vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Súčasný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už sa pomaly začína hovoriť o nástupcovi. Nový model dorazí na prelome rokov 2017 a 2018, dostane preplňované trojvalcové motory a technicky bude vychádzať zo súčasnej generácie, takže pôjde zase o veľmi dôkladný facelift. 

Styling sa príliš meniť nebude, Volkswagen podľa správ stránok carmagazine.co.uk zapracuje hlavne na zlepšení aerodynamickej efektivity. Niektoré nové prvky si požičia zo superúsporného Volkswagenu XL1.

Modulárna platforma MQB umožňuje aj zástavbu hybridného pohonu, zrejme bude jestvovať aj plne elektrická verzia, ale masovou záležitosťou budú hlavne nové trojvalcové motory kvôli nízkym normovaným emisiám. 

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Tá zrejme úplne nahradí štvorvalec 1.2 TSI, ktorý pomaly mizne v prepadlisku dejín a namiesto neho budú štvorvalce začínať na motore 1.4 TSI, ktorý môže mať aj systém s deaktiváciou valcov. 

Naftové jednotky začnú pri trojvalci 1.4 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Volkswagen tiež pracuje na novej efektívnejšej dvojspojkovej prevodovke DSG so siedmimi rýchlosťami, ktorá bude spolupracovať s novým systémom stop/štart. Ten totiž bude vypínať motor ešte pred zastavením a prevodovka bude po zložení nohy z plynu vyraďovať na neutrál. 

O silnejších motoroch sa zatiaľ veľa nehovorí, ale dajú sa očakávať modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Špekulácie o Golfe GTI a GTD sa točia okolo motora 2.0 TSI a výkonom až 250 koní, GTD ponúkne dvakrát preplňovaný turbodiesel známy z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY