vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Súčasný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už sa pomaly začína hovoriť o nástupcovi. Nový model dorazí na prelome rokov 2017 a 2018, dostane preplňované trojvalcové motory a technicky bude vychádzať zo súčasnej generácie, takže pôjde zase o veľmi dôkladný facelift. 

Styling sa príliš meniť nebude, Volkswagen podľa správ stránok carmagazine.co.uk zapracuje hlavne na zlepšení aerodynamickej efektivity. Niektoré nové prvky si požičia zo superúsporného Volkswagenu XL1.

Modulárna platforma MQB umožňuje aj zástavbu hybridného pohonu, zrejme bude jestvovať aj plne elektrická verzia, ale masovou záležitosťou budú hlavne nové trojvalcové motory kvôli nízkym normovaným emisiám. 

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Tá zrejme úplne nahradí štvorvalec 1.2 TSI, ktorý pomaly mizne v prepadlisku dejín a namiesto neho budú štvorvalce začínať na motore 1.4 TSI, ktorý môže mať aj systém s deaktiváciou valcov. 

Naftové jednotky začnú pri trojvalci 1.4 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Volkswagen tiež pracuje na novej efektívnejšej dvojspojkovej prevodovke DSG so siedmimi rýchlosťami, ktorá bude spolupracovať s novým systémom stop/štart. Ten totiž bude vypínať motor ešte pred zastavením a prevodovka bude po zložení nohy z plynu vyraďovať na neutrál. 

O silnejších motoroch sa zatiaľ veľa nehovorí, ale dajú sa očakávať modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Špekulácie o Golfe GTI a GTD sa točia okolo motora 2.0 TSI a výkonom až 250 koní, GTD ponúkne dvakrát preplňovaný turbodiesel známy z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY