vytisknout velikost písma Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

V dlhodobom teste nemeckého Auto Bildu na 100 000 km sa objavila nečakaná porucha: do interiéru zateká voda z klimatizácie.
Nový Volkswagen Golf má problém, cestujúcim tečie do topánok

Nemecký časopis Auto Bild pravidelne podrobuje novinky na trhu dlhodobým testom na sto tisíc kilometrov. V závere čaká každé auto demontáž a dôkladné zhodnotenie opotrebenia všetkých súčastí. Niekedy ale nie je potrebné čakať na odhalenie problému až do záveru testu ...

Technici Auto Bildu totiž zistili, že im pri testovaní Volkswagenu Golf siedmej generácie tečie do topánok. Doslova. Chybne namontované drenážne vedenie odvádzalo kondenzovanú vodu z klimatizácie tak nešťastne, že zatekalo do priestoru pre nohy pri pravom prednom sedadle. Výsledok? Páchnuce koberce, zahmlené okná, údajne aj množenie baktérií.

Auto Bild upozorňuje, že to je jedno z rizík modulárnej platformy MQB: veľké úspory pri vývoji a výrobe sa môžu zmeniť vo veľké problémy, pretože jedna konštrukčná chyba môže zasiahnuť aj niekoľko modelov rôznych značiek.

Volkswagen v júni 2013 upravil technologický postup pri montáži tak, aby už k chybe nemohlo dôjsť. Ešte pred týmto dátumom však skupina vyrobila cez tristo tisíc nových Golfov, A3 a Leoni, ktoré by teoreticky mohli byť zatekaním dotknuté. Automobilka pre Auto Bild uviedla, že doteraz riešila v súvislosti s týmto problémom 46 reklamácií. Je to podľa vás veľa, alebo málo?

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY