vytisknout velikost písma Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Opel postupne nahrádza svojou zastaralú paletu turbodieselov novou generáciou pohonných jednotiek. Novinky, ktoré práve začína značka predávať, majú zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor sa teraz predáva aj v SUV Opel Mokka, v ktorom nahrádza jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI ponúkne o 6 koní a 10 Nm viac, čiže 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s týmto dieselom zvládne stovku za 9,9 s a rozbehne sa na 191 km/h. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa normovaného cyklu spotrebuje 4,1 l/100 km, o pol litra menej ako starý motor. Vo výbave Enjoy stojí nový motor od 18 tisíc eur, príplatok za štvorkolku činí 1 800 eur. Za automat k verzii s pohonom predných kolies si priplatíte 1 256 eur.

Najviac sa ale na nové motory tešia potenciálni zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, hoci bol silný, sa proste svojím hlučným a hrubým prejavom už pod kapotu moderného auta nehodil. Nový dvojliter CDTI sa dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.

Nový motor síce nesie rovnaké označenie 2.0 CDTI, ale Opel o ňom hovorí ako o "šeptajúcom dieseli". Pod kapotou Insignie ponúkne o 4% vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14% vyšší krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrýchli na stovku za deväť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY