vytisknout velikost písma Octavia má problém. Fiat Tipo dorazí aj ako kombi. Tu je prvá upútavka

Octavia má problém. Fiat Tipo dorazí aj ako kombi. Tu je prvá upútavka

Model Fiat Tipo sa vrátil a teraz je v ponuke ako sedan aj na slovenskom trhu s cenou pod 11-tisíc eur. Na autosalóne v Ženeve sa k tomu pridá aj praktickejší variant kombi, takže domáca stálica Škoda Octavia bude mať trochu problém. Podrobnosti ešte nie sú známe, ale v batožinovom priestore sa očakáva okolo 550 litrov voľného miesta.

fiat tipo teaser.jpg
Zatiaľ jediná upútavka na Fiat Tipo kombi toho veľa neprezrádza.
Žiadne zásadné zmeny proti sedanu ale nečakáme

Asi sa nedá predpokladať, že by Fiat zmenil pri modeli Tipo s karosériou kombi motorovú paletu. Základ by naďalej mohla tvoriť atmosférická benzínová tisícštyristovka (70 kW a 127 Nm) s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nad ňou bude tisícšesťstovka E-TORQ (81 kW a 152 Nm) s šesťstupňovým automatom.

Na našom trhu sa predávajú aj dve dieselové motorizácie 1.3 Multijet (70 kW a 200 Nm) a 1.6 Multijet (88 kW a 320 Nm). Tie budú zrejme pri kombi variante Fiatu Tipo najžiadanejšie. V cenníku začína nové Tipo vo verzii sedan na sume 10 396 eur. Otázka je, aký príplatok si Fiat povie práve za kombi. Zmestí sa nakoniec pod 11-tisíc eur?

Neskôr ešte dorazí klasický päťdverový hatchback, takže ponuka karosárskych variantov modelu Fiat Tipo bude úplná. Zatiaľ nie sú k dispozícii informácie, ako to bude s preplňovanými downsizovanými motormi a inou ponukou prevodoviek.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY