vytisknout velikost písma Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Pokiaľ ide o zrážku veľkého a malého auta, asi by si každý radšej vsadil na toho väčšieho. Lenže dnes už aj malé autá poskytujú veľmi vysokú mieru pasívnej bezpečnosti, ako ukazuje tento crashtest vykonaný automobilkou Mercedes-Benz. Poslal proti sebe novú triedu S a nového Smarta.

Výsledok je možno až prekvapujúci. Iste, veľké ťažké autá sú dnes konštruované podľa "princípu solidarity", s ohľadom na menšie autá, preto sa pri náraze deformujú pomerne dosť, aby cielene pohlcovali väčšiu časť energie. Napriek tomu je aj z videa vidieť, že obria mäsa veľkého Mercedesu dáva malému Smartu zabrať.

Mercedes triedy S mal pri tomto teste, ktorý bol vykonaný v rýchlosti 50 km/h pri 50% prekrytí hmotnosť 2308 kg, Smart potom 1124 kg. Hmota Mercedesu, ktorý generoval cez 222 kJ kinetickej energie, tak bola viac než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Technici Mercedesu poznamenali, že aj napriek sile nárazu ostala kabína Smartu neporušená, dvere išli otvoriť a preťaženie, ktorému boli cestujúci vystavení, zostalo pod biomechanickými limitmi. Prežitie posádky bez vážnejších následkov je tak vraj veľmi pravdepodobné.

14C742_001.jpg14C742_015.jpg14C742_019.jpg

14C742_036.jpg14C742_046.jpg14C742_047.jpg

14C742_048.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY