vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nová generácia modelu Passat nastupuje. Okrem prvých obrázkov naznačujúcich dizajn Volkswagen už tiež prezentoval technické informácie. Novinka bude o 85 kilogramov ľahšia a ponúkne motory s výkonom až 280 koní.

Automobilka zapracovala na znížení hmotnosti. Rad opatrení priniesla úsporu 85 kilogramov. Rovných 40 kg majú na svedomiach nové motory, tri kilogramy obstarajú elektrické komponenty, svoje k nižšej hmotnosti povie aj vo veľkej miere použitý hliník a prepracované ďalšie vybavenie (-33 kg).

Ponuka motorizácií bude zahŕňať deväť možností plus hybrid. Dieselová časť začína u jedna-šestky s výkonom 120 koní a nasleduje trojica dvojlitrov s výkonmi 150 k, 190 k a nové biturbo s parametrami 240 ka 500 Nm. Táto jednotka dostane ako štandard sedemstupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodom spotreba sa má pohybovať okolo piatich litrov.

U benzínových motorov sa môžeme tešiť na jedna-štvorku TSI s výkonom 125 k, respektíve na silnejšiu jedna-štvorku s možnosťou deaktivovať polovicu valcov (150 k). Ponuka pokračuje motorom 1.8 TSI (180 k) a dvojlitrom ponúkajúcimi 220 koní, respektíve 280 koní.

Hybridné prevedenie potom kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Presné čísla spotreby budú ešte len zverejnené. Volkswagen už teraz sľubuje dojazd 1000 km.

Automobilka vypustila do sveta pomerne podrobné technické informácie, takže sa k novému Passatu budúci týždeň vrátime ešte raz s podstatne dlhším článkom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY