vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Súčasný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už sa pomaly začína hovoriť o nástupcovi. Nový model dorazí na prelome rokov 2017 a 2018, dostane preplňované trojvalcové motory a technicky bude vychádzať zo súčasnej generácie, takže pôjde zase o veľmi dôkladný facelift. 

Styling sa príliš meniť nebude, Volkswagen podľa správ stránok carmagazine.co.uk zapracuje hlavne na zlepšení aerodynamickej efektivity. Niektoré nové prvky si požičia zo superúsporného Volkswagenu XL1.

Modulárna platforma MQB umožňuje aj zástavbu hybridného pohonu, zrejme bude jestvovať aj plne elektrická verzia, ale masovou záležitosťou budú hlavne nové trojvalcové motory kvôli nízkym normovaným emisiám. 

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Tá zrejme úplne nahradí štvorvalec 1.2 TSI, ktorý pomaly mizne v prepadlisku dejín a namiesto neho budú štvorvalce začínať na motore 1.4 TSI, ktorý môže mať aj systém s deaktiváciou valcov. 

Naftové jednotky začnú pri trojvalci 1.4 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Volkswagen tiež pracuje na novej efektívnejšej dvojspojkovej prevodovke DSG so siedmimi rýchlosťami, ktorá bude spolupracovať s novým systémom stop/štart. Ten totiž bude vypínať motor ešte pred zastavením a prevodovka bude po zložení nohy z plynu vyraďovať na neutrál. 

O silnejších motoroch sa zatiaľ veľa nehovorí, ale dajú sa očakávať modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Špekulácie o Golfe GTI a GTD sa točia okolo motora 2.0 TSI a výkonom až 250 koní, GTD ponúkne dvakrát preplňovaný turbodiesel známy z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY