vytisknout velikost písma Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Pokiaľ ide o zrážku veľkého a malého auta, asi by si každý radšej vsadil na toho väčšieho. Lenže dnes už aj malé autá poskytujú veľmi vysokú mieru pasívnej bezpečnosti, ako ukazuje tento crashtest vykonaný automobilkou Mercedes-Benz. Poslal proti sebe novú triedu S a nového Smarta.

Výsledok je možno až prekvapujúci. Iste, veľké ťažké autá sú dnes konštruované podľa "princípu solidarity", s ohľadom na menšie autá, preto sa pri náraze deformujú pomerne dosť, aby cielene pohlcovali väčšiu časť energie. Napriek tomu je aj z videa vidieť, že obria mäsa veľkého Mercedesu dáva malému Smartu zabrať.

Mercedes triedy S mal pri tomto teste, ktorý bol vykonaný v rýchlosti 50 km/h pri 50% prekrytí hmotnosť 2308 kg, Smart potom 1124 kg. Hmota Mercedesu, ktorý generoval cez 222 kJ kinetickej energie, tak bola viac než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Technici Mercedesu poznamenali, že aj napriek sile nárazu ostala kabína Smartu neporušená, dvere išli otvoriť a preťaženie, ktorému boli cestujúci vystavení, zostalo pod biomechanickými limitmi. Prežitie posádky bez vážnejších následkov je tak vraj veľmi pravdepodobné.

14C742_001.jpg14C742_015.jpg14C742_019.jpg

14C742_036.jpg14C742_046.jpg14C742_047.jpg

14C742_048.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY