vytisknout velikost písma Očakávané je skutočnosťou, Infiniti Q50 Eau Rouge sa bude vyrábať

Očakávané je skutočnosťou, Infiniti Q50 Eau Rouge sa bude vyrábať

Infiniti sa na posledných niekoľkých veľkých autosalónoch prezentovalo ostrým sedanom Q50 Eau Rouge a inak tomu nebolo ani v Pekingu. Hoci už podstatné veci týkajúce sa tohto konceptu boli zverejnené skôr, jedna dôležitá informácia sa v rámci Auto China 2014 objavila. Ostrý sedan nezostane iba pri koncepte, ale zamieri do výroby.

Táto informácia pochádza od nemenovanej, ale dobre informovanej osoby, ktorú vyspovedali v priebehu pekinského autosalónu kolegovia z britského Autoexpress. Automobilka už údajne vložila do projektu športového sedanu príliš veľa financií na to, aby ho nakoniec nechala len tak ležať, čo je tiež dôvod, prečo prevedenie do výroby nakoniec nie je tak veľkým prekvapením. Mimochodom hlavnou farbou sa stane prezentovaná červená, záujemcovia si ale budú môcť zvoliť aj iný odtieň.

Infiniti Q50 Eau Rouge používa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 litra. Maximálny výkon činí 568 koní a krútiaci moment končí na 600 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo 290 km/h.

Plány automobilky ale ostrým sedanom nekončia. Podľa skorších informácií by sme sa mali dočkať vlajkovej lodi s výkonom cez 700 koní, ktorá si chce šliapnuť na Porsche Panamera.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY