vytisknout velikost písma Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

A máme tu ďalšie obmedzenia na Nordschleife. Po zavedení rýchlostného limitu na dráhe pre závodné autá teraz prišlo vedenie Nürburgingu s ďalším prekvapivým krokom. Zakázalo akékoľvek pokusy o prekonanie traťového rekordu a vlastne aj o meranie časov na kolo.

Aj keď si automobilky prenajmú trať samy pre seba, je meranie časov zakázané. Čas na kolo je pritom u niektorých automobilov priamo kľúčový marketingový údaj. Vedenie okruhu uvádza, že bude zákaz trvať do konca roka, potom sa vraj uvidí.

Voľných jázd pre verejnosť sa to svojím spôsobom netýka, pretože počas tých je meranie časov na kolo zakázané už dávno, rovnako tak nakrúcanie videa a fotografií počas jazdy... Ako sa to dodržiava, to asi viete sami. Pre verejnosť paradoxne neplatia spomínané rýchlostné limity, tie prichádzajú do platnosti len pri pretekoch.

Zákaz, ktorý je reakciou na nedávnu smrteľnú nehodu počas závodu VLN, prišiel vo chvíli, keď sa na okruh chystal Koenigsegg so svojím vozidlom One: 1 v snahe stanoviť nový rekord pre produkčné autá. Do konca roka tak nové pokusy určite neuvidíme a kto vie, ako to bude potom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY