vytisknout velikost písma od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV

Chcete solídne ojazdené auto s pohonom všetkých kolies, ale odmietate módnu kategóriu SUV? Vybrali sme zaujímavé štvorkolky z niekoľkých cenových hladín.
od Suzuki k Porsche: 6 tipov na jazdenky s pohonom 4x4, ktoré nie sú SUV
Zoznam kapitol
  1. Suzuki SX4, Subaru Impreza
  2. Škoda Octavia, Audi A6
  3. Mercedes triedy S, Porsche 911 Turbo

Ako už sme si naznačili predtým v článku o piatich najlepších ojazdených SUV, nutnosť pohonu všetkých kolies sa v našich stredoeurópskych podmienkach trochu preceňuje. Ak ale napriek tomu z nejakého dôvodu trváte na štvorkolke a vozidlá kategórie SUV sa vám jednoducho nepáčia, stále je výber solídny.

Vybrali sme charakteristické jazdenky z rôznych cenových kategórií trhu, ktoré by vaše požiadavky mohli uspokojiť najlepšie. Iste, každé z týchto áut má svoje pre a proti, ale domnievame sa, že v súčte všetkých vlastností a objektívnych i subjektívnych hľadísk sa jedná o dobrú voľbu.

Samozrejme budeme radi, keď nám do diskusie napíšete, ako to vidíte vy. A môžete pripísať aj svoje tipy a skúsenosti s konkrétnymi štvorkolkami.

Do 6-tisíc eur: Suzuki SX4 1.6 VVTi

Ďalšia dobrá voľba: Fiat Panda 4x4, BMW 330xd E46

Za 4-tisíc eur kúpiť ojazdené Audi alebo niečo podobné, ale ak chcete mladšie a menej jazdené auto, predstavuje práve hatchback Suzuki SX4 zrejme najistejšiu voľbu. Zabudnite na problematický turbodiesel, s benzínovým motorom 1.6 VVTi je to snáď najlepšia možná kúpa.

Suzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_01.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_29.jpgSuzuki-SX4_2010_1600x1200_wallpaper_33.jpgVnútri je Suzuki SX4 trochu lacné a bakelitové, ale čo sa funkcii a schopností týka, nejde mu nič vytknúť. Jazdí celkom dobre, je pohodlné, praktické a tiež veľmi spoľahlivé

Je tu vôbec niečo, na čo si musíte dať pozor? Predovšetkým sa zamerajte na stav podvozku. SX4 nie je off-road a ak s ním niekto skákal niekde po poľnej ceste medzi kameňmi, mohol spodok vozidla dosť poničiť. Hľadajte preto stopy po škodách od kameňov. Preverte samozrejme aj zadný diferenciál a rozvodovku, či zo systému 4x4 niečo netečie a hlavne či správne funguje.

Zadná náprava by sa mala pripájať elektronicky bez väčších problémov. Jednoducho prejdite prednými kolesami na klzký povrch (mokrú trávu alebo štrk) a pokúste sa o rýchly rozjazd. Keď sa budú predné kolesá pretáčať, zatiaľ čo zadok sa ani nepohne, niečo je zle. Potom už len pozor na to, aby za sebou auto malo aspoň základný servis, nepreťahované intervaly výmen oleja a nevyzeralo vyložene zničene. Výber je na trhu solídny, tak obíďte najprv niekoľko ponúk, nech si urobíte celkový prehľad.

Do 8-tisíc eur: Subaru Impreza 2.0R

Ďalšia dobrá voľba: Audi A4 2.0 TFSI quattro, Volvo V70 D5

Subaru je stálica na trhu štvorkoliek a trochu zatracovaná a neprávom nedocenená Impreza tretej generácie patrí k najspoľahlivejším štvorkolkám v kategórii normálnych áut. Zabudnite na diesel a berte dvojlitrovú atmosféru. Navyše k tomuto benzínovému dvojlitru dostanete ešte redukciu, ktorá sa môže niekedy hodiť.

Subaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_03.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_20.jpgSubaru-Impreza_5-Door_2008_1600x1200_wallpaper_27.jpgVyhnite sa problémovému dieselu a berte dvojlitrovú atmosféru. Síce "žerie" osem až deväť litrov, ale znesie aj horšie zaobchádzanie a pri pravidelnom servise vydrží veky. Aj pohon 4x4 je robustný a hlavne sa na neho vždy môžete spoľahnúť

Na rozdiel od konkurencie je tu pohon všetkých kolies stály a aj keď sa spotreba a pocitová dynamika dvojlitra nezdá práve ukážková, svoju prácu auto odvedie, je spoľahlivé a riadi sa celkom príjemne. Ak chcete nenápadné auto s pohonom 4x4, nemôžete s Imprezou 2.0R urobiť chybu.

Pozor len na stav remeňových rozvodov, inak je motor extrémne spoľahlivý. Potrebuje pravidelné výmeny prevádzkových náplní a veľmi ojazdené exempláre môžu mať problémy so spotrebou oleja, ale to sa týka skutočne len veľmi unavených a zanedbaných áut. Prestavby na LPG sú bežné, ale ak nerobí váš nájazd desiatky tisíc kilometrov ročne, benzín v pokoji uživíte.

Rizikom starších modelov Impreza 2.0R prevádzkovaných po horších cestách je snáď len korózia. Lak totiž od štrku a odletujúcich kamienkov dosť trpí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY