vytisknout velikost písma Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Opel postupne nahrádza svojou zastaralú paletu turbodieselov novou generáciou pohonných jednotiek. Novinky, ktoré práve začína značka predávať, majú zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor sa teraz predáva aj v SUV Opel Mokka, v ktorom nahrádza jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI ponúkne o 6 koní a 10 Nm viac, čiže 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s týmto dieselom zvládne stovku za 9,9 s a rozbehne sa na 191 km/h. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa normovaného cyklu spotrebuje 4,1 l/100 km, o pol litra menej ako starý motor. Vo výbave Enjoy stojí nový motor od 18 tisíc eur, príplatok za štvorkolku činí 1 800 eur. Za automat k verzii s pohonom predných kolies si priplatíte 1 256 eur.

Najviac sa ale na nové motory tešia potenciálni zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, hoci bol silný, sa proste svojím hlučným a hrubým prejavom už pod kapotu moderného auta nehodil. Nový dvojliter CDTI sa dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.

Nový motor síce nesie rovnaké označenie 2.0 CDTI, ale Opel o ňom hovorí ako o "šeptajúcom dieseli". Pod kapotou Insignie ponúkne o 4% vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14% vyšší krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrýchli na stovku za deväť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY