vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nová generácia modelu Passat nastupuje. Okrem prvých obrázkov naznačujúcich dizajn Volkswagen už tiež prezentoval technické informácie. Novinka bude o 85 kilogramov ľahšia a ponúkne motory s výkonom až 280 koní.

Automobilka zapracovala na znížení hmotnosti. Rad opatrení priniesla úsporu 85 kilogramov. Rovných 40 kg majú na svedomiach nové motory, tri kilogramy obstarajú elektrické komponenty, svoje k nižšej hmotnosti povie aj vo veľkej miere použitý hliník a prepracované ďalšie vybavenie (-33 kg).

Ponuka motorizácií bude zahŕňať deväť možností plus hybrid. Dieselová časť začína u jedna-šestky s výkonom 120 koní a nasleduje trojica dvojlitrov s výkonmi 150 k, 190 k a nové biturbo s parametrami 240 ka 500 Nm. Táto jednotka dostane ako štandard sedemstupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodom spotreba sa má pohybovať okolo piatich litrov.

U benzínových motorov sa môžeme tešiť na jedna-štvorku TSI s výkonom 125 k, respektíve na silnejšiu jedna-štvorku s možnosťou deaktivovať polovicu valcov (150 k). Ponuka pokračuje motorom 1.8 TSI (180 k) a dvojlitrom ponúkajúcimi 220 koní, respektíve 280 koní.

Hybridné prevedenie potom kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Presné čísla spotreby budú ešte len zverejnené. Volkswagen už teraz sľubuje dojazd 1000 km.

Automobilka vypustila do sveta pomerne podrobné technické informácie, takže sa k novému Passatu budúci týždeň vrátime ešte raz s podstatne dlhším článkom.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY