vytisknout velikost písma Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Občianske združenie Motorsport-Radicalteam umožní pretekanie jazdcom bez skúseností, bez licencie aj bez väčších finančných prostriedkov.
Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Nie príliš bohatá ponuka amatérskeho klientskeho pretekania v ČR a SR sa od budúcej športovej sezóny rozrastie o novú lákavú možnosť. Platiaci jazdci bez licencie sa budú môcť zúčastniť vytrvalostných pretekov série "Le" za volantom okruhového BMW E36.

Ceny začínajú už na 9500 Kč (345,86 €) za 40 minút jazdy, čo je najnižšia ponúkaná jednotka. Zákazníci absolvujú predzávodné školenia a povinnú rozpravu jazdcov, ale tréning podmienkou nie je. "Preto bude v aute sedieť tiež skúsený závodný pilot, ktorý bude klientovi radiť a sledovať nebezpečné situácie," povedal redakcii AutoMag.sk, Martin Príhoda z o.s. Motorsport.

Pilot v úlohe inštruktora bude strážiť nielen pretekársku stopu, ale tiež napríklad signalizáciu traťových komisárov alebo okolitú prevádzku. "Preto bude mať v aute aj prídavné zrkadlo," priznáva Příhoda.

Spoluúčasť do sto tisíc českých

Samozrejme nás zaujímalo, čo sa stane, keď klient so závodným BMW havaruje. "Pokiaľ pôjde o čistý závodný incident, ide to na nás," hovorí Příhoda." To je riziko okruhového pretekania." Keby pilot - zákazník búral vlastnou vinou alebo v dôsledku hrubého neuposlúchnutia pokynov inštruktora, bude podľa Príhody hradiť náklady maximálne do výšky 100 000 Kč (3 640 €) .

Počas roku 2014 sa pôjdu 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opäť 8 h Brno. Kapacita klientskeho programu záleží na tom, koľko záujemcov si zakúpi aký čas v kokpite. "Odhadujeme, že počas sezóny sa za volantom nášho BMW môže vystriedať nanajvýš štyridsať ľudí," hovorí Příhoda.

Na platiacich záujemcov čaká závodný špeciál BMW 325 s karbónovými dielmi, nastaviteľným podvozkom, samosvorným diferenciálom a ďalším pretekárskym vybavením. Okrem tohto vozidla prevádzkuje o.s. Motorsport ešte "placku" Radical SR4, určenú pre ostrielanejších pretekárov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY