokom" parkovacom mieste usádzal dieťa do detskej sedačky.

So systémom autonómneho parkovania koketujú aj ďalšie automobilky. My sme v lete v Kalifornii jazdili Nissanom Leaf, ktorý si vedel miesto na parkovisku aj sám nájsť:

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY