vytisknout velikost písma Obrazom: 12 najhorších áut podľa Consumer Reports

Americký spotrebiteľský časopis zverejnil dvanástku najhorších áut pre tento rok. Drvivú väčšinu z nich poznáme aj my v Európe.
Obrazom: 12 najhorších áut podľa Consumer Reports

Mesačník Consumer Reports vydávaný od roku 1936 (!) je popredný americký časopis orientovaný na servis spotrebiteľom. Výrobky nakupuje a testuje úplne vo vlastnej réžii. Zďaleka nejde len o automobily, ale prakticky o všetok spotrebný tovar. V USA má časopis 7,3 milióna predplatiteľov.

Nás však zaujímajú hlavne štvorkolesové "spotrebiče". Redaktori ich testujú v bežnej prevádzke okrem iného preto, aby zistili skutočnú spotrebu paliva, prípadne dojazd pri elektromobiloch. Aj miestna norma EPA sa totiž rovnako ako cyklus EÚ spolieha na laboratórne meranie a od reálu sa značne odlišuje.

Dôležité sú aj ďalšie faktory ako jazdné vlastnosti, brzdy, komfort, hlučnosť, výhľad z vozidla, ovládanie multimédií aj celková spoľahlivosť.

Výsledky teda nie sú nejakou čitateľskú anketou alebo zberom dát z iných zdrojov. Ostatne Consumer Reports si zakladá na svojej nezávislosti. V tlačenom časopise nie je reklama a výsledky jeho testov nemôžu výrobcovia pre svoje komerčné prezentácie ani používať.

Práve to sú dôvody, prečo Američania prikladajú jeho tabuľkám a výsledkom testovania veľkú váhu a orientujú sa podľa nich pri nákupoch.

Desať z nelichotivého tuctu poznáme aj u nás

Zverejnená dvanástka áut je síce veľmi americká, ale plných desať z nich sa predávalo či ešte stále predáva aj na starom kontinente, hoci často v iných špecifikáciách, prípadne pod odlišnou značkou.

Zoznam obsahuje autá, ktoré v poslednej dobe prešli skúškami a získali podľa metodiky magazínu najnižšie skóre. Paradoxne sa mnohokrát jedná o veľmi populárne modely. Zišla sa tu automobilová všehochuť: rôzne veľké SUV a terénne autá, sedany, ale aj mini a mikrovozy, z nich dokonca jeden elektrický. Pre obyvateľov krajiny za Veľkou mlákou sú, ako sa zdá, naozaj veľmi malé...

Čo také poradie urobí s pozíciami Jeepu a Toyoty na americkom trhu? Obaja majú v rebríčku po troch zástupcoch. Jeepu sa pritom v poslednej dobe celosvetovo veľmi darí. Povesť Toyoty síce mohutnými zvolávacími akciami dosť utrpela, ale jej autá sa predávajú dobre.

Kompletný rebríček vrátane zoznamu najzávažnejších slabín podľa Consumer Reports nájdete vo fotogalérii:

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY