vytisknout velikost písma Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu

Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet SS
  2. Fotogaléria: Chevrolet SS

V čase, keď sa skoro zo všetkých sedanov stávajú štvordverové kupé alebo crossovery a dostávajú sa do nich maloobjemové motory s obmedzeným počtom valcov, prichádza Chevrolet s modernizovaným modelom SS, ktorý sa drží klasického receptu.

chevy ss (11).jpgchevy ss (12).jpgchevy ss (13).jpg
Chevrolet SS je premenovaný Holden Commodore. Po dovoze a zaplatení všetkých vedľajších poplatkov sa základná cena pohybuje okolo 64 tisíc eur

Chevrolet SS je vlastne austrálsky Holden Commodore a pretože má riadenie na tej "správnej" strane, je to vlastne jediná rozumná cesta, ako sa k tejto austrálskej osemvalcovej klasike dostať. Problém je ale trochu s cenou, ktorá v USA začína na 45 745 dolároch. To je po dovoze, cle, daniach a provízii dovozcu zhruba 64 tisíc eur.

Za to ale dostanete plne vybavený päťmetrový sedan s hmotnosťou okolo 1 700 kg, ktorý je poháňaný atmosférickým osemvalcom 6,2 l s výkonom 310 kW (422 koní) a krútiacim momentom 563 Nm. Motor roztáča samozrejme zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový automat. Akcelerácia na stovku sa odohrá za zhruba päť sekúnd.

Chevrolet SS má adaptívny podvozok, brzdy Brembo a všetky mysliteľné veci, ktoré už dnes považujeme v tejto kategórii za samozrejmosť. Novinkou je výfukový systém, ktorý je v nízkych otáčkach utlmený a naopak viac otvorený vo vyšších otáčkach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY