vytisknout velikost písma Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Opel postupne nahrádza svojou zastaralú paletu turbodieselov novou generáciou pohonných jednotiek. Novinky, ktoré práve začína značka predávať, majú zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor sa teraz predáva aj v SUV Opel Mokka, v ktorom nahrádza jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI ponúkne o 6 koní a 10 Nm viac, čiže 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s týmto dieselom zvládne stovku za 9,9 s a rozbehne sa na 191 km/h. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa normovaného cyklu spotrebuje 4,1 l/100 km, o pol litra menej ako starý motor. Vo výbave Enjoy stojí nový motor od 18 tisíc eur, príplatok za štvorkolku činí 1 800 eur. Za automat k verzii s pohonom predných kolies si priplatíte 1 256 eur.

Najviac sa ale na nové motory tešia potenciálni zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, hoci bol silný, sa proste svojím hlučným a hrubým prejavom už pod kapotu moderného auta nehodil. Nový dvojliter CDTI sa dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.

Nový motor síce nesie rovnaké označenie 2.0 CDTI, ale Opel o ňom hovorí ako o "šeptajúcom dieseli". Pod kapotou Insignie ponúkne o 4% vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14% vyšší krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrýchli na stovku za deväť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY