vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

V dlhodobom teste nemeckého Auto Bildu na 100 000 km sa objavila nečakaná porucha: do interiéru zateká voda z klimatizácie.
Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

Nemecký časopis Auto Bild pravidelne podrobuje novinky na trhu dlhodobým testom na sto tisíc kilometrov. V závere čaká každé auto demontáž a dôkladné zhodnotenie opotrebenia všetkých súčastí. Niekedy ale nie je potrebné čakať na odhalenie problému až do záveru testu ...

Technici Auto Bildu totiž zistili, že im pri testovaní Volkswagenu Golf siedmej generácie tečie do topánok. Doslova. Chybne namontované drenážne vedenie odvádzalo kondenzovanú vodu z klimatizácie tak nešťastne, že zatekalo do priestoru pre nohy pri pravom prednom sedadle. Výsledok? Páchnuce koberce, zahmlené okná, údajne aj množenie baktérií.

Auto Bild upozorňuje, že to je jedno z rizík modulárnej platformy MQB: veľké úspory pri vývoji a výrobe sa môžu zmeniť vo veľké problémy, pretože jedna konštrukčná chyba môže zasiahnuť aj niekoľko modelov rôznych značiek.

Volkswagen v júni 2013 upravil technologický postup pri montáži tak, aby už k chybe nemohlo dôjsť. Ešte pred týmto dátumom však skupina vyrobila cez tristo tisíc nových Golfov, A3 a Leoni, ktoré by teoreticky mohli byť zatekaním dotknuté. Automobilka pre Auto Bild uviedla, že doteraz riešila v súvislosti s týmto problémom 46 reklamácií. Je to podľa vás veľa, alebo málo?

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY