vytisknout velikost písma Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Vedenie Nürburgringu opäť zdražuje. Pre budúci rok sa chystá zdraženie ako jednotlivých jázd, tak aj ročnej karty. Jazdy zdražejú o 5 až 7%, ročná karta dokonca o 15%. Pokiaľ si ale ročnú kartu kúpite do konca roka 2015, máte ju ešte za pôvodnú cenu.

Budúci rok tak na modernizovanom Nürburgringu zaplatíte za jednu jazdu 29 eur, za štyri jazdy 105 eur a za deväť jázd 220 eur. Ešte je možné si zakúpiť lístok na 25 kôl, ktorá vás vyjde na 550 eur. Za takú cenu sa ešte dalo pred rokmi kúpiť ročnú kartu.

Cenník jázd na Nürburgringu Nordschelife pre rok 2016
Lístok Cena 2016   Cena za kolo
1 kolo €29   €29
4 kola €105   €26,25
9 kol €220   €24,44
25 kol €550   €22
Ročný* €1900    
*umožňuje neobmedzený vstup na dráhu GP

Lístok na celý rok potom stojí 1 900 eur, čo je pomerne veľké zdraženie z vlaňajších a predvlaňajších 1 650 eur. Keď sa to rozpočíta najnižšiu možnú cenu kola, teda 22 eur v prípade lístka na 25 kôl, musíte najazdiť aspoň 87 kôl, aby začal ročný cestovný lístok dávať zmysel.

Výhodou ročnej karty je, že sa odveziete "zadarmo" aj na novom okruhu GP bez časového obmedzenia, ak sú na ňom voľné jazdy. Pôvodne diskutovaný systém o obmedzenom počte jázd na každý deň a ich dražbe bol opustený. Ešte že tak...

Existujú aj rôzne kluby, ktoré organizujú na Nordschleife celodenné akcie. Má to jednu obrovskú výhodu. Po prvé je na okruhu výrazne menej ľudí. Po druhé sa jedná o skúsených a dobrých jazdcov. Po tretie zaplatíte vo výsledku menej a odveziete sa neporovnateľne lepšie. Často totiž býva otvorená celá rovinka Döttinger Höhe a tým sa zážitok z Nordschleife posúva na úplne inú úroveň.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY