vytisknout velikost písma Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Vedenie spoločnosti Capricorn GmbH, ktorá spravuje pretekársky okruh Nürburgring vrátane priľahlých budov a príslušenstva, sa rozhodlo zrušiť dočasný rýchlostný limit platný na dráhe Severnej slučke, alebo ak chcete Nordschleife.

Len pripomenieme, že rýchlostný limit v určitých úsekoch tu bol zavedený v reakcii na smrteľnú nehodu Nissanu GT-R GT3, ktorý sa vzniesol na mieste zvanom Flugplatz a skončil medzi divákmi. Jeden z divákov zahynul, ďalší boli zranení.

Web Pistonheads uvádza, že vedenie okruhu po dôkladnej analýze dát rozhodlo o zrušení limitu (platil len pre pretekárske autá počas oficiálnych pretekov, nie pre verejnosť). Zatiaľ sa ale nevie, či tiež znovu dovolí automobilkám vykonávať testovacie jazdy a meranie časov na kolo.

Súčasne so zrušením limitov sa ale pripravuje radikálna prestavba Nordschleife. Má sa týkať celkom 16 dôležitých bodov a vedľa rozšírenia bezpečnostnej zóny so zákazom vstupu v okolí rizikových miest sa počíta aj so zosilnením zvodidiel a tiež, trochu prekvapivo, s úpravou profilu trate a jej povrchu.

Otázka je, či sa tým nezničí duch Nordschliefe. Na druhú stranu, v takmer deväťdesiatročnej histórii okruhu prešla Nordschleife mnohokrát radikálnou prestavbou. Okruh, ako ho poznáme dnes, vznikol v 80. rokoch počas výstavby nového moderného okruhu pre F1. Od tej doby sa Nordschleife prakticky nezmenila.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY