vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Tiguan sa predstavuje na prvých skicách

Nový Volkswagen Tiguan sa predstavuje na prvých skicách

Volkswagen uvoľnil prvé dizajnové skice nového SUV Tiguan, ktoré uvidíme už dnes večer počas tradičnej veľkej tlačovej konferencie celého koncernu. Tá sa koná vždy večer pred autosalónom a my samozrejme budeme pri tom. Úplné prekvapenie to nebude, pretože sa už podarilo nového Tiguana vyfotiť.

Technické detaily si automobilka ešte schováva pre seba, ale pokiaľ ide o motory, pod kapotou má byť základná verzia motora 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k) s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

14001469612010102095.jpg1331265728465618807.jpg
Volkswagen Tiguan sa drží štýlu nastaveného novým Passatom

Nový Tiguan stojí na modulárnej platforme MQB, bude mať kratšie previsy, nepatrne dlhší rázvor a schudne v základnom prevedení asi 80 kg. Vďaka novej platforme má byť vnútri viac miesta a predovšetkým vznikne aj plug-in hybridná verzia.

Vedľa motorov 1.6 TDI a 2.0 TDI dorazí aj benzínový motor 2.0 TSI s výkonom cez 147 kW (200 k) a zrejme príde aj vrcholná dvoma turbami preplňovaná verzia motora 2.0 Bi-TDI z Passatu. Neskôr pribudne aj športový Tiguan R.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY