vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

V dlhodobom teste nemeckého Auto Bildu na 100 000 km sa objavila nečakaná porucha: do interiéru zateká voda z klimatizácie.
Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

Nemecký časopis Auto Bild pravidelne podrobuje novinky na trhu dlhodobým testom na sto tisíc kilometrov. V závere čaká každé auto demontáž a dôkladné zhodnotenie opotrebenia všetkých súčastí. Niekedy ale nie je potrebné čakať na odhalenie problému až do záveru testu ...

Technici Auto Bildu totiž zistili, že im pri testovaní Volkswagenu Golf siedmej generácie tečie do topánok. Doslova. Chybne namontované drenážne vedenie odvádzalo kondenzovanú vodu z klimatizácie tak nešťastne, že zatekalo do priestoru pre nohy pri pravom prednom sedadle. Výsledok? Páchnuce koberce, zahmlené okná, údajne aj množenie baktérií.

Auto Bild upozorňuje, že to je jedno z rizík modulárnej platformy MQB: veľké úspory pri vývoji a výrobe sa môžu zmeniť vo veľké problémy, pretože jedna konštrukčná chyba môže zasiahnuť aj niekoľko modelov rôznych značiek.

Volkswagen v júni 2013 upravil technologický postup pri montáži tak, aby už k chybe nemohlo dôjsť. Ešte pred týmto dátumom však skupina vyrobila cez tristo tisíc nových Golfov, A3 a Leoni, ktoré by teoreticky mohli byť zatekaním dotknuté. Automobilka pre Auto Bild uviedla, že doteraz riešila v súvislosti s týmto problémom 46 reklamácií. Je to podľa vás veľa, alebo málo?

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY