vytisknout velikost písma Nový Volkswagen T6 je úspornejší, komfortnejší a bezpečnejší

Nový Volkswagen T6 je úspornejší, komfortnejší a bezpečnejší

Úžitková sekcia automobilky Volkswagen predstavila novú generáciu modelu Transporter / Caravelle / Multivan. Novinka nesie označenie T6 a mala by byť po všetkých stránkach lepšia. Volkswagen sľubuje krajší dizajn, väčší komfort, nižšiu spotrebu a zástup asistenčných systémov.

T6 má na čo nadväzovať. Predchádzajúce vydanie T5 sa za svoje jedenásťročné pôsobenie dostalo na dva milióny predaných kusov, celkovo za 65 rokov existencie tohto modelu evidujú štatistiky zhruba dvanásť miliónov predaných exemplárov. Najnovší variant sa dizajnovo príliš nelíši od svojho predchodcu, čo bol samozrejme zámer. Dizajnéri pridali akurát ostrejšie hrany.

t6_04.jpgt6_05.jpgt6_06.jpg
T6 neprináša žiadnu dizajnovú revolúciu. Každý tak stále na prvý pohľad spozná, o čo ide

V interiéri sa máme tešiť na kvalitnejšie materiály a celkovo lepší vzhľad. Chýbať nebude ani dotykový displej, ktorý (rovnako ako napríklad u Octavie) zobrazí ponuku rôznych nastavení, akonáhle sa k nemu priblížite rukou.

Ponuka motorizácií obsahuje naftové motory s objemom 1968 cm3 z radu EA288 Nutz. Malo by ísť o diesely schopné znášať náročnejšie pracovné podmienky. Volkswagen v tlačovej správe sľubuje "odolnosť a dlhovekosť". K dispozícii budú výkony 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Všetko má štandardne systém štart/stop. V priemere má byť T6 úspornejšie o pätnásť percent.

Na svoje si prídu aj záujemcovia o pohon všetkých kolies a skrátka neprídu ani tí, ktorí chcú benzín. V takom prípade môžete siahnuť po dvojlitri TSI s výkonom 110 kW (150 k) alebo silnejšej verzii naladenej na 150 kW (204 k).

t6_01.jpgt6_02.jpgt6_03.jpgNa úvod sa predstavila aj limitovaná edícia "Generation Six", ktorá svojim dizajnom odkazuje do minulosti

Čo sa elektronickej výbavy týka, tá môže byť veľmi bohatá. Tak napríklad bude možné zaobstarať adaptívne tlmiče DCC, Volkswagen pripravil aj elektrické dovieranie zadných dverí, aby nemuseli zákazníci používať hrubú silu na ich zatvorenie, k dispozícii bude aj kompletne elektrické otváranie, nechýba adaptívny tempomat, Front Assist, City Emergency Braking a tak podobne.

Zároveň s novou generáciou T6 sa predstavila aj limitovaná edícia nazývaná "Generation Six". Tá vychádza z nového Multivanu Comfortline a ponúkne diódové svetlá, zatmavené okná, chrómové doplnky, osemnásťpalcové zliatinové kolesá v retro-dizajne a dvojfarebnú karosériu.

Predaj Volkswagenu T6 odštartuje počas niekoľkých nasledujúcich dní. Transporter bude začínať na sume 23 035 eur, prvá cena Multivanu činí 29 952 eur.

t6_14.jpgt6_10.jpgt6_07.jpgt6_12.jpgt6_13.jpgt6_11.jpgt6_08.jpgt6_09.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY