vytisknout velikost písma Nový VW Passat je ľahší, bezpečnejší a zvládne cúvať s prívesom

Volkswagen Passat ôsmej generácie je "za dverami". Do jeho plného odhalenia zostáva približne jeden mesiac. Na čo sa môžeme tešiť a s akými technológiami tento toľko obľúbený model dorazí?
Nový VW Passat je ľahší, bezpečnejší a zvládne cúvať s prívesom
Zoznam kapitol
  1. Bude ľahší a tuhší, BiTDI alebo Plug-in hybrid
  2. Prvý VW s virtuálnym štítom, Elektronika a ďalšie systémy

Je to už 41 rokov od doby, kedy svet prvýkrát uzrel model Passat. Od tej doby sa na trhu vystriedalo sedem generácií a absolútne predaje presiahli hranicu 22 miliónov. Tento rok dorazí generácia ôsma. Asi nie je potrebné zdôrazňovať, že uvedenie tejto novinky je pre Volkswagen najväčšou udalosťou tohto roka. Na kompletné predstavenie si síce musíme ešte chvíľu počkať, ale už teraz je k dispozícii celý rad zaujímavých informácií.

Bude ľahší a tuhší

Volkswagen sa vydal cestou znižovania jazdných odporov a jedným zo základných faktorov je v tomto smere hmotnosť. Nová generácia bude až o 85 kilogramov ľahšia ako tá predchádzajúca. Kde sa podarilo ušetriť kilogramy? Základná karoséria je ľahšia o 33 kg, zadná štvorprvková náprava uberie 4,7 kg, systém riadenia je ľahší o 2,2 kg, motory prinesú úsporu 40 kg, zadné sedadlá sú ľahšie o tri kilogramy a napríklad taká stredová konzola znamená úsporu 4,2 kg.

Do základnej karosérie sa vôbec po prvýkrát pri modeli Passat dostali hliníkovej zliatiny, aj keď vzhľadom k celkovému množstvu materiálu ide o zanedbateľné percento. Hliník v podstate nájdeme iba na prepážke oddeľujúcej priestor pod zadným oknom od batožinového priestoru. Zmenila sa tiež veľkosť a profil základných nosníkov. Kým sedmičkový Passat používal prierez v tvare písmena U, ten nový dostane o 25% širší prierez s tvarom písmena C.

passat_1_1.jpgpassat_2_1.jpg
Základ automobilu bude ľahší, celok zároveň tuhší. Spomínaná hliníková časť je na obrázkoch vyznačená zelenou. 

Dohromady ešte s ďalšími opatreniami nebude karoséria Passatu iba ľahšia, ale tiež tuhšia. Tuhosť vzrástla o 2000 Nm/°. U kombi sa tak Passat dostal na hodnotu 25 000 Nm/°, sedan je ešte o päť tisíc Nm/° lepší.

BiTDI alebo Plug-in hybrid

Ponuka motorizácií bude obsahovať celkom deväť klasických možností plus prevedenie plug-in hybrid. Všetky motory samozrejme splnia normu Euro 6, všetko bude uložené pred prednou nápravou a blok motora bude sklonený smerom vzad.

Dieselovým základom sa stane naftová jedna-šestka s výkonom 120 koní, nasleduje dvojliter naladený na 150 koní, nad ním stojí verzia disponujúca maximom 190 koní a absolútnym vrcholom bude dvakrát preplňovaný dvojliter s parametrami 240 ka 500 Nm.

Ten dostane do štandardnej výbavy sedemstupňovú prevodovkou DSG a systém pohonu všetkých kolies 4Motion. Maximum výkonu je dostupných pri 4000 ot./min., vrchol krútiaceho momentu vrcholí v rozmedzí od 1750 ot./min do zhruba 2800 ot./min (odpočítané z orientačného grafu). Piezovstrekovače pracujú s tlakom až 2500 barov, samozrejmosťou je prítomnosť vstrekovania močoviny. Volkswagen sľubuje spotrebu pohybujúcu sa okolo piatich litrov.

Benzínové jednotky štartujú pri motore 1.4 TSI (125 k), pokračuje jedna-štvorka osadená systémom deaktivácie valcov (150 k), nad ňou stojí 1.8 TSI (180 k) a vrcholom bude dvojliter TSI naladený na 220 k, respektíve na 280 koní.

Ako sme už písali, plug-in hybridný Passat kombinuje motor 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 koní. Ten je uložený medzi spaľovacou jednotkou a prevodovkou DQ400E. Celkové parametre systému dosahujú na 211 koní a 400 Nm. Hybridný Passat sa rozbehne až na 210 km/h a stovku zvládne za osem sekúnd. Mimochodom štandardom pre hybrid budú svetlomety kompletne zložené z diód, ale to sme odbočili.

V čisto elektrickom režime zvládne Passat prejsť až 50 km, celkový dojazd údajne činí 1000 kilometrov. Podobne ako pri novom Volkswagene Golf dostane aj Passat progresívne riadenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY