vytisknout velikost písma Obrazom: Chevrolet Malibu oslavuje 50 rokov v ôsmich generáciách

Chevrolet sa obzerá za pol storočím typu Malibu. Mal premiéru v roku 1964 ako jedna časť modelového radu Chevelle a jej životopis bol na štrnásť rokov prerušený.

V roku 1964 stál galón benzínu (3,785 l) v Spojených štátoch tridsať centov, poštová známka 30 centov a lístok do kina jeden a štvrť dolára. Priemerná suma potrebná na obstaranie nového rodinného domčeka presiahla 13 -tisíc dolárov. V Bielom dome vládol Lyndon B. Johnson, vstúpil taktiež do platnosti dôležitý zákon o občianskych právach Civil Rights Act a Martin Luther King získal Nobelovu cenu mieru.

Liverpoolským Beatles bola domáca Británia malá, vydali sa na úspešnú púť za oceán, vystúpili v šou Eda Sullivana. Ich ostrovným kolegom Rolling Stones vyšiel debutový album, ktorý vzbudil ohlas aj na druhej strane Atlantiku. Boxer Cassius Clay alias Muhammad Ali vyprevadil z ringu Sonnyho Liston a stal sa majstrom sveta v ťažkej váhe. A istý Marc A. Chavannes vynašiel jednu z najúžasnejších vecí za celú dobu existencie ľudstva: bublinkovú fóliu.

Presne taký bol rok 1964 v USA. A do toho ešte Chevrolet predstavil auto americkej strednej veľkosti Malibu. Až do tej doby mal vo výrobnom programe veľkú (full - size) Impalu, respektíve kompakty Chevy II / Nova a unikátny Corvair s motorom vzadu. Nesmieme zabudnúť ani na športové Corvette. Práve taký automobil, akým bolo Malibu, mu celkom chýbal.

Dnes sa Chevrolet Malibu vyrába už v ôsmej generácii a kúpite ho oficiálne aj u nás. Pripomeňte si, čo všetko tomu predchádzalo:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY