vytisknout velikost písma Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Pokiaľ ide o zrážku veľkého a malého auta, asi by si každý radšej vsadil na toho väčšieho. Lenže dnes už aj malé autá poskytujú veľmi vysokú mieru pasívnej bezpečnosti, ako ukazuje tento crashtest vykonaný automobilkou Mercedes-Benz. Poslal proti sebe novú triedu S a nového Smarta.

Výsledok je možno až prekvapujúci. Iste, veľké ťažké autá sú dnes konštruované podľa "princípu solidarity", s ohľadom na menšie autá, preto sa pri náraze deformujú pomerne dosť, aby cielene pohlcovali väčšiu časť energie. Napriek tomu je aj z videa vidieť, že obria mäsa veľkého Mercedesu dáva malému Smartu zabrať.

Mercedes triedy S mal pri tomto teste, ktorý bol vykonaný v rýchlosti 50 km/h pri 50% prekrytí hmotnosť 2308 kg, Smart potom 1124 kg. Hmota Mercedesu, ktorý generoval cez 222 kJ kinetickej energie, tak bola viac než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Technici Mercedesu poznamenali, že aj napriek sile nárazu ostala kabína Smartu neporušená, dvere išli otvoriť a preťaženie, ktorému boli cestujúci vystavení, zostalo pod biomechanickými limitmi. Prežitie posádky bez vážnejších následkov je tak vraj veľmi pravdepodobné.

14C742_001.jpg14C742_015.jpg14C742_019.jpg

14C742_036.jpg14C742_046.jpg14C742_047.jpg

14C742_048.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY