vytisknout velikost písma Očakávané sa stáva skutočnosťou. Lada Vesta a X Ray mieria do EÚ

Očakávané sa stáva skutočnosťou. Lada Vesta a X Ray mieria do EÚ

Už nejakú dobu sa špekuluje o tom, že by sa najnovšie modely Lada mohli objaviť aj na trhoch krajín zaradených do EÚ. Teraz prichádza oficiálne potvrdenie. Do EÚ mieria obe novinky, teda sedan Vesta a crossover Xray.

Aby sme boli presní, ruská automobilka vo svojej tlačovej správe priamo nehovorí, že sa budú modely Vesta a Xray dovážať do krajín EÚ (alebo keď sa tak stane), ale oznamuje, že obidva tieto automobily z takzvanej novej generácie Lady splnia normu Euro 6. To v kontexte predchádzajúcich správ na tému európskych testov systému ESP v modeli Vesta však znamená praktické potvrdenie zámeru ponúknuť spomínané modely aj v rámci EÚ.

Vesta a Xray zvládnu plniť normu Euro 6 vďaka úpravám motora a aj vďaka prítomnosti lepšieho (a samozrejme aj drahšieho) katalyzátora. Lada kvôli normám Euro 6 nechala vykonať viac ako 200 certifikačných testov.

Lada Vesta oficiálne vstúpila do predaja v Rusku, Bielorusku a Kazachstane minulý týždeň. Počas prvých 24 hodín bolo evidovaných na 2000 záväzných objednávok.

Vesta je osadená benzínovou tisícšesťstovkou disponujúcou výkonom 78 kW (106 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za 11,8 s a maximálna rýchlosť činí 178 km/h. Podľa tlačovej správy by sa prítomnosť opatrení vedúcich k splneniu normy Euro 6 nemala na výkone motora a jazdnej dynamike nijako prejaviť.

vesta_09.jpgvesta_01.jpgvesta_02.jpgvesta_03.jpgvesta_10.jpgvesta_05.jpgvesta_06.jpgvesta_08.jpgvesta_04.jpgvesta_07.jpgvesta_11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY