vytisknout velikost písma Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu

Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet SS
  2. Fotogaléria: Chevrolet SS

V čase, keď sa skoro zo všetkých sedanov stávajú štvordverové kupé alebo crossovery a dostávajú sa do nich maloobjemové motory s obmedzeným počtom valcov, prichádza Chevrolet s modernizovaným modelom SS, ktorý sa drží klasického receptu.

chevy ss (11).jpgchevy ss (12).jpgchevy ss (13).jpg
Chevrolet SS je premenovaný Holden Commodore. Po dovoze a zaplatení všetkých vedľajších poplatkov sa základná cena pohybuje okolo 64 tisíc eur

Chevrolet SS je vlastne austrálsky Holden Commodore a pretože má riadenie na tej "správnej" strane, je to vlastne jediná rozumná cesta, ako sa k tejto austrálskej osemvalcovej klasike dostať. Problém je ale trochu s cenou, ktorá v USA začína na 45 745 dolároch. To je po dovoze, cle, daniach a provízii dovozcu zhruba 64 tisíc eur.

Za to ale dostanete plne vybavený päťmetrový sedan s hmotnosťou okolo 1 700 kg, ktorý je poháňaný atmosférickým osemvalcom 6,2 l s výkonom 310 kW (422 koní) a krútiacim momentom 563 Nm. Motor roztáča samozrejme zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový automat. Akcelerácia na stovku sa odohrá za zhruba päť sekúnd.

Chevrolet SS má adaptívny podvozok, brzdy Brembo a všetky mysliteľné veci, ktoré už dnes považujeme v tejto kategórii za samozrejmosť. Novinkou je výfukový systém, ktorý je v nízkych otáčkach utlmený a naopak viac otvorený vo vyšších otáčkach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY