vytisknout velikost písma Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

A máme tu ďalšie obmedzenia na Nordschleife. Po zavedení rýchlostného limitu na dráhe pre závodné autá teraz prišlo vedenie Nürburgingu s ďalším prekvapivým krokom. Zakázalo akékoľvek pokusy o prekonanie traťového rekordu a vlastne aj o meranie časov na kolo.

Aj keď si automobilky prenajmú trať samy pre seba, je meranie časov zakázané. Čas na kolo je pritom u niektorých automobilov priamo kľúčový marketingový údaj. Vedenie okruhu uvádza, že bude zákaz trvať do konca roka, potom sa vraj uvidí.

Voľných jázd pre verejnosť sa to svojím spôsobom netýka, pretože počas tých je meranie časov na kolo zakázané už dávno, rovnako tak nakrúcanie videa a fotografií počas jazdy... Ako sa to dodržiava, to asi viete sami. Pre verejnosť paradoxne neplatia spomínané rýchlostné limity, tie prichádzajú do platnosti len pri pretekoch.

Zákaz, ktorý je reakciou na nedávnu smrteľnú nehodu počas závodu VLN, prišiel vo chvíli, keď sa na okruh chystal Koenigsegg so svojím vozidlom One: 1 v snahe stanoviť nový rekord pre produkčné autá. Do konca roka tak nové pokusy určite neuvidíme a kto vie, ako to bude potom.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY