vytisknout velikost písma Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Vedenie Nürburgringu opäť zdražuje. Pre budúci rok sa chystá zdraženie ako jednotlivých jázd, tak aj ročnej karty. Jazdy zdražejú o 5 až 7%, ročná karta dokonca o 15%. Pokiaľ si ale ročnú kartu kúpite do konca roka 2015, máte ju ešte za pôvodnú cenu.

Budúci rok tak na modernizovanom Nürburgringu zaplatíte za jednu jazdu 29 eur, za štyri jazdy 105 eur a za deväť jázd 220 eur. Ešte je možné si zakúpiť lístok na 25 kôl, ktorá vás vyjde na 550 eur. Za takú cenu sa ešte dalo pred rokmi kúpiť ročnú kartu.

Cenník jázd na Nürburgringu Nordschelife pre rok 2016
Lístok Cena 2016   Cena za kolo
1 kolo €29   €29
4 kola €105   €26,25
9 kol €220   €24,44
25 kol €550   €22
Ročný* €1900    
*umožňuje neobmedzený vstup na dráhu GP

Lístok na celý rok potom stojí 1 900 eur, čo je pomerne veľké zdraženie z vlaňajších a predvlaňajších 1 650 eur. Keď sa to rozpočíta najnižšiu možnú cenu kola, teda 22 eur v prípade lístka na 25 kôl, musíte najazdiť aspoň 87 kôl, aby začal ročný cestovný lístok dávať zmysel.

Výhodou ročnej karty je, že sa odveziete "zadarmo" aj na novom okruhu GP bez časového obmedzenia, ak sú na ňom voľné jazdy. Pôvodne diskutovaný systém o obmedzenom počte jázd na každý deň a ich dražbe bol opustený. Ešte že tak...

Existujú aj rôzne kluby, ktoré organizujú na Nordschleife celodenné akcie. Má to jednu obrovskú výhodu. Po prvé je na okruhu výrazne menej ľudí. Po druhé sa jedná o skúsených a dobrých jazdcov. Po tretie zaplatíte vo výsledku menej a odveziete sa neporovnateľne lepšie. Často totiž býva otvorená celá rovinka Döttinger Höhe a tým sa zážitok z Nordschleife posúva na úplne inú úroveň.

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY