vytisknout velikost písma Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Vedenie Nürburgringu opäť zdražuje. Pre budúci rok sa chystá zdraženie ako jednotlivých jázd, tak aj ročnej karty. Jazdy zdražejú o 5 až 7%, ročná karta dokonca o 15%. Pokiaľ si ale ročnú kartu kúpite do konca roka 2015, máte ju ešte za pôvodnú cenu.

Budúci rok tak na modernizovanom Nürburgringu zaplatíte za jednu jazdu 29 eur, za štyri jazdy 105 eur a za deväť jázd 220 eur. Ešte je možné si zakúpiť lístok na 25 kôl, ktorá vás vyjde na 550 eur. Za takú cenu sa ešte dalo pred rokmi kúpiť ročnú kartu.

Cenník jázd na Nürburgringu Nordschelife pre rok 2016
Lístok Cena 2016   Cena za kolo
1 kolo €29   €29
4 kola €105   €26,25
9 kol €220   €24,44
25 kol €550   €22
Ročný* €1900    
*umožňuje neobmedzený vstup na dráhu GP

Lístok na celý rok potom stojí 1 900 eur, čo je pomerne veľké zdraženie z vlaňajších a predvlaňajších 1 650 eur. Keď sa to rozpočíta najnižšiu možnú cenu kola, teda 22 eur v prípade lístka na 25 kôl, musíte najazdiť aspoň 87 kôl, aby začal ročný cestovný lístok dávať zmysel.

Výhodou ročnej karty je, že sa odveziete "zadarmo" aj na novom okruhu GP bez časového obmedzenia, ak sú na ňom voľné jazdy. Pôvodne diskutovaný systém o obmedzenom počte jázd na každý deň a ich dražbe bol opustený. Ešte že tak...

Existujú aj rôzne kluby, ktoré organizujú na Nordschleife celodenné akcie. Má to jednu obrovskú výhodu. Po prvé je na okruhu výrazne menej ľudí. Po druhé sa jedná o skúsených a dobrých jazdcov. Po tretie zaplatíte vo výsledku menej a odveziete sa neporovnateľne lepšie. Často totiž býva otvorená celá rovinka Döttinger Höhe a tým sa zážitok z Nordschleife posúva na úplne inú úroveň.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY