vytisknout velikost písma Oficiálne: Základná Mazda MX-5 dostane 131 koní [+ fotogaléria]

Oficiálne: Základná Mazda MX-5 dostane 131 koní [+ fotogaléria]

Odhaľovanie Mazdy MX-5 je pomerne dlhý príbeh. Automobilka túto novinku ukázala prvýkrát začiatkom októbra, na presnejšie technické informácie sme si však museli počkať takmer pol roka. Aktuálne Mazda konečne oficiálne oznámila, že základná motorizácia ponúkne 96 kW (131 k), silnejší dvojliter potom disponuje výkonom 115 kW (156 k).

Nová MX-5 je auto dlhé len 3915 mm, široké 1730 mm a vysoké 1235 mm. Predovšetkým ide ale o ľahký voz. Základná tabuľka technických údajov pre japonskú špecifikáciu sľubuje pohotovostná hmotnosť rovných 1000 kg. Toto číslo sa týka motora 1.5 Skyactiv-G v kombinácii so šesťstupňovým manuálom.

Vodič dostane k dispozícii 96 kW (131 k) dostupných pri 7000 ot./min a krútiaci moment 150 Nm dostupný pri 4800 ot./min. Deväťdesiat percent maximálneho krútiaceho momentu ale motor ponúka v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Maximálne môžete základný štvorvalec vytočiť na 7500 ot./min.

Údaje o zrýchlení zverejnené neboli. Silnejšou alternatívou bude dvojlitrový motor s parametrami 115 kW (156 k) a 200 Nm.

mxx_01.jpgmxx_02.jpgmxx_03.jpgmxx_04.jpgmxx_05.jpgmxx_06.jpgmxx_07.jpgmxx_08.jpgmxx_09.jpgmxx_10.jpgmxx_11.jpgmxx_12.jpgmxx_13.jpgmxx_14.jpgmxx_15.jpgmxx_16.jpgmxx_17.jpgmxx_18.jpgmxx_19.jpgmxx_20.jpgmxx_21.jpgmxx_22.jpgmxx_23.jpgmxx_24.jpgmxx_25.jpg

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY