vytisknout velikost písma Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Pravdepodobne ste zaznamenali, že v roku 2012 spoločnosť prevádzkujúca komplex legendárneho pretekárskeho okruhu Nürburgring zbankrotovala. Kým normálny človek by nad tým človek mávol rukou, pre automobilového nadšenca má Nürburgring osobitný štatút. Môže sa tu totiž prakticky kedykoľvek voľne prejsť. 

Nadšenci z celého sveta žili v strachu, že sa ich modla pre verejnosť definitívne uzavrie. Lenže potom sa do hry vložil dodávateľ dielov pre motoršport, spoločnosť Capricorn. Tá má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu. 

Bohužiaľ celý proces prevodu majetku skolaboval, keď Európska Únia zablokovala sľúbenú štátnu pomoc pre Capricorn. Aj keď nie je k dispozícii oficiálne stanovisko, hovorí sa, že Capricorn nezohnal ďalších asi 100 miliónov eur. 

A práve majoritný podiel Capricorn, ktorý má údajne hodnotu asi 77 miliónov eur, teraz odkúpil ruský miliardár Viktor Charitonin. Kým sa dvíhajú hlasy nevôle a panuje strach, čo ruský investor s okruhom urobí, svojím spôsobom ho zachránil, pretože prevádzka okruhu stojí peniaze a tie Capricorn jednoducho došli. Nemal už ani na výplaty zamestnancov. 

Viktor Charitonin však patrí k ľuďom, pre ktorých pár miliónov eur neznamená nič než taký menší vedľajší náklad, takže aspoň pokiaľ ide o peniaze, je okruh v dobrých rukách. A nový majoritný vlastník má evidentne aj dobrý vkus, keď sa prihlásil na preteky Mille Miglia s Mercedesom 500K z roku 1935.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY