vytisknout velikost písma Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Opel postupne nahrádza svojou zastaralú paletu turbodieselov novou generáciou pohonných jednotiek. Novinky, ktoré práve začína značka predávať, majú zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor sa teraz predáva aj v SUV Opel Mokka, v ktorom nahrádza jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI ponúkne o 6 koní a 10 Nm viac, čiže 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s týmto dieselom zvládne stovku za 9,9 s a rozbehne sa na 191 km/h. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa normovaného cyklu spotrebuje 4,1 l/100 km, o pol litra menej ako starý motor. Vo výbave Enjoy stojí nový motor od 18 tisíc eur, príplatok za štvorkolku činí 1 800 eur. Za automat k verzii s pohonom predných kolies si priplatíte 1 256 eur.

Najviac sa ale na nové motory tešia potenciálni zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, hoci bol silný, sa proste svojím hlučným a hrubým prejavom už pod kapotu moderného auta nehodil. Nový dvojliter CDTI sa dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.

Nový motor síce nesie rovnaké označenie 2.0 CDTI, ale Opel o ňom hovorí ako o "šeptajúcom dieseli". Pod kapotou Insignie ponúkne o 4% vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14% vyšší krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrýchli na stovku za deväť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY