vytisknout velikost písma Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Vedenie spoločnosti Capricorn GmbH, ktorá spravuje pretekársky okruh Nürburgring vrátane priľahlých budov a príslušenstva, sa rozhodlo zrušiť dočasný rýchlostný limit platný na dráhe Severnej slučke, alebo ak chcete Nordschleife.

Len pripomenieme, že rýchlostný limit v určitých úsekoch tu bol zavedený v reakcii na smrteľnú nehodu Nissanu GT-R GT3, ktorý sa vzniesol na mieste zvanom Flugplatz a skončil medzi divákmi. Jeden z divákov zahynul, ďalší boli zranení.

Web Pistonheads uvádza, že vedenie okruhu po dôkladnej analýze dát rozhodlo o zrušení limitu (platil len pre pretekárske autá počas oficiálnych pretekov, nie pre verejnosť). Zatiaľ sa ale nevie, či tiež znovu dovolí automobilkám vykonávať testovacie jazdy a meranie časov na kolo.

Súčasne so zrušením limitov sa ale pripravuje radikálna prestavba Nordschleife. Má sa týkať celkom 16 dôležitých bodov a vedľa rozšírenia bezpečnostnej zóny so zákazom vstupu v okolí rizikových miest sa počíta aj so zosilnením zvodidiel a tiež, trochu prekvapivo, s úpravou profilu trate a jej povrchu.

Otázka je, či sa tým nezničí duch Nordschliefe. Na druhú stranu, v takmer deväťdesiatročnej histórii okruhu prešla Nordschleife mnohokrát radikálnou prestavbou. Okruh, ako ho poznáme dnes, vznikol v 80. rokoch počas výstavby nového moderného okruhu pre F1. Od tej doby sa Nordschleife prakticky nezmenila.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY