vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

V dlhodobom teste nemeckého Auto Bildu na 100 000 km sa objavila nečakaná porucha: do interiéru zateká voda z klimatizácie.
Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

Nemecký časopis Auto Bild pravidelne podrobuje novinky na trhu dlhodobým testom na sto tisíc kilometrov. V závere čaká každé auto demontáž a dôkladné zhodnotenie opotrebenia všetkých súčastí. Niekedy ale nie je potrebné čakať na odhalenie problému až do záveru testu ...

Technici Auto Bildu totiž zistili, že im pri testovaní Volkswagenu Golf siedmej generácie tečie do topánok. Doslova. Chybne namontované drenážne vedenie odvádzalo kondenzovanú vodu z klimatizácie tak nešťastne, že zatekalo do priestoru pre nohy pri pravom prednom sedadle. Výsledok? Páchnuce koberce, zahmlené okná, údajne aj množenie baktérií.

Auto Bild upozorňuje, že to je jedno z rizík modulárnej platformy MQB: veľké úspory pri vývoji a výrobe sa môžu zmeniť vo veľké problémy, pretože jedna konštrukčná chyba môže zasiahnuť aj niekoľko modelov rôznych značiek.

Volkswagen v júni 2013 upravil technologický postup pri montáži tak, aby už k chybe nemohlo dôjsť. Ešte pred týmto dátumom však skupina vyrobila cez tristo tisíc nových Golfov, A3 a Leoni, ktoré by teoreticky mohli byť zatekaním dotknuté. Automobilka pre Auto Bild uviedla, že doteraz riešila v súvislosti s týmto problémom 46 reklamácií. Je to podľa vás veľa, alebo málo?

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY