vytisknout velikost písma Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Politická reprezentácia Veľkej Británie začína byť vskutku komická. Najprv donútila ľudí presadnúť do malých dieselov v záujme ochrany klímy, teraz ich chce donútiť zbaviť sa týchto áut, pretože veľmi dymia. Čert aby sa v tomto sociálnom inžinierstve vyznal a ani sa nečudujem, že chce Škótsko z únie vystúpiť.

Britský starosta Boris Johnson teraz volá po novom šrotovnom, ktoré by kompenzovalo straty majiteľom malých dieselov, na ktoré tvrdo dopadnú nové podmienky pre vjazd do centra veľkomesta a prísnejšie dane. Zrazu sa totiž ukázalo, že aj napriek zavedeniu mýta pre autá s vyššími emisiami CO2 sa v Londýne dýcha stále horšie.

Áno, môžu za to práve malé diesely a ich pevné častice a oxidy dusíka. Tieto emisie sú totiž pre zdravie človeka oveľa nebezpečnejšie ako CO2, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou energetickej premeny. Vzniká napríklad aj pri dýchaní a predovšetkým sa nejedná o toxický plyn.

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 libier, teda v prepočte približne 1 až 2 300 eur za staré naftové auto. Pri tom práve pred ešte len piatimi rokmi boli rovnakým šrotovným motivovaní majitelia benzínových áut, aby sa ich zbavili v prospech malých čmudiacich dieselov.

Britských daňovníkov by nové šrotovné stálo asi 300 miliónov libier. Na rovnakú sumu vyšlo aj minulé šrotovné, takže daňovníci vyhodili z okna za posledných päť rokov približne 20 miliárd. To je v prepočte asi 11 eur na každého jednotlivého obyvateľa Británie vrátane dôchodcov a detí.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY