vytisknout velikost písma Objednávky na Challenger a Charger Hellcat sú zastavené. Kvôli dopytu

Objednávky na Challenger a Charger Hellcat sú zastavené. Kvôli dopytu

Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles sa údajne stretáva so zaujímavým problémom. Nové modely Dodge Charger a Challenger v ostrej verzii Hellcat sa stretli s tak veľkým dopytom, že ich automobilka nestíha vyrábať. Všetko došlo tak ďaleko, že bolo obmedzené prijímanie nových objednávok.

Niektorí díleri totiž prijímali objednávky bez toho, aby rešpektovali limitované dodávky nových automobilov. FCA dokonca varovalo zákazníkov pred skutočnosťou, že zo spomínaného dôvodu budú na svoj voz čakať celé mesiace, ak nie viac ako rok.

V súčasnosti dealeri nemôžu prijať objednávku na nový Hellcat v prípade, že majú na sklade iba jeden exemplár. Dočasné obmedzenie nových objednávok má za cieľ čo najskôr vybaviť objednávky, ktoré už boli prijaté.

V októbri minulého roka evidovala automobilka zhruba 5000 záujemcov o niektorý z modelov Hellcat, v súčasnosti je záujemcov už viac ako deväť tisíc. Podľa serveru thetruthaboutcars.com ale zatiaľ Dodge postúpil len 2200 vozidiel.

Dôvod, prečo Challenger a Charger v prevedení Hellcat vzbudzujú taký záujem, je úplne jednoduchý. Pod kapotou sa totiž ukrýva kompresorom preplňovaný osemvalec s výkonom 527 kW (717 k) a krútiacim momentom 884 Nm. Z modelu Charger robí tento motor vôbec najrýchlejší sedan na trhu. 

167568107.jpg170027659.jpg170048358.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY