vytisknout velikost písma Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Švédsky Koenigsegg vyrazí budúci rok na Nürburgring. Ambície nie sú malé, švédska automobilka chce pokoriť Porsche 918 Spyder, ktoré tu predviedlo čas 6 minút a 57 sekúnd. Oficiálny pokus prebehne hneď začiatkom budúceho roka. Teda až to počasie dovolí.

Na legendárnu trať vyrazí švédska raketa One: 1 predstavená tento rok v Ženeve. Preplňovaný päťlitrový osemvalec vyprodukuje 1360 koní, čo preložené znamená, že tento stroj disponuje výkonom 1 MW. Na aute je samozrejme aktívna aerodynamika a mnoho ďalších vyspelých technológií. Teoreticky by One: 1 nemal mať problém zájsť čas pod sedem minút, respektíve pokoriť Porsche 918 Spyder.

Podľa niektorých zdrojov to ale nie je všetko. Na Nürburgring údajne bude vypustený ajž "slabší" model ager R a aj ten by mal zvládnuť čas pod sedem minút. Aj v tomto prípade údajne má Koenigsegg na to, aby pokoril Porsche 918 Spyder. Sme veľmi zvedaví na to, či švédskej značke tento double naozaj vyjde.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY