vytisknout velikost písma Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Pravdepodobne ste zaznamenali, že v roku 2012 spoločnosť prevádzkujúca komplex legendárneho pretekárskeho okruhu Nürburgring zbankrotovala. Kým normálny človek by nad tým človek mávol rukou, pre automobilového nadšenca má Nürburgring osobitný štatút. Môže sa tu totiž prakticky kedykoľvek voľne prejsť. 

Nadšenci z celého sveta žili v strachu, že sa ich modla pre verejnosť definitívne uzavrie. Lenže potom sa do hry vložil dodávateľ dielov pre motoršport, spoločnosť Capricorn. Tá má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu. 

Bohužiaľ celý proces prevodu majetku skolaboval, keď Európska Únia zablokovala sľúbenú štátnu pomoc pre Capricorn. Aj keď nie je k dispozícii oficiálne stanovisko, hovorí sa, že Capricorn nezohnal ďalších asi 100 miliónov eur. 

A práve majoritný podiel Capricorn, ktorý má údajne hodnotu asi 77 miliónov eur, teraz odkúpil ruský miliardár Viktor Charitonin. Kým sa dvíhajú hlasy nevôle a panuje strach, čo ruský investor s okruhom urobí, svojím spôsobom ho zachránil, pretože prevádzka okruhu stojí peniaze a tie Capricorn jednoducho došli. Nemal už ani na výplaty zamestnancov. 

Viktor Charitonin však patrí k ľuďom, pre ktorých pár miliónov eur neznamená nič než taký menší vedľajší náklad, takže aspoň pokiaľ ide o peniaze, je okruh v dobrých rukách. A nový majoritný vlastník má evidentne aj dobrý vkus, keď sa prihlásil na preteky Mille Miglia s Mercedesom 500K z roku 1935.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY