vytisknout velikost písma Nový VW Passat je ľahší, bezpečnejší a zvládne cúvať s prívesom

Volkswagen Passat ôsmej generácie je "za dverami". Do jeho plného odhalenia zostáva približne jeden mesiac. Na čo sa môžeme tešiť a s akými technológiami tento toľko obľúbený model dorazí?
Nový VW Passat je ľahší, bezpečnejší a zvládne cúvať s prívesom
Zoznam kapitol
  1. Bude ľahší a tuhší, BiTDI alebo Plug-in hybrid
  2. Prvý VW s virtuálnym štítom, Elektronika a ďalšie systémy

Je to už 41 rokov od doby, kedy svet prvýkrát uzrel model Passat. Od tej doby sa na trhu vystriedalo sedem generácií a absolútne predaje presiahli hranicu 22 miliónov. Tento rok dorazí generácia ôsma. Asi nie je potrebné zdôrazňovať, že uvedenie tejto novinky je pre Volkswagen najväčšou udalosťou tohto roka. Na kompletné predstavenie si síce musíme ešte chvíľu počkať, ale už teraz je k dispozícii celý rad zaujímavých informácií.

Bude ľahší a tuhší

Volkswagen sa vydal cestou znižovania jazdných odporov a jedným zo základných faktorov je v tomto smere hmotnosť. Nová generácia bude až o 85 kilogramov ľahšia ako tá predchádzajúca. Kde sa podarilo ušetriť kilogramy? Základná karoséria je ľahšia o 33 kg, zadná štvorprvková náprava uberie 4,7 kg, systém riadenia je ľahší o 2,2 kg, motory prinesú úsporu 40 kg, zadné sedadlá sú ľahšie o tri kilogramy a napríklad taká stredová konzola znamená úsporu 4,2 kg.

Do základnej karosérie sa vôbec po prvýkrát pri modeli Passat dostali hliníkovej zliatiny, aj keď vzhľadom k celkovému množstvu materiálu ide o zanedbateľné percento. Hliník v podstate nájdeme iba na prepážke oddeľujúcej priestor pod zadným oknom od batožinového priestoru. Zmenila sa tiež veľkosť a profil základných nosníkov. Kým sedmičkový Passat používal prierez v tvare písmena U, ten nový dostane o 25% širší prierez s tvarom písmena C.

passat_1_1.jpgpassat_2_1.jpg
Základ automobilu bude ľahší, celok zároveň tuhší. Spomínaná hliníková časť je na obrázkoch vyznačená zelenou. 

Dohromady ešte s ďalšími opatreniami nebude karoséria Passatu iba ľahšia, ale tiež tuhšia. Tuhosť vzrástla o 2000 Nm/°. U kombi sa tak Passat dostal na hodnotu 25 000 Nm/°, sedan je ešte o päť tisíc Nm/° lepší.

BiTDI alebo Plug-in hybrid

Ponuka motorizácií bude obsahovať celkom deväť klasických možností plus prevedenie plug-in hybrid. Všetky motory samozrejme splnia normu Euro 6, všetko bude uložené pred prednou nápravou a blok motora bude sklonený smerom vzad.

Dieselovým základom sa stane naftová jedna-šestka s výkonom 120 koní, nasleduje dvojliter naladený na 150 koní, nad ním stojí verzia disponujúca maximom 190 koní a absolútnym vrcholom bude dvakrát preplňovaný dvojliter s parametrami 240 ka 500 Nm.

Ten dostane do štandardnej výbavy sedemstupňovú prevodovkou DSG a systém pohonu všetkých kolies 4Motion. Maximum výkonu je dostupných pri 4000 ot./min., vrchol krútiaceho momentu vrcholí v rozmedzí od 1750 ot./min do zhruba 2800 ot./min (odpočítané z orientačného grafu). Piezovstrekovače pracujú s tlakom až 2500 barov, samozrejmosťou je prítomnosť vstrekovania močoviny. Volkswagen sľubuje spotrebu pohybujúcu sa okolo piatich litrov.

Benzínové jednotky štartujú pri motore 1.4 TSI (125 k), pokračuje jedna-štvorka osadená systémom deaktivácie valcov (150 k), nad ňou stojí 1.8 TSI (180 k) a vrcholom bude dvojliter TSI naladený na 220 k, respektíve na 280 koní.

Ako sme už písali, plug-in hybridný Passat kombinuje motor 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 koní. Ten je uložený medzi spaľovacou jednotkou a prevodovkou DQ400E. Celkové parametre systému dosahujú na 211 koní a 400 Nm. Hybridný Passat sa rozbehne až na 210 km/h a stovku zvládne za osem sekúnd. Mimochodom štandardom pre hybrid budú svetlomety kompletne zložené z diód, ale to sme odbočili.

V čisto elektrickom režime zvládne Passat prejsť až 50 km, celkový dojazd údajne činí 1000 kilometrov. Podobne ako pri novom Volkswagene Golf dostane aj Passat progresívne riadenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY