vytisknout velikost písma Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu

Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet SS
  2. Fotogaléria: Chevrolet SS

V čase, keď sa skoro zo všetkých sedanov stávajú štvordverové kupé alebo crossovery a dostávajú sa do nich maloobjemové motory s obmedzeným počtom valcov, prichádza Chevrolet s modernizovaným modelom SS, ktorý sa drží klasického receptu.

chevy ss (11).jpgchevy ss (12).jpgchevy ss (13).jpg
Chevrolet SS je premenovaný Holden Commodore. Po dovoze a zaplatení všetkých vedľajších poplatkov sa základná cena pohybuje okolo 64 tisíc eur

Chevrolet SS je vlastne austrálsky Holden Commodore a pretože má riadenie na tej "správnej" strane, je to vlastne jediná rozumná cesta, ako sa k tejto austrálskej osemvalcovej klasike dostať. Problém je ale trochu s cenou, ktorá v USA začína na 45 745 dolároch. To je po dovoze, cle, daniach a provízii dovozcu zhruba 64 tisíc eur.

Za to ale dostanete plne vybavený päťmetrový sedan s hmotnosťou okolo 1 700 kg, ktorý je poháňaný atmosférickým osemvalcom 6,2 l s výkonom 310 kW (422 koní) a krútiacim momentom 563 Nm. Motor roztáča samozrejme zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový automat. Akcelerácia na stovku sa odohrá za zhruba päť sekúnd.

Chevrolet SS má adaptívny podvozok, brzdy Brembo a všetky mysliteľné veci, ktoré už dnes považujeme v tejto kategórii za samozrejmosť. Novinkou je výfukový systém, ktorý je v nízkych otáčkach utlmený a naopak viac otvorený vo vyšších otáčkach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY