vytisknout velikost písma Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes triedy S: Kto vyhrá vzájomný crashtest?

Pokiaľ ide o zrážku veľkého a malého auta, asi by si každý radšej vsadil na toho väčšieho. Lenže dnes už aj malé autá poskytujú veľmi vysokú mieru pasívnej bezpečnosti, ako ukazuje tento crashtest vykonaný automobilkou Mercedes-Benz. Poslal proti sebe novú triedu S a nového Smarta.

Výsledok je možno až prekvapujúci. Iste, veľké ťažké autá sú dnes konštruované podľa "princípu solidarity", s ohľadom na menšie autá, preto sa pri náraze deformujú pomerne dosť, aby cielene pohlcovali väčšiu časť energie. Napriek tomu je aj z videa vidieť, že obria mäsa veľkého Mercedesu dáva malému Smartu zabrať.

Mercedes triedy S mal pri tomto teste, ktorý bol vykonaný v rýchlosti 50 km/h pri 50% prekrytí hmotnosť 2308 kg, Smart potom 1124 kg. Hmota Mercedesu, ktorý generoval cez 222 kJ kinetickej energie, tak bola viac než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).

Technici Mercedesu poznamenali, že aj napriek sile nárazu ostala kabína Smartu neporušená, dvere išli otvoriť a preťaženie, ktorému boli cestujúci vystavení, zostalo pod biomechanickými limitmi. Prežitie posádky bez vážnejších následkov je tak vraj veľmi pravdepodobné.

14C742_001.jpg14C742_015.jpg14C742_019.jpg

14C742_036.jpg14C742_046.jpg14C742_047.jpg

14C742_048.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY