vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nová generácia modelu Passat nastupuje. Okrem prvých obrázkov naznačujúcich dizajn Volkswagen už tiež prezentoval technické informácie. Novinka bude o 85 kilogramov ľahšia a ponúkne motory s výkonom až 280 koní.

Automobilka zapracovala na znížení hmotnosti. Rad opatrení priniesla úsporu 85 kilogramov. Rovných 40 kg majú na svedomiach nové motory, tri kilogramy obstarajú elektrické komponenty, svoje k nižšej hmotnosti povie aj vo veľkej miere použitý hliník a prepracované ďalšie vybavenie (-33 kg).

Ponuka motorizácií bude zahŕňať deväť možností plus hybrid. Dieselová časť začína u jedna-šestky s výkonom 120 koní a nasleduje trojica dvojlitrov s výkonmi 150 k, 190 k a nové biturbo s parametrami 240 ka 500 Nm. Táto jednotka dostane ako štandard sedemstupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodom spotreba sa má pohybovať okolo piatich litrov.

U benzínových motorov sa môžeme tešiť na jedna-štvorku TSI s výkonom 125 k, respektíve na silnejšiu jedna-štvorku s možnosťou deaktivovať polovicu valcov (150 k). Ponuka pokračuje motorom 1.8 TSI (180 k) a dvojlitrom ponúkajúcimi 220 koní, respektíve 280 koní.

Hybridné prevedenie potom kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Presné čísla spotreby budú ešte len zverejnené. Volkswagen už teraz sľubuje dojazd 1000 km.

Automobilka vypustila do sveta pomerne podrobné technické informácie, takže sa k novému Passatu budúci týždeň vrátime ešte raz s podstatne dlhším článkom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY