vytisknout velikost písma Nový test detských sedačiek: Až na jedinú prešli všetky

Spotrebiteľský test detských autosedačiek ukázal, že sa výrobcovia zlepšujú. Z 28 testovaných neprešla len jedna. Napriek tomu nie je ľahostajné, do čoho a ako svoje dieťa pripútate.
Nový test detských sedačiek: Až na jedinú prešli všetky

Tohtoročné modely detských autosedačiek sa podrobili veľkému porovnávaciemu testu autoklubov ADAC (Nemecko), TCS (Švajčiarsko) a ÖAMTC (Rakúsko). Celkom sa testovalo 28 nových modelov, či už s použitím systému Isofix alebo bez neho. Nie každý totiž Isofix má a používa.

Iba sedačka ABC Design Risus testom neprešla, lebo zlyhala v oblasti bezpečnosti. Ostatných dvadsaťsedem detských autosedačiek test zvládlo, aj keď niektoré nie bez výhrad.

Nedávno sme tu ukazovali kuriózny dobový zadržiavací systém pre deti na zadných sedadlách. Pred niekoľkými rokmi sa toho pre bezpečnosť cestujúcich (a najmä detí) v aute skutočne veľa nerobilo.

Dnes si už jazdu bez detskej autosedačky nedokážeme predstaviť. Nielen, že pútanie detí do dvanásť rokov veku a 36 kg telesnej hmotnosti prikazuje zákon, ale pravdepodobne každý chce mať čisté svedomie, že pre bezpečnosť svojich detí urobil maximum.

Akokoľvek sú niektoré normy nezmyselné alebo nedomyslené, v tomto ohľade možno dať úradníkom za pravdu. Správne používaná detská sedačka vraj znižuje sedemkrát pravdepodobnosť fatálneho zranenia detského pasažiera pri kolízii.

Čo sa stane pri náraze - kruté fakty

  • Náraz v rýchlosti 50 km / h zodpovedá pádu z výšky 10 m (4. poschodie)
  • Nepripútané dieťa s hmotnosťou 10 kg pri náraze v rýchlosti 50 km / h akoby vážilo 300 kg. Normálny dospelý človek ho nemôže v rukách udržať
  • Hlava deväťmesačného dieťaťa predstavuje štvrtinu jeho telesnej hmotnosti
  • Už náraz v rýchlosti 15 km/h môže byť pre nepripútané dieťa smrteľný


Metodika testu hodnotila samozrejme bezpečnosť pri náraze, ale aj jednoduchosť obsluhy a ergonómiu, obsah škodlivých látok a kvalitu spracovania a možnosti čistenia.

Výsledky kategórie do 18 mesiacov a 13 kg

Sedačka Isofix Celková známka Bezpečnosť Ergonómia, obsluha Nebezpečné látky Spracovanie, čištenie
Recaro Privia a Recaro fix Áno 1 1 1 1 2
Besafe iZi Go X1 Nie 2 2 2 1 1
Besafe iZi Go X1 Isofix Áno 2 2 2 1 1
Concord Airsafe Nie 2 1 2 1 2
Concord Airsafe a Airfix Áno 2 1 2 1 2
Cybex Aton Q Nie 2 1 2 1 1
Cybex Aton Q a Aton Q Base-fix Áno 2 1 2 1 1
Kiddy Evolution Pro 2 Nie 2 2 2 1 1
Kiddy Evolution Pro 2 Isofix Áno 2 2 2 1 1
Maxi Cosi (Bébe Confort) Pebble a 2wayFix Áno 2 2 1 1 2
Maxi Cosi (Bébe Confort) Pebble Nie 2 2 2 1 2
Recaro Privia Nie 2 2 2 1 2
ABS Design Risus Nie 3 3 2 1 2
Jané Matrix Light 2 Nie 3 2 3 1 1
Jané Matrix Light 2 Platform Áno 4 2 4 1 1
ABC Design Risus Áno 5 5 2 1 2

Výsledky kategórie do 4 rokov a 18 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čištenie
Concord Ultimax 2Áno 22212
Römer Max-Fix 2Áno22212
Römer Dual-FixÁno44212

Výsledky kategórie od 1 roku do 4 rokov a 18 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Chicco Oasys 1Áno22211
Maxi-Cosi 2way Pearl a 2way FixÁno22212
Migo SaturnNie22232
Migo Saturn a SolarÁno22232
Peg Perego Viaggio 1 Duofix TTÁno33232

Výsledky kategórie od 1 roku do 12 rokov a od 9 do 36 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Nania I-Max SPÁno33332
Axkid DuofixÁno44333

Výsledky kategórie od 4 do 12 rokov a od 15 do 36 kg 

SedačkaIsofixCelková známkaBezpečnosťErgonómia, obsluhaNebezpečné látkySpracovanie, čistenie
Römer Kidfix XP Áno22212
Graco AssureNie33211

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY