vytisknout velikost písma Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Švédsky Koenigsegg vyrazí budúci rok na Nürburgring. Ambície nie sú malé, švédska automobilka chce pokoriť Porsche 918 Spyder, ktoré tu predviedlo čas 6 minút a 57 sekúnd. Oficiálny pokus prebehne hneď začiatkom budúceho roka. Teda až to počasie dovolí.

Na legendárnu trať vyrazí švédska raketa One: 1 predstavená tento rok v Ženeve. Preplňovaný päťlitrový osemvalec vyprodukuje 1360 koní, čo preložené znamená, že tento stroj disponuje výkonom 1 MW. Na aute je samozrejme aktívna aerodynamika a mnoho ďalších vyspelých technológií. Teoreticky by One: 1 nemal mať problém zájsť čas pod sedem minút, respektíve pokoriť Porsche 918 Spyder.

Podľa niektorých zdrojov to ale nie je všetko. Na Nürburgring údajne bude vypustený ajž "slabší" model ager R a aj ten by mal zvládnuť čas pod sedem minút. Aj v tomto prípade údajne má Koenigsegg na to, aby pokoril Porsche 918 Spyder. Sme veľmi zvedaví na to, či švédskej značke tento double naozaj vyjde.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY