vytisknout velikost písma Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu

Nový sedan Chevrolet SS znovu ukazuje, že to ide aj bez downsizingu
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet SS
  2. Fotogaléria: Chevrolet SS

V čase, keď sa skoro zo všetkých sedanov stávajú štvordverové kupé alebo crossovery a dostávajú sa do nich maloobjemové motory s obmedzeným počtom valcov, prichádza Chevrolet s modernizovaným modelom SS, ktorý sa drží klasického receptu.

chevy ss (11).jpgchevy ss (12).jpgchevy ss (13).jpg
Chevrolet SS je premenovaný Holden Commodore. Po dovoze a zaplatení všetkých vedľajších poplatkov sa základná cena pohybuje okolo 64 tisíc eur

Chevrolet SS je vlastne austrálsky Holden Commodore a pretože má riadenie na tej "správnej" strane, je to vlastne jediná rozumná cesta, ako sa k tejto austrálskej osemvalcovej klasike dostať. Problém je ale trochu s cenou, ktorá v USA začína na 45 745 dolároch. To je po dovoze, cle, daniach a provízii dovozcu zhruba 64 tisíc eur.

Za to ale dostanete plne vybavený päťmetrový sedan s hmotnosťou okolo 1 700 kg, ktorý je poháňaný atmosférickým osemvalcom 6,2 l s výkonom 310 kW (422 koní) a krútiacim momentom 563 Nm. Motor roztáča samozrejme zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový automat. Akcelerácia na stovku sa odohrá za zhruba päť sekúnd.

Chevrolet SS má adaptívny podvozok, brzdy Brembo a všetky mysliteľné veci, ktoré už dnes považujeme v tejto kategórii za samozrejmosť. Novinkou je výfukový systém, ktorý je v nízkych otáčkach utlmený a naopak viac otvorený vo vyšších otáčkach.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY