vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Nový Volkswagen Golf v roku 2017: trojvalce a inšpirácia v XL1

Súčasný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už sa pomaly začína hovoriť o nástupcovi. Nový model dorazí na prelome rokov 2017 a 2018, dostane preplňované trojvalcové motory a technicky bude vychádzať zo súčasnej generácie, takže pôjde zase o veľmi dôkladný facelift. 

Styling sa príliš meniť nebude, Volkswagen podľa správ stránok carmagazine.co.uk zapracuje hlavne na zlepšení aerodynamickej efektivity. Niektoré nové prvky si požičia zo superúsporného Volkswagenu XL1.

Modulárna platforma MQB umožňuje aj zástavbu hybridného pohonu, zrejme bude jestvovať aj plne elektrická verzia, ale masovou záležitosťou budú hlavne nové trojvalcové motory kvôli nízkym normovaným emisiám. 

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Tá zrejme úplne nahradí štvorvalec 1.2 TSI, ktorý pomaly mizne v prepadlisku dejín a namiesto neho budú štvorvalce začínať na motore 1.4 TSI, ktorý môže mať aj systém s deaktiváciou valcov. 

Naftové jednotky začnú pri trojvalci 1.4 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Volkswagen tiež pracuje na novej efektívnejšej dvojspojkovej prevodovke DSG so siedmimi rýchlosťami, ktorá bude spolupracovať s novým systémom stop/štart. Ten totiž bude vypínať motor ešte pred zastavením a prevodovka bude po zložení nohy z plynu vyraďovať na neutrál. 

O silnejších motoroch sa zatiaľ veľa nehovorí, ale dajú sa očakávať modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Špekulácie o Golfe GTI a GTD sa točia okolo motora 2.0 TSI a výkonom až 250 koní, GTD ponúkne dvakrát preplňovaný turbodiesel známy z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY