vytisknout velikost písma Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

A máme tu ďalšie obmedzenia na Nordschleife. Po zavedení rýchlostného limitu na dráhe pre závodné autá teraz prišlo vedenie Nürburgingu s ďalším prekvapivým krokom. Zakázalo akékoľvek pokusy o prekonanie traťového rekordu a vlastne aj o meranie časov na kolo.

Aj keď si automobilky prenajmú trať samy pre seba, je meranie časov zakázané. Čas na kolo je pritom u niektorých automobilov priamo kľúčový marketingový údaj. Vedenie okruhu uvádza, že bude zákaz trvať do konca roka, potom sa vraj uvidí.

Voľných jázd pre verejnosť sa to svojím spôsobom netýka, pretože počas tých je meranie časov na kolo zakázané už dávno, rovnako tak nakrúcanie videa a fotografií počas jazdy... Ako sa to dodržiava, to asi viete sami. Pre verejnosť paradoxne neplatia spomínané rýchlostné limity, tie prichádzajú do platnosti len pri pretekoch.

Zákaz, ktorý je reakciou na nedávnu smrteľnú nehodu počas závodu VLN, prišiel vo chvíli, keď sa na okruh chystal Koenigsegg so svojím vozidlom One: 1 v snahe stanoviť nový rekord pre produkčné autá. Do konca roka tak nové pokusy určite neuvidíme a kto vie, ako to bude potom.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY