vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nový Volkswagen Passat oficiálne: nižšia hmotnosť a až 280 koní

Nová generácia modelu Passat nastupuje. Okrem prvých obrázkov naznačujúcich dizajn Volkswagen už tiež prezentoval technické informácie. Novinka bude o 85 kilogramov ľahšia a ponúkne motory s výkonom až 280 koní.

Automobilka zapracovala na znížení hmotnosti. Rad opatrení priniesla úsporu 85 kilogramov. Rovných 40 kg majú na svedomiach nové motory, tri kilogramy obstarajú elektrické komponenty, svoje k nižšej hmotnosti povie aj vo veľkej miere použitý hliník a prepracované ďalšie vybavenie (-33 kg).

Ponuka motorizácií bude zahŕňať deväť možností plus hybrid. Dieselová časť začína u jedna-šestky s výkonom 120 koní a nasleduje trojica dvojlitrov s výkonmi 150 k, 190 k a nové biturbo s parametrami 240 ka 500 Nm. Táto jednotka dostane ako štandard sedemstupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodom spotreba sa má pohybovať okolo piatich litrov.

U benzínových motorov sa môžeme tešiť na jedna-štvorku TSI s výkonom 125 k, respektíve na silnejšiu jedna-štvorku s možnosťou deaktivovať polovicu valcov (150 k). Ponuka pokračuje motorom 1.8 TSI (180 k) a dvojlitrom ponúkajúcimi 220 koní, respektíve 280 koní.

Hybridné prevedenie potom kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorom s výkonom 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Presné čísla spotreby budú ešte len zverejnené. Volkswagen už teraz sľubuje dojazd 1000 km.

Automobilka vypustila do sveta pomerne podrobné technické informácie, takže sa k novému Passatu budúci týždeň vrátime ešte raz s podstatne dlhším článkom.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY