vytisknout velikost písma Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Vedenie spoločnosti Capricorn GmbH, ktorá spravuje pretekársky okruh Nürburgring vrátane priľahlých budov a príslušenstva, sa rozhodlo zrušiť dočasný rýchlostný limit platný na dráhe Severnej slučke, alebo ak chcete Nordschleife.

Len pripomenieme, že rýchlostný limit v určitých úsekoch tu bol zavedený v reakcii na smrteľnú nehodu Nissanu GT-R GT3, ktorý sa vzniesol na mieste zvanom Flugplatz a skončil medzi divákmi. Jeden z divákov zahynul, ďalší boli zranení.

Web Pistonheads uvádza, že vedenie okruhu po dôkladnej analýze dát rozhodlo o zrušení limitu (platil len pre pretekárske autá počas oficiálnych pretekov, nie pre verejnosť). Zatiaľ sa ale nevie, či tiež znovu dovolí automobilkám vykonávať testovacie jazdy a meranie časov na kolo.

Súčasne so zrušením limitov sa ale pripravuje radikálna prestavba Nordschleife. Má sa týkať celkom 16 dôležitých bodov a vedľa rozšírenia bezpečnostnej zóny so zákazom vstupu v okolí rizikových miest sa počíta aj so zosilnením zvodidiel a tiež, trochu prekvapivo, s úpravou profilu trate a jej povrchu.

Otázka je, či sa tým nezničí duch Nordschliefe. Na druhú stranu, v takmer deväťdesiatročnej histórii okruhu prešla Nordschleife mnohokrát radikálnou prestavbou. Okruh, ako ho poznáme dnes, vznikol v 80. rokoch počas výstavby nového moderného okruhu pre F1. Od tej doby sa Nordschleife prakticky nezmenila.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY