vytisknout velikost písma Nový test detských sedačiek: Až na jedinú prešli všetky

Spotrebiteľský test detských autosedačiek ukázal, že sa výrobcovia zlepšujú. Z 28 testovaných neprešla len jedna. Napriek tomu nie je ľahostajné, do čoho a ako svoje dieťa pripútate.
Nový test detských sedačiek: Až na jedinú prešli všetky

Tohtoročné modely detských autosedačiek sa podrobili veľkému porovnávaciemu testu autoklubov ADAC (Nemecko), TCS (Švajčiarsko) a ÖAMTC (Rakúsko). Celkom sa testovalo 28 nových modelov, či už s použitím systému Isofix alebo bez neho. Nie každý totiž Isofix má a používa.

Iba sedačka ABC Design Risus testom neprešla, lebo zlyhala v oblasti bezpečnosti. Ostatných dvadsaťsedem detských autosedačiek test zvládlo, aj keď niektoré nie bez výhrad.

Nedávno sme tu ukazovali kuriózny dobový zadržiavací systém pre deti na zadných sedadlách. Pred niekoľkými rokmi sa toho pre bezpečnosť cestujúcich (a najmä detí) v aute skutočne veľa nerobilo.

Dnes si už jazdu bez detskej autosedačky nedokážeme predstaviť. Nielen, že pútanie detí do dvanásť rokov veku a 36 kg telesnej hmotnosti prikazuje zákon, ale pravdepodobne každý chce mať čisté svedomie, že pre bezpečnosť svojich detí urobil maximum.

Akokoľvek sú niektoré normy nezmyselné alebo nedomyslené, v tomto ohľade možno dať úradníkom za pravdu. Správne používaná detská sedačka vraj znižuje sedemkrát pravdepodobnosť fatálneho zranenia detského pasažiera pri kolízii.

Čo sa stane pri náraze - kruté fakty

  • Náraz v rýchlosti 50 km / h zodpovedá pádu z výšky 10 m (4. poschodie)
  • Nepripútané dieťa s hmotnosťou 10 kg pri náraze v rýchlosti 50 km / h akoby vážilo 300 kg. Normálny dospelý človek ho nemôže v rukách udržať
  • Hlava deväťmesačného dieťaťa predstavuje štvrtinu jeho telesnej hmotnosti
  • Už náraz v rýchlosti 15 km/h môže byť pre nepripútané dieťa smrteľný


Metodika testu hodnotila samozrejme bezpečnosť pri náraze, ale aj jednoduchosť obsluhy a ergonómiu, obsah škodlivých látok a kvalitu spracovania a možnosti čistenia.

Výsledky kategórie do 18 mesiacov a 13 kg

Sedačka Isofix Celková známka Bezpečnosť Ergonómia, obsluha Nebezpečné látky Spracovanie, čištenie
Recaro Privia a Recaro fix Áno 1 1 1 1 2
Besafe iZi Go X1 Nie 2 2 2 1 1
Besafe iZi Go X1 Isofix Áno 2 2 2 1 1
Concord Airsafe Nie 2 1 2 1 2
Concord Airsafe a Airfix Áno 2 1 2 1 2
Cybex Aton Q Nie 2 1 2 1 1
Cybex Aton Q a Aton Q Base-fix Áno 2 1 2 1 1
Kiddy Evolution Pro 2 Nie 2 2 2 1 1
Kiddy Evolution Pro 2 Isofix Áno 2 2 2 1 1
Maxi Cosi (Bébe Confort) Pebble a 2wayFix Áno 2 2 1 1 2
Maxi Cosi (Bébe Confort) Pebble Nie 2 2 2 1 2
Recaro Privia Nie 2 2 2 1 2
ABS Design Risus Nie 3 3 2 1 2
Jané Matrix Light 2 Nie 3 2 3 1 1
Jané Matrix Light 2 Platform Áno 4 2 4 1 1
ABC Design Risus Áno 5 5 2 1 2

Výsledky kategórie do 4 rokov a 18 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čištenie
Concord Ultimax 2Áno 22212
Römer Max-Fix 2Áno22212
Römer Dual-FixÁno44212

Výsledky kategórie od 1 roku do 4 rokov a 18 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Chicco Oasys 1Áno22211
Maxi-Cosi 2way Pearl a 2way FixÁno22212
Migo SaturnNie22232
Migo Saturn a SolarÁno22232
Peg Perego Viaggio 1 Duofix TTÁno33232

Výsledky kategórie od 1 roku do 12 rokov a od 9 do 36 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Nania I-Max SPÁno33332
Axkid DuofixÁno44333

Výsledky kategórie od 4 do 12 rokov a od 15 do 36 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Römer Kidfix XP Áno22212
Graco AssureNie33211

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY