vytisknout velikost písma Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Nürburgring už bol zase predaný. Tentoraz ruskému miliardárovi

Pravdepodobne ste zaznamenali, že v roku 2012 spoločnosť prevádzkujúca komplex legendárneho pretekárskeho okruhu Nürburgring zbankrotovala. Kým normálny človek by nad tým človek mávol rukou, pre automobilového nadšenca má Nürburgring osobitný štatút. Môže sa tu totiž prakticky kedykoľvek voľne prejsť. 

Nadšenci z celého sveta žili v strachu, že sa ich modla pre verejnosť definitívne uzavrie. Lenže potom sa do hry vložil dodávateľ dielov pre motoršport, spoločnosť Capricorn. Tá má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu. 

Bohužiaľ celý proces prevodu majetku skolaboval, keď Európska Únia zablokovala sľúbenú štátnu pomoc pre Capricorn. Aj keď nie je k dispozícii oficiálne stanovisko, hovorí sa, že Capricorn nezohnal ďalších asi 100 miliónov eur. 

A práve majoritný podiel Capricorn, ktorý má údajne hodnotu asi 77 miliónov eur, teraz odkúpil ruský miliardár Viktor Charitonin. Kým sa dvíhajú hlasy nevôle a panuje strach, čo ruský investor s okruhom urobí, svojím spôsobom ho zachránil, pretože prevádzka okruhu stojí peniaze a tie Capricorn jednoducho došli. Nemal už ani na výplaty zamestnancov. 

Viktor Charitonin však patrí k ľuďom, pre ktorých pár miliónov eur neznamená nič než taký menší vedľajší náklad, takže aspoň pokiaľ ide o peniaze, je okruh v dobrých rukách. A nový majoritný vlastník má evidentne aj dobrý vkus, keď sa prihlásil na preteky Mille Miglia s Mercedesom 500K z roku 1935.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY