vytisknout velikost písma od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV

Chcete solídne ojazdené auto s pohonom všetkých kolies, ale odmietate módnu kategóriu SUV? Vybrali sme zaujímavé štvorkolky z niekoľkých cenových hladín.
od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV
Zoznam kapitol
  1. Suzuki SX4, Subaru Impreza
  2. Škoda Octavia, Audi A6
  3. Mercedes triedy S, Porsche 911 Turbo

Ako už sme si naznačili predtým v článku o piatich najlepších ojazdených SUV, nutnosť pohonu všetkých kolies sa v našich stredoeurópskych podmienkach trochu preceňuje. Ak ale napriek tomu z nejakého dôvodu trváte na štvorkolke a vozidlá kategórie SUV sa vám jednoducho nepáčia, stále je výber solídny.

Vybrali sme charakteristické jazdenky z rôznych cenových kategórií trhu, ktoré by vaše požiadavky mohli uspokojiť najlepšie. Iste, každé z týchto áut má svoje pre a proti, ale domnievame sa, že v súčte všetkých vlastností a objektívnych i subjektívnych hľadísk sa jedná o dobrú voľbu.

Samozrejme budeme radi, keď nám do diskusie napíšete, ako to vidíte vy. A môžete pripísať aj svoje tipy a skúsenosti s konkrétnymi štvorkolkami.

Do 6-tisíc eur: Suzuki SX4 1.6 VVTi

Ďalšia dobrá voľba: Fiat Panda 4x4, BMW 330xd E46

Za 4-tisíc eur kúpiť ojazdené Audi alebo niečo podobné, ale ak chcete mladšie a menej jazdené auto, predstavuje práve hatchback Suzuki SX4 zrejme najistejšiu voľbu. Zabudnite na problematický turbodiesel, s benzínovým motorom 1.6 VVTi je to snáď najlepšia možná kúpa.

Suzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_01.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_29.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_33.jpgVnútri je Suzuki SX4 trochu lacné a bakelitové, ale čo sa funkcii a schopností týka, nejde mu nič vytknúť. Jazdí celkom dobre, je pohodlné, praktické a tiež veľmi spoľahlivé

Je tu vôbec niečo, na čo si musíte dať pozor? Predovšetkým sa zamerajte na stav podvozku. SX4 nie je off-road a ak s ním niekto skákal niekde po poľnej ceste medzi kameňmi, mohol spodok vozidla dosť poničiť. Hľadajte preto stopy po škodách od kameňov. Preverte samozrejme aj zadný diferenciál a rozvodovku, či zo systému 4x4 niečo netečie a hlavne či správne funguje.

Zadná náprava by sa mala pripájať elektronicky bez väčších problémov. Jednoducho prejdite prednými kolesami na klzký povrch (mokrú trávu alebo štrk) a pokúste sa o rýchly rozjazd. Keď sa budú predné kolesá pretáčať, zatiaľ čo zadok sa ani nepohne, niečo je zle. Potom už len pozor na to, aby za sebou auto malo aspoň základný servis, nepreťahované intervaly výmen oleja a nevyzeralo vyložene zničene. Výber je na trhu solídny, tak obíďte najprv niekoľko ponúk, nech si urobíte celkový prehľad.

Do 8-tisíc eur: Subaru Impreza 2.0R

Ďalšia dobrá voľba: Audi A4 2.0 TFSI quattro, Volvo V70 D5

Subaru je stálica na trhu štvorkoliek a trochu zatracovaná a neprávom nedocenená Impreza tretej generácie patrí k najspoľahlivejším štvorkolkám v kategórii normálnych áut. Zabudnite na diesel a berte dvojlitrovú atmosféru. Navyše k tomuto benzínovému dvojlitru dostanete ešte redukciu, ktorá sa môže niekedy hodiť.

Subaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_03.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_20.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_27.jpgVyhnite sa problémovému dieselu a berte dvojlitrovú atmosféru. Síce "žerie" osem až deväť litrov, ale znesie aj horšie zaobchádzanie a pri pravidelnom servise vydrží veky. Aj pohon 4x4 je robustný a hlavne sa na neho vždy môžete spoľahnúť

Na rozdiel od konkurencie je tu pohon všetkých kolies stály a aj keď sa spotreba a pocitová dynamika dvojlitra nezdá práve ukážková, svoju prácu auto odvedie, je spoľahlivé a riadi sa celkom príjemne. Ak chcete nenápadné auto s pohonom 4x4, nemôžete s Imprezou 2.0R urobiť chybu.

Pozor len na stav remeňových rozvodov, inak je motor extrémne spoľahlivý. Potrebuje pravidelné výmeny prevádzkových náplní a veľmi ojazdené exempláre môžu mať problémy so spotrebou oleja, ale to sa týka skutočne len veľmi unavených a zanedbaných áut. Prestavby na LPG sú bežné, ale ak nerobí váš nájazd desiatky tisíc kilometrov ročne, benzín v pokoji uživíte.

Rizikom starších modelov Impreza 2.0R prevádzkovaných po horších cestách je snáď len korózia. Lak totiž od štrku a odletujúcich kamienkov dosť trpí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY