vytisknout velikost písma Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Nürburgring zruší rýchlostný limit, ale vykoná prestavbu trate

Vedenie spoločnosti Capricorn GmbH, ktorá spravuje pretekársky okruh Nürburgring vrátane priľahlých budov a príslušenstva, sa rozhodlo zrušiť dočasný rýchlostný limit platný na dráhe Severnej slučke, alebo ak chcete Nordschleife.

Len pripomenieme, že rýchlostný limit v určitých úsekoch tu bol zavedený v reakcii na smrteľnú nehodu Nissanu GT-R GT3, ktorý sa vzniesol na mieste zvanom Flugplatz a skončil medzi divákmi. Jeden z divákov zahynul, ďalší boli zranení.

Web Pistonheads uvádza, že vedenie okruhu po dôkladnej analýze dát rozhodlo o zrušení limitu (platil len pre pretekárske autá počas oficiálnych pretekov, nie pre verejnosť). Zatiaľ sa ale nevie, či tiež znovu dovolí automobilkám vykonávať testovacie jazdy a meranie časov na kolo.

Súčasne so zrušením limitov sa ale pripravuje radikálna prestavba Nordschleife. Má sa týkať celkom 16 dôležitých bodov a vedľa rozšírenia bezpečnostnej zóny so zákazom vstupu v okolí rizikových miest sa počíta aj so zosilnením zvodidiel a tiež, trochu prekvapivo, s úpravou profilu trate a jej povrchu.

Otázka je, či sa tým nezničí duch Nordschliefe. Na druhú stranu, v takmer deväťdesiatročnej histórii okruhu prešla Nordschleife mnohokrát radikálnou prestavbou. Okruh, ako ho poznáme dnes, vznikol v 80. rokoch počas výstavby nového moderného okruhu pre F1. Od tej doby sa Nordschleife prakticky nezmenila.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY