vytisknout velikost písma Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Pravdepodobne ste zaznamenali, že v roku 2012 spoločnosť prevádzkujúca komplex legendárneho pretekárskeho okruhu Nürburgring zbankrotovala. Kým normálny človek by nad tým človek mávol rukou, pre automobilového nadšenca má Nürburgring osobitný štatút. Môže sa tu totiž prakticky kedykoľvek voľne prejsť. 

Nadšenci z celého sveta žili v strachu, že sa ich modla pre verejnosť definitívne uzavrie. Lenže potom sa do hry vložil dodávateľ dielov pre motoršport, spoločnosť Capricorn. Tá má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu. 

Bohužiaľ celý proces prevodu majetku skolaboval, keď Európska Únia zablokovala sľúbenú štátnu pomoc pre Capricorn. Aj keď nie je k dispozícii oficiálne stanovisko, hovorí sa, že Capricorn nezohnal ďalších asi 100 miliónov eur. 

A práve majoritný podiel Capricorn, ktorý má údajne hodnotu asi 77 miliónov eur, teraz odkúpil ruský miliardár Viktor Charitonin. Kým sa dvíhajú hlasy nevôle a panuje strach, čo ruský investor s okruhom urobí, svojím spôsobom ho zachránil, pretože prevádzka okruhu stojí peniaze a tie Capricorn jednoducho došli. Nemal už ani na výplaty zamestnancov. 

Viktor Charitonin však patrí k ľuďom, pre ktorých pár miliónov eur neznamená nič než taký menší vedľajší náklad, takže aspoň pokiaľ ide o peniaze, je okruh v dobrých rukách. A nový majoritný vlastník má evidentne aj dobrý vkus, keď sa prihlásil na preteky Mille Miglia s Mercedesom 500K z roku 1935.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY