vytisknout velikost písma Očakávané je skutočnosťou, Infiniti Q50 Eau Rouge sa bude vyrábať

Očakávané je skutočnosťou, Infiniti Q50 Eau Rouge sa bude vyrábať

Infiniti sa na posledných niekoľkých veľkých autosalónoch prezentovalo ostrým sedanom Q50 Eau Rouge a inak tomu nebolo ani v Pekingu. Hoci už podstatné veci týkajúce sa tohto konceptu boli zverejnené skôr, jedna dôležitá informácia sa v rámci Auto China 2014 objavila. Ostrý sedan nezostane iba pri koncepte, ale zamieri do výroby.

Táto informácia pochádza od nemenovanej, ale dobre informovanej osoby, ktorú vyspovedali v priebehu pekinského autosalónu kolegovia z britského Autoexpress. Automobilka už údajne vložila do projektu športového sedanu príliš veľa financií na to, aby ho nakoniec nechala len tak ležať, čo je tiež dôvod, prečo prevedenie do výroby nakoniec nie je tak veľkým prekvapením. Mimochodom hlavnou farbou sa stane prezentovaná červená, záujemcovia si ale budú môcť zvoliť aj iný odtieň.

Infiniti Q50 Eau Rouge používa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 litra. Maximálny výkon činí 568 koní a krútiaci moment končí na 600 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo 290 km/h.

Plány automobilky ale ostrým sedanom nekončia. Podľa skorších informácií by sme sa mali dočkať vlajkovej lodi s výkonom cez 700 koní, ktorá si chce šliapnuť na Porsche Panamera.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY