vytisknout velikost písma Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Nürburgring zdražuje. Budúci rok zaplatíte za jedno kolo už 29 eur

Vedenie Nürburgringu opäť zdražuje. Pre budúci rok sa chystá zdraženie ako jednotlivých jázd, tak aj ročnej karty. Jazdy zdražejú o 5 až 7%, ročná karta dokonca o 15%. Pokiaľ si ale ročnú kartu kúpite do konca roka 2015, máte ju ešte za pôvodnú cenu.

Budúci rok tak na modernizovanom Nürburgringu zaplatíte za jednu jazdu 29 eur, za štyri jazdy 105 eur a za deväť jázd 220 eur. Ešte je možné si zakúpiť lístok na 25 kôl, ktorá vás vyjde na 550 eur. Za takú cenu sa ešte dalo pred rokmi kúpiť ročnú kartu.

Cenník jázd na Nürburgringu Nordschelife pre rok 2016
Lístok Cena 2016   Cena za kolo
1 kolo €29   €29
4 kola €105   €26,25
9 kol €220   €24,44
25 kol €550   €22
Ročný* €1900    
*umožňuje neobmedzený vstup na dráhu GP

Lístok na celý rok potom stojí 1 900 eur, čo je pomerne veľké zdraženie z vlaňajších a predvlaňajších 1 650 eur. Keď sa to rozpočíta najnižšiu možnú cenu kola, teda 22 eur v prípade lístka na 25 kôl, musíte najazdiť aspoň 87 kôl, aby začal ročný cestovný lístok dávať zmysel.

Výhodou ročnej karty je, že sa odveziete "zadarmo" aj na novom okruhu GP bez časového obmedzenia, ak sú na ňom voľné jazdy. Pôvodne diskutovaný systém o obmedzenom počte jázd na každý deň a ich dražbe bol opustený. Ešte že tak...

Existujú aj rôzne kluby, ktoré organizujú na Nordschleife celodenné akcie. Má to jednu obrovskú výhodu. Po prvé je na okruhu výrazne menej ľudí. Po druhé sa jedná o skúsených a dobrých jazdcov. Po tretie zaplatíte vo výsledku menej a odveziete sa neporovnateľne lepšie. Často totiž býva otvorená celá rovinka Döttinger Höhe a tým sa zážitok z Nordschleife posúva na úplne inú úroveň.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY