vytisknout velikost písma Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Občianske združenie Motorsport-Radicalteam umožní pretekanie jazdcom bez skúseností, bez licencie aj bez väčších finančných prostriedkov.
Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Nie príliš bohatá ponuka amatérskeho klientskeho pretekania v ČR a SR sa od budúcej športovej sezóny rozrastie o novú lákavú možnosť. Platiaci jazdci bez licencie sa budú môcť zúčastniť vytrvalostných pretekov série "Le" za volantom okruhového BMW E36.

Ceny začínajú už na 9500 Kč (345,86 €) za 40 minút jazdy, čo je najnižšia ponúkaná jednotka. Zákazníci absolvujú predzávodné školenia a povinnú rozpravu jazdcov, ale tréning podmienkou nie je. "Preto bude v aute sedieť tiež skúsený závodný pilot, ktorý bude klientovi radiť a sledovať nebezpečné situácie," povedal redakcii AutoMag.sk, Martin Príhoda z o.s. Motorsport.

Pilot v úlohe inštruktora bude strážiť nielen pretekársku stopu, ale tiež napríklad signalizáciu traťových komisárov alebo okolitú prevádzku. "Preto bude mať v aute aj prídavné zrkadlo," priznáva Příhoda.

Spoluúčasť do sto tisíc českých

Samozrejme nás zaujímalo, čo sa stane, keď klient so závodným BMW havaruje. "Pokiaľ pôjde o čistý závodný incident, ide to na nás," hovorí Příhoda." To je riziko okruhového pretekania." Keby pilot - zákazník búral vlastnou vinou alebo v dôsledku hrubého neuposlúchnutia pokynov inštruktora, bude podľa Príhody hradiť náklady maximálne do výšky 100 000 Kč (3 640 €) .

Počas roku 2014 sa pôjdu 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opäť 8 h Brno. Kapacita klientskeho programu záleží na tom, koľko záujemcov si zakúpi aký čas v kokpite. "Odhadujeme, že počas sezóny sa za volantom nášho BMW môže vystriedať nanajvýš štyridsať ľudí," hovorí Příhoda.

Na platiacich záujemcov čaká závodný špeciál BMW 325 s karbónovými dielmi, nastaviteľným podvozkom, samosvorným diferenciálom a ďalším pretekárskym vybavením. Okrem tohto vozidla prevádzkuje o.s. Motorsport ešte "placku" Radical SR4, určenú pre ostrielanejších pretekárov.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY