vytisknout velikost písma Oficiálne: Základná Mazda MX-5 dostane 131 koní [+ fotogaléria]

Oficiálne: Základná Mazda MX-5 dostane 131 koní [+ fotogaléria]

Odhaľovanie Mazdy MX-5 je pomerne dlhý príbeh. Automobilka túto novinku ukázala prvýkrát začiatkom októbra, na presnejšie technické informácie sme si však museli počkať takmer pol roka. Aktuálne Mazda konečne oficiálne oznámila, že základná motorizácia ponúkne 96 kW (131 k), silnejší dvojliter potom disponuje výkonom 115 kW (156 k).

Nová MX-5 je auto dlhé len 3915 mm, široké 1730 mm a vysoké 1235 mm. Predovšetkým ide ale o ľahký voz. Základná tabuľka technických údajov pre japonskú špecifikáciu sľubuje pohotovostná hmotnosť rovných 1000 kg. Toto číslo sa týka motora 1.5 Skyactiv-G v kombinácii so šesťstupňovým manuálom.

Vodič dostane k dispozícii 96 kW (131 k) dostupných pri 7000 ot./min a krútiaci moment 150 Nm dostupný pri 4800 ot./min. Deväťdesiat percent maximálneho krútiaceho momentu ale motor ponúka v rozmedzí od dvoch do šiestich tisíc otáčok. Maximálne môžete základný štvorvalec vytočiť na 7500 ot./min.

Údaje o zrýchlení zverejnené neboli. Silnejšou alternatívou bude dvojlitrový motor s parametrami 115 kW (156 k) a 200 Nm.

mxx_01.jpgmxx_02.jpgmxx_03.jpgmxx_04.jpgmxx_05.jpgmxx_06.jpgmxx_07.jpgmxx_08.jpgmxx_09.jpgmxx_10.jpgmxx_11.jpgmxx_12.jpgmxx_13.jpgmxx_14.jpgmxx_15.jpgmxx_16.jpgmxx_17.jpgmxx_18.jpgmxx_19.jpgmxx_20.jpgmxx_21.jpgmxx_22.jpgmxx_23.jpgmxx_24.jpgmxx_25.jpg

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY