vytisknout velikost písma Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

Nürburgring zakázal meranie časov na Nordschleife

A máme tu ďalšie obmedzenia na Nordschleife. Po zavedení rýchlostného limitu na dráhe pre závodné autá teraz prišlo vedenie Nürburgingu s ďalším prekvapivým krokom. Zakázalo akékoľvek pokusy o prekonanie traťového rekordu a vlastne aj o meranie časov na kolo.

Aj keď si automobilky prenajmú trať samy pre seba, je meranie časov zakázané. Čas na kolo je pritom u niektorých automobilov priamo kľúčový marketingový údaj. Vedenie okruhu uvádza, že bude zákaz trvať do konca roka, potom sa vraj uvidí.

Voľných jázd pre verejnosť sa to svojím spôsobom netýka, pretože počas tých je meranie časov na kolo zakázané už dávno, rovnako tak nakrúcanie videa a fotografií počas jazdy... Ako sa to dodržiava, to asi viete sami. Pre verejnosť paradoxne neplatia spomínané rýchlostné limity, tie prichádzajú do platnosti len pri pretekoch.

Zákaz, ktorý je reakciou na nedávnu smrteľnú nehodu počas závodu VLN, prišiel vo chvíli, keď sa na okruh chystal Koenigsegg so svojím vozidlom One: 1 v snahe stanoviť nový rekord pre produkčné autá. Do konca roka tak nové pokusy určite neuvidíme a kto vie, ako to bude potom.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY