vytisknout velikost písma Nový sedan Jaguar XE sa bude vyrábať v Číne

Nový sedan Jaguar XE sa bude vyrábať v Číne

Kapacita výrobnej linky v britskom Solihulle by rozhodne neuspokojila dopyt po novom sedane Jaguar XE, a preto ho Jaguar bude montovať aj v Číne. Jaguar - Land Rover tu spolu s automobilkou Chery montuje už Range Rover Evoque a čoskoro začne s novým Land Roverom Discovery Sport.

V minulom roku hlavní konkurenti od Audi a BMW našli v Číne viac než 100 000 nových zákazníkov každý. Jaguar verí, že by tu mohol predať podobné množstvo nového modelu XE. V roku 2016 tu chce JLR predať spolu asi 130 000 áut. Popri montáži áut bude Jaguar s Land Roverom vyrábať v Číne od budúceho roka aj motory.

Počítať s tým, že by vozidlá a motory vyrobené v Číne zamierili ik európskym zákazníkom nemožno vôbec. Tým je určená produkcia domácej britskej továrne. Popri továrni v Číne sa chce automobilka (Jaguar - Land Rover) postupne rozšíriť aj do Brazílie a Saudskej Arábie.

Práve expenze do Číny a ďalších krajín má pomôcť automobilkám Jaguar a Land Rover splniť cieľ 850 000 predaných áut v roku 2020. Ťahúňom predajov sa má stať práve nový model XE, nová rada Land Rover Discovery, chystaný crossover Jaguar a omladenie súčasnej modelovej rady.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY