vytisknout velikost písma Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Občianske združenie Motorsport-Radicalteam umožní pretekanie jazdcom bez skúseností, bez licencie aj bez väčších finančných prostriedkov.
Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Nie príliš bohatá ponuka amatérskeho klientskeho pretekania v ČR a SR sa od budúcej športovej sezóny rozrastie o novú lákavú možnosť. Platiaci jazdci bez licencie sa budú môcť zúčastniť vytrvalostných pretekov série "Le" za volantom okruhového BMW E36.

Ceny začínajú už na 9500 Kč (345,86 €) za 40 minút jazdy, čo je najnižšia ponúkaná jednotka. Zákazníci absolvujú predzávodné školenia a povinnú rozpravu jazdcov, ale tréning podmienkou nie je. "Preto bude v aute sedieť tiež skúsený závodný pilot, ktorý bude klientovi radiť a sledovať nebezpečné situácie," povedal redakcii AutoMag.sk, Martin Príhoda z o.s. Motorsport.

Pilot v úlohe inštruktora bude strážiť nielen pretekársku stopu, ale tiež napríklad signalizáciu traťových komisárov alebo okolitú prevádzku. "Preto bude mať v aute aj prídavné zrkadlo," priznáva Příhoda.

Spoluúčasť do sto tisíc českých

Samozrejme nás zaujímalo, čo sa stane, keď klient so závodným BMW havaruje. "Pokiaľ pôjde o čistý závodný incident, ide to na nás," hovorí Příhoda." To je riziko okruhového pretekania." Keby pilot - zákazník búral vlastnou vinou alebo v dôsledku hrubého neuposlúchnutia pokynov inštruktora, bude podľa Príhody hradiť náklady maximálne do výšky 100 000 Kč (3 640 €) .

Počas roku 2014 sa pôjdu 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opäť 8 h Brno. Kapacita klientskeho programu záleží na tom, koľko záujemcov si zakúpi aký čas v kokpite. "Odhadujeme, že počas sezóny sa za volantom nášho BMW môže vystriedať nanajvýš štyridsať ľudí," hovorí Příhoda.

Na platiacich záujemcov čaká závodný špeciál BMW 325 s karbónovými dielmi, nastaviteľným podvozkom, samosvorným diferenciálom a ďalším pretekárskym vybavením. Okrem tohto vozidla prevádzkuje o.s. Motorsport ešte "placku" Radical SR4, určenú pre ostrielanejších pretekárov.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY