vytisknout velikost písma Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Nový „šeptajúci“ diesel dorazil konečne aj do Opelu Insignia

Opel postupne nahrádza svojou zastaralú paletu turbodieselov novou generáciou pohonných jednotiek. Novinky, ktoré práve začína značka predávať, majú zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor sa teraz predáva aj v SUV Opel Mokka, v ktorom nahrádza jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI ponúkne o 6 koní a 10 Nm viac, čiže 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s týmto dieselom zvládne stovku za 9,9 s a rozbehne sa na 191 km/h. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a podľa normovaného cyklu spotrebuje 4,1 l/100 km, o pol litra menej ako starý motor. Vo výbave Enjoy stojí nový motor od 18 tisíc eur, príplatok za štvorkolku činí 1 800 eur. Za automat k verzii s pohonom predných kolies si priplatíte 1 256 eur.

Najviac sa ale na nové motory tešia potenciálni zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, hoci bol silný, sa proste svojím hlučným a hrubým prejavom už pod kapotu moderného auta nehodil. Nový dvojliter CDTI sa dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.

Nový motor síce nesie rovnaké označenie 2.0 CDTI, ale Opel o ňom hovorí ako o "šeptajúcom dieseli". Pod kapotou Insignie ponúkne o 4% vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14% vyšší krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrýchli na stovku za deväť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY