vytisknout velikost písma Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Pravdepodobne ste zaznamenali, že v roku 2012 spoločnosť prevádzkujúca komplex legendárneho pretekárskeho okruhu Nürburgring zbankrotovala. Kým normálny človek by nad tým človek mávol rukou, pre automobilového nadšenca má Nürburgring osobitný štatút. Môže sa tu totiž prakticky kedykoľvek voľne prejsť. 

Nadšenci z celého sveta žili v strachu, že sa ich modla pre verejnosť definitívne uzavrie. Lenže potom sa do hry vložil dodávateľ dielov pre motoršport, spoločnosť Capricorn. Tá má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu. 

Bohužiaľ celý proces prevodu majetku skolaboval, keď Európska Únia zablokovala sľúbenú štátnu pomoc pre Capricorn. Aj keď nie je k dispozícii oficiálne stanovisko, hovorí sa, že Capricorn nezohnal ďalších asi 100 miliónov eur. 

A práve majoritný podiel Capricorn, ktorý má údajne hodnotu asi 77 miliónov eur, teraz odkúpil ruský miliardár Viktor Charitonin. Kým sa dvíhajú hlasy nevôle a panuje strach, čo ruský investor s okruhom urobí, svojím spôsobom ho zachránil, pretože prevádzka okruhu stojí peniaze a tie Capricorn jednoducho došli. Nemal už ani na výplaty zamestnancov. 

Viktor Charitonin však patrí k ľuďom, pre ktorých pár miliónov eur neznamená nič než taký menší vedľajší náklad, takže aspoň pokiaľ ide o peniaze, je okruh v dobrých rukách. A nový majoritný vlastník má evidentne aj dobrý vkus, keď sa prihlásil na preteky Mille Miglia s Mercedesom 500K z roku 1935.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY