vytisknout velikost písma Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Vedenie spoločnosti Capricorn GmbH, ktorá spravuje pretekársky okruh Nürburgring vrátane priľahlých budov a príslušenstva, sa rozhodlo zrušiť dočasný rýchlostný limit platný na dráhe Severnej slučke, alebo ak chcete Nordschleife.

Len pripomenieme, že rýchlostný limit v určitých úsekoch tu bol zavedený v reakcii na smrteľnú nehodu Nissanu GT-R GT3, ktorý sa vzniesol na mieste zvanom Flugplatz a skončil medzi divákmi. Jeden z divákov zahynul, ďalší boli zranení.

Web Pistonheads uvádza, že vedenie okruhu po dôkladnej analýze dát rozhodlo o zrušení limitu (platil len pre pretekárske autá počas oficiálnych pretekov, nie pre verejnosť). Zatiaľ sa ale nevie, či tiež znovu dovolí automobilkám vykonávať testovacie jazdy a meranie časov na kolo.

Súčasne so zrušením limitov sa ale pripravuje radikálna prestavba Nordschleife. Má sa týkať celkom 16 dôležitých bodov a vedľa rozšírenia bezpečnostnej zóny so zákazom vstupu v okolí rizikových miest sa počíta aj so zosilnením zvodidiel a tiež, trochu prekvapivo, s úpravou profilu trate a jej povrchu.

Otázka je, či sa tým nezničí duch Nordschliefe. Na druhú stranu, v takmer deväťdesiatročnej histórii okruhu prešla Nordschleife mnohokrát radikálnou prestavbou. Okruh, ako ho poznáme dnes, vznikol v 80. rokoch počas výstavby nového moderného okruhu pre F1. Od tej doby sa Nordschleife prakticky nezmenila.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY