vytisknout velikost písma Nový Volkswagen T6 je úspornejší, komfortnejší a bezpečnejší

Nový Volkswagen T6 je úspornejší, komfortnejší a bezpečnejší

Úžitková sekcia automobilky Volkswagen predstavila novú generáciu modelu Transporter / Caravelle / Multivan. Novinka nesie označenie T6 a mala by byť po všetkých stránkach lepšia. Volkswagen sľubuje krajší dizajn, väčší komfort, nižšiu spotrebu a zástup asistenčných systémov.

T6 má na čo nadväzovať. Predchádzajúce vydanie T5 sa za svoje jedenásťročné pôsobenie dostalo na dva milióny predaných kusov, celkovo za 65 rokov existencie tohto modelu evidujú štatistiky zhruba dvanásť miliónov predaných exemplárov. Najnovší variant sa dizajnovo príliš nelíši od svojho predchodcu, čo bol samozrejme zámer. Dizajnéri pridali akurát ostrejšie hrany.

t6_04.jpgt6_05.jpgt6_06.jpg
T6 neprináša žiadnu dizajnovú revolúciu. Každý tak stále na prvý pohľad spozná, o čo ide

V interiéri sa máme tešiť na kvalitnejšie materiály a celkovo lepší vzhľad. Chýbať nebude ani dotykový displej, ktorý (rovnako ako napríklad u Octavie) zobrazí ponuku rôznych nastavení, akonáhle sa k nemu priblížite rukou.

Ponuka motorizácií obsahuje naftové motory s objemom 1968 cm3 z radu EA288 Nutz. Malo by ísť o diesely schopné znášať náročnejšie pracovné podmienky. Volkswagen v tlačovej správe sľubuje "odolnosť a dlhovekosť". K dispozícii budú výkony 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Všetko má štandardne systém štart/stop. V priemere má byť T6 úspornejšie o pätnásť percent.

Na svoje si prídu aj záujemcovia o pohon všetkých kolies a skrátka neprídu ani tí, ktorí chcú benzín. V takom prípade môžete siahnuť po dvojlitri TSI s výkonom 110 kW (150 k) alebo silnejšej verzii naladenej na 150 kW (204 k).

t6_01.jpgt6_02.jpgt6_03.jpgNa úvod sa predstavila aj limitovaná edícia "Generation Six", ktorá svojim dizajnom odkazuje do minulosti

Čo sa elektronickej výbavy týka, tá môže byť veľmi bohatá. Tak napríklad bude možné zaobstarať adaptívne tlmiče DCC, Volkswagen pripravil aj elektrické dovieranie zadných dverí, aby nemuseli zákazníci používať hrubú silu na ich zatvorenie, k dispozícii bude aj kompletne elektrické otváranie, nechýba adaptívny tempomat, Front Assist, City Emergency Braking a tak podobne.

Zároveň s novou generáciou T6 sa predstavila aj limitovaná edícia nazývaná "Generation Six". Tá vychádza z nového Multivanu Comfortline a ponúkne diódové svetlá, zatmavené okná, chrómové doplnky, osemnásťpalcové zliatinové kolesá v retro-dizajne a dvojfarebnú karosériu.

Predaj Volkswagenu T6 odštartuje počas niekoľkých nasledujúcich dní. Transporter bude začínať na sume 23 035 eur, prvá cena Multivanu činí 29 952 eur.

t6_14.jpgt6_10.jpgt6_07.jpgt6_12.jpgt6_13.jpgt6_11.jpgt6_08.jpgt6_09.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY