vytisknout velikost písma Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Občianske združenie Motorsport-Radicalteam umožní pretekanie jazdcom bez skúseností, bez licencie aj bez väčších finančných prostriedkov.
Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Nie príliš bohatá ponuka amatérskeho klientskeho pretekania v ČR a SR sa od budúcej športovej sezóny rozrastie o novú lákavú možnosť. Platiaci jazdci bez licencie sa budú môcť zúčastniť vytrvalostných pretekov série "Le" za volantom okruhového BMW E36.

Ceny začínajú už na 9500 Kč (345,86 €) za 40 minút jazdy, čo je najnižšia ponúkaná jednotka. Zákazníci absolvujú predzávodné školenia a povinnú rozpravu jazdcov, ale tréning podmienkou nie je. "Preto bude v aute sedieť tiež skúsený závodný pilot, ktorý bude klientovi radiť a sledovať nebezpečné situácie," povedal redakcii AutoMag.sk, Martin Príhoda z o.s. Motorsport.

Pilot v úlohe inštruktora bude strážiť nielen pretekársku stopu, ale tiež napríklad signalizáciu traťových komisárov alebo okolitú prevádzku. "Preto bude mať v aute aj prídavné zrkadlo," priznáva Příhoda.

Spoluúčasť do sto tisíc českých

Samozrejme nás zaujímalo, čo sa stane, keď klient so závodným BMW havaruje. "Pokiaľ pôjde o čistý závodný incident, ide to na nás," hovorí Příhoda." To je riziko okruhového pretekania." Keby pilot - zákazník búral vlastnou vinou alebo v dôsledku hrubého neuposlúchnutia pokynov inštruktora, bude podľa Príhody hradiť náklady maximálne do výšky 100 000 Kč (3 640 €) .

Počas roku 2014 sa pôjdu 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opäť 8 h Brno. Kapacita klientskeho programu záleží na tom, koľko záujemcov si zakúpi aký čas v kokpite. "Odhadujeme, že počas sezóny sa za volantom nášho BMW môže vystriedať nanajvýš štyridsať ľudí," hovorí Příhoda.

Na platiacich záujemcov čaká závodný špeciál BMW 325 s karbónovými dielmi, nastaviteľným podvozkom, samosvorným diferenciálom a ďalším pretekárskym vybavením. Okrem tohto vozidla prevádzkuje o.s. Motorsport ešte "placku" Radical SR4, určenú pre ostrielanejších pretekárov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY