vytisknout velikost písma Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Občianske združenie Motorsport-Radicalteam umožní pretekanie jazdcom bez skúseností, bez licencie aj bez väčších finančných prostriedkov.
Odvaha, alebo šialenstvo? Pretekári v ČR pustia do svojho BMW amatérov

Nie príliš bohatá ponuka amatérskeho klientskeho pretekania v ČR a SR sa od budúcej športovej sezóny rozrastie o novú lákavú možnosť. Platiaci jazdci bez licencie sa budú môcť zúčastniť vytrvalostných pretekov série "Le" za volantom okruhového BMW E36.

Ceny začínajú už na 9500 Kč (345,86 €) za 40 minút jazdy, čo je najnižšia ponúkaná jednotka. Zákazníci absolvujú predzávodné školenia a povinnú rozpravu jazdcov, ale tréning podmienkou nie je. "Preto bude v aute sedieť tiež skúsený závodný pilot, ktorý bude klientovi radiť a sledovať nebezpečné situácie," povedal redakcii AutoMag.sk, Martin Príhoda z o.s. Motorsport.

Pilot v úlohe inštruktora bude strážiť nielen pretekársku stopu, ale tiež napríklad signalizáciu traťových komisárov alebo okolitú prevádzku. "Preto bude mať v aute aj prídavné zrkadlo," priznáva Příhoda.

Spoluúčasť do sto tisíc českých

Samozrejme nás zaujímalo, čo sa stane, keď klient so závodným BMW havaruje. "Pokiaľ pôjde o čistý závodný incident, ide to na nás," hovorí Příhoda." To je riziko okruhového pretekania." Keby pilot - zákazník búral vlastnou vinou alebo v dôsledku hrubého neuposlúchnutia pokynov inštruktora, bude podľa Príhody hradiť náklady maximálne do výšky 100 000 Kč (3 640 €) .

Počas roku 2014 sa pôjdu 4 závody: 8 h Brno, 24 h Slovakiaring, 6 h Most a opäť 8 h Brno. Kapacita klientskeho programu záleží na tom, koľko záujemcov si zakúpi aký čas v kokpite. "Odhadujeme, že počas sezóny sa za volantom nášho BMW môže vystriedať nanajvýš štyridsať ľudí," hovorí Příhoda.

Na platiacich záujemcov čaká závodný špeciál BMW 325 s karbónovými dielmi, nastaviteľným podvozkom, samosvorným diferenciálom a ďalším pretekárskym vybavením. Okrem tohto vozidla prevádzkuje o.s. Motorsport ešte "placku" Radical SR4, určenú pre ostrielanejších pretekárov.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY