vytisknout velikost písma od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV

Chcete solídne ojazdené auto s pohonom všetkých kolies, ale odmietate módnu kategóriu SUV? Vybrali sme zaujímavé štvorkolky z niekoľkých cenových hladín.
od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV
Zoznam kapitol
  1. Suzuki SX4, Subaru Impreza
  2. Škoda Octavia, Audi A6
  3. Mercedes triedy S, Porsche 911 Turbo

Ako už sme si naznačili predtým v článku o piatich najlepších ojazdených SUV, nutnosť pohonu všetkých kolies sa v našich stredoeurópskych podmienkach trochu preceňuje. Ak ale napriek tomu z nejakého dôvodu trváte na štvorkolke a vozidlá kategórie SUV sa vám jednoducho nepáčia, stále je výber solídny.

Vybrali sme charakteristické jazdenky z rôznych cenových kategórií trhu, ktoré by vaše požiadavky mohli uspokojiť najlepšie. Iste, každé z týchto áut má svoje pre a proti, ale domnievame sa, že v súčte všetkých vlastností a objektívnych i subjektívnych hľadísk sa jedná o dobrú voľbu.

Samozrejme budeme radi, keď nám do diskusie napíšete, ako to vidíte vy. A môžete pripísať aj svoje tipy a skúsenosti s konkrétnymi štvorkolkami.

Do 6-tisíc eur: Suzuki SX4 1.6 VVTi

Ďalšia dobrá voľba: Fiat Panda 4x4, BMW 330xd E46

Za 4-tisíc eur kúpiť ojazdené Audi alebo niečo podobné, ale ak chcete mladšie a menej jazdené auto, predstavuje práve hatchback Suzuki SX4 zrejme najistejšiu voľbu. Zabudnite na problematický turbodiesel, s benzínovým motorom 1.6 VVTi je to snáď najlepšia možná kúpa.

Suzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_01.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_29.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_33.jpgVnútri je Suzuki SX4 trochu lacné a bakelitové, ale čo sa funkcii a schopností týka, nejde mu nič vytknúť. Jazdí celkom dobre, je pohodlné, praktické a tiež veľmi spoľahlivé

Je tu vôbec niečo, na čo si musíte dať pozor? Predovšetkým sa zamerajte na stav podvozku. SX4 nie je off-road a ak s ním niekto skákal niekde po poľnej ceste medzi kameňmi, mohol spodok vozidla dosť poničiť. Hľadajte preto stopy po škodách od kameňov. Preverte samozrejme aj zadný diferenciál a rozvodovku, či zo systému 4x4 niečo netečie a hlavne či správne funguje.

Zadná náprava by sa mala pripájať elektronicky bez väčších problémov. Jednoducho prejdite prednými kolesami na klzký povrch (mokrú trávu alebo štrk) a pokúste sa o rýchly rozjazd. Keď sa budú predné kolesá pretáčať, zatiaľ čo zadok sa ani nepohne, niečo je zle. Potom už len pozor na to, aby za sebou auto malo aspoň základný servis, nepreťahované intervaly výmen oleja a nevyzeralo vyložene zničene. Výber je na trhu solídny, tak obíďte najprv niekoľko ponúk, nech si urobíte celkový prehľad.

Do 8-tisíc eur: Subaru Impreza 2.0R

Ďalšia dobrá voľba: Audi A4 2.0 TFSI quattro, Volvo V70 D5

Subaru je stálica na trhu štvorkoliek a trochu zatracovaná a neprávom nedocenená Impreza tretej generácie patrí k najspoľahlivejším štvorkolkám v kategórii normálnych áut. Zabudnite na diesel a berte dvojlitrovú atmosféru. Navyše k tomuto benzínovému dvojlitru dostanete ešte redukciu, ktorá sa môže niekedy hodiť.

Subaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_03.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_20.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_27.jpgVyhnite sa problémovému dieselu a berte dvojlitrovú atmosféru. Síce "žerie" osem až deväť litrov, ale znesie aj horšie zaobchádzanie a pri pravidelnom servise vydrží veky. Aj pohon 4x4 je robustný a hlavne sa na neho vždy môžete spoľahnúť

Na rozdiel od konkurencie je tu pohon všetkých kolies stály a aj keď sa spotreba a pocitová dynamika dvojlitra nezdá práve ukážková, svoju prácu auto odvedie, je spoľahlivé a riadi sa celkom príjemne. Ak chcete nenápadné auto s pohonom 4x4, nemôžete s Imprezou 2.0R urobiť chybu.

Pozor len na stav remeňových rozvodov, inak je motor extrémne spoľahlivý. Potrebuje pravidelné výmeny prevádzkových náplní a veľmi ojazdené exempláre môžu mať problémy so spotrebou oleja, ale to sa týka skutočne len veľmi unavených a zanedbaných áut. Prestavby na LPG sú bežné, ale ak nerobí váš nájazd desiatky tisíc kilometrov ročne, benzín v pokoji uživíte.

Rizikom starších modelov Impreza 2.0R prevádzkovaných po horších cestách je snáď len korózia. Lak totiž od štrku a odletujúcich kamienkov dosť trpí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY