vytisknout velikost písma Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Nútili ich kupovať diesely a teraz im dajú peniaze, aby sa ich zbavili

Politická reprezentácia Veľkej Británie začína byť vskutku komická. Najprv donútila ľudí presadnúť do malých dieselov v záujme ochrany klímy, teraz ich chce donútiť zbaviť sa týchto áut, pretože veľmi dymia. Čert aby sa v tomto sociálnom inžinierstve vyznal a ani sa nečudujem, že chce Škótsko z únie vystúpiť.

Britský starosta Boris Johnson teraz volá po novom šrotovnom, ktoré by kompenzovalo straty majiteľom malých dieselov, na ktoré tvrdo dopadnú nové podmienky pre vjazd do centra veľkomesta a prísnejšie dane. Zrazu sa totiž ukázalo, že aj napriek zavedeniu mýta pre autá s vyššími emisiami CO2 sa v Londýne dýcha stále horšie.

Áno, môžu za to práve malé diesely a ich pevné častice a oxidy dusíka. Tieto emisie sú totiž pre zdravie človeka oveľa nebezpečnejšie ako CO2, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou energetickej premeny. Vzniká napríklad aj pri dýchaní a predovšetkým sa nejedná o toxický plyn.

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 libier, teda v prepočte približne 1 až 2 300 eur za staré naftové auto. Pri tom práve pred ešte len piatimi rokmi boli rovnakým šrotovným motivovaní majitelia benzínových áut, aby sa ich zbavili v prospech malých čmudiacich dieselov.

Britských daňovníkov by nové šrotovné stálo asi 300 miliónov libier. Na rovnakú sumu vyšlo aj minulé šrotovné, takže daňovníci vyhodili z okna za posledných päť rokov približne 20 miliárd. To je v prepočte asi 11 eur na každého jednotlivého obyvateľa Británie vrátane dôchodcov a detí.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY