vytisknout velikost písma Octavia Combi má ďalšieho súpera. Peugeot zahájil predaj modelu 308 SW

Octavia Combi má ďalšieho súpera. Peugeot zahájil predaj modelu 308 SW

Do Slovenskej republiky oficiálne dorazil nový Peugeot 308 SW. Svetovú premiéru si odbil na autosalóne v Ženeve, odkiaľ sme vám tiež ponúkli prvé dojmy a základné faktické údaje. Francúzska automobilka predpokladá, že novinka osloví zákazníkov predovšetkým priestorom a kvalitným spracovaním.

Peugeot 308 SW je oproti základnému hatchbacku priestrannejší. Zadný previs pribral 22 cm, jedenásť centimetrov dostal navyše rázvor a zadné sedadlá sa posunula o 29 mm smerom dozadu. Cestovanie potom okrem kvalitného spracovania a priestoru môže vylepšiť napríklad panoramatické strešné okno s celkovou plochou 1,69 m2.

Batožinový priestor ponúkne v základe 610 litrov. Nad podlahou máte k dispozícii 556 litrov, v priehradke pod dnom potom ďalších 54 litrov. Samozrejme udávané maximum platí pre verzie vybavené sadou na lepenie. Ak zvolíte dojazdovú rezervu, ubudne vám v spodnej priehradke 47 litrov. S plnohodnotnou rezervou sa nepočíta. Po sklopení dostanete 1660 litrov a úplne rovnú podlahu.

Ponuka motorizácií zahŕňa preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech, staršiu jedna-šestku THP, naftovú jedna-šestku HDI a nový dvojliter BlueHDI naladený na 150 k. V júli potom dorazí ešte BlueHDI s objemom 1,6 litra (100 a 120 k). Ak máte záujem o benzínový štvorvalec, potom by ste nemali príliš otáľať. Jedna-šestka THP zostane v predaji do nástupu normy Euro 6. Čím bude nahradená, to zatiaľ Peugeot prezradiť nechcel.

Prvá cena (1.2 PureTech 110 k) činí 14 450 eur. Najdostupnejší diesel štartuje na sume 15 360 eur. Naopak absolútnym maximom je prevedenie 2.0 BlueHDI s automatickou prevodovkou a výbavou Allure za 22 200 eur. Všetky spomínané ceny sú uvádzacie. Platiť budú do konca júla. Štandardné ceny sú v prípade základných verzií Access vyššia o cca 500 eur, respektíve o 1 000 eur pri výbavách Active a Allure.

Peugeot celkovo očakáva od modelového radu 308 veľké veci. Kvôli dopytu bola zavedená v továrni Sochaux nočná smena. V budúcom roku chce automobilka vyrobiť 230 000 kusov modelu 308, 70 000 z toho by mal byť kombík. Začiatkom budúceho roka potom bude spustená výroba a predaj Peugeotu 308 tiež v Číne.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY