vytisknout velikost písma Obrazom: Chevrolet Malibu oslavuje 50 rokov v ôsmich generáciách

Chevrolet sa obzerá za pol storočím typu Malibu. Mal premiéru v roku 1964 ako jedna časť modelového radu Chevelle a jej životopis bol na štrnásť rokov prerušený.

V roku 1964 stál galón benzínu (3,785 l) v Spojených štátoch tridsať centov, poštová známka 30 centov a lístok do kina jeden a štvrť dolára. Priemerná suma potrebná na obstaranie nového rodinného domčeka presiahla 13 -tisíc dolárov. V Bielom dome vládol Lyndon B. Johnson, vstúpil taktiež do platnosti dôležitý zákon o občianskych právach Civil Rights Act a Martin Luther King získal Nobelovu cenu mieru.

Liverpoolským Beatles bola domáca Británia malá, vydali sa na úspešnú púť za oceán, vystúpili v šou Eda Sullivana. Ich ostrovným kolegom Rolling Stones vyšiel debutový album, ktorý vzbudil ohlas aj na druhej strane Atlantiku. Boxer Cassius Clay alias Muhammad Ali vyprevadil z ringu Sonnyho Liston a stal sa majstrom sveta v ťažkej váhe. A istý Marc A. Chavannes vynašiel jednu z najúžasnejších vecí za celú dobu existencie ľudstva: bublinkovú fóliu.

Presne taký bol rok 1964 v USA. A do toho ešte Chevrolet predstavil auto americkej strednej veľkosti Malibu. Až do tej doby mal vo výrobnom programe veľkú (full - size) Impalu, respektíve kompakty Chevy II / Nova a unikátny Corvair s motorom vzadu. Nesmieme zabudnúť ani na športové Corvette. Práve taký automobil, akým bolo Malibu, mu celkom chýbal.

Dnes sa Chevrolet Malibu vyrába už v ôsmej generácii a kúpite ho oficiálne aj u nás. Pripomeňte si, čo všetko tomu predchádzalo:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY