vytisknout velikost písma Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Politická reprezentácia Veľkej Británie začína byť vskutku komická. Najprv donútila ľudí presadnúť do malých dieselov v záujme ochrany klímy, teraz ich chce donútiť zbaviť sa týchto áut, pretože veľmi dymia. Čert aby sa v tomto sociálnom inžinierstve vyznal a ani sa nečudujem, že chce Škótsko z únie vystúpiť.

Britský starosta Boris Johnson teraz volá po novom šrotovnom, ktoré by kompenzovalo straty majiteľom malých dieselov, na ktoré tvrdo dopadnú nové podmienky pre vjazd do centra veľkomesta a prísnejšie dane. Zrazu sa totiž ukázalo, že aj napriek zavedeniu mýta pre autá s vyššími emisiami CO2 sa v Londýne dýcha stále horšie.

Áno, môžu za to práve malé diesely a ich pevné častice a oxidy dusíka. Tieto emisie sú totiž pre zdravie človeka oveľa nebezpečnejšie ako CO2, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou energetickej premeny. Vzniká napríklad aj pri dýchaní a predovšetkým sa nejedná o toxický plyn.

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 libier, teda v prepočte približne 1 až 2 300 eur za staré naftové auto. Pri tom práve pred ešte len piatimi rokmi boli rovnakým šrotovným motivovaní majitelia benzínových áut, aby sa ich zbavili v prospech malých čmudiacich dieselov.

Britských daňovníkov by nové šrotovné stálo asi 300 miliónov libier. Na rovnakú sumu vyšlo aj minulé šrotovné, takže daňovníci vyhodili z okna za posledných päť rokov približne 20 miliárd. To je v prepočte asi 11 eur na každého jednotlivého obyvateľa Británie vrátane dôchodcov a detí.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY