vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nová generácia modelu Passat nastupuje. Okrem prvých obrázkov naznačujúcich dizajn Volkswagen už tiež prezentoval technické informácie. Novinka bude o 85 kilogramov ľahšia a ponúkne motory s výkonom až 280 koní.

Automobilka zapracovala na znížení hmotnosti. Rad opatrení priniesla úsporu 85 kilogramov. Rovných 40 kg majú na svedomiach nové motory, tri kilogramy obstarajú elektrické komponenty, svoje k nižšej hmotnosti povie aj vo veľkej miere použitý hliník a prepracované ďalšie vybavenie (-33 kg).

Ponuka motorizácií bude zahŕňať deväť možností plus hybrid. Dieselová časť začína u jedna-šestky s výkonom 120 koní a nasleduje trojica dvojlitrov s výkonmi 150 k, 190 k a nové biturbo s parametrami 240 ka 500 Nm. Táto jednotka dostane ako štandard sedemstupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodom spotreba sa má pohybovať okolo piatich litrov.

U benzínových motorov sa môžeme tešiť na jedna-štvorku TSI s výkonom 125 k, respektíve na silnejšiu jedna-štvorku s možnosťou deaktivovať polovicu valcov (150 k). Ponuka pokračuje motorom 1.8 TSI (180 k) a dvojlitrom ponúkajúcimi 220 koní, respektíve 280 koní.

Hybridné prevedenie potom kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Presné čísla spotreby budú ešte len zverejnené. Volkswagen už teraz sľubuje dojazd 1000 km.

Automobilka vypustila do sveta pomerne podrobné technické informácie, takže sa k novému Passatu budúci týždeň vrátime ešte raz s podstatne dlhším článkom.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY