vytisknout velikost písma Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tu. Už nemá osemvalec

Mercedes predstavil rozsiahlejší facelift dvojmiestneho kompaktného roadsteru SLK. Teraz sa volá SLC.
Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tu. Už nemá osemvalec
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SLC
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz SLC

V rámci faceliftu Mercedesu SLK, ktorý bude mať výstavnú premiéru na autosalóne v Detroite, sa menia dve zásadné veci. Najmenší roadster v ponuke značky Mercedes-Benz sa už nevolá SLK, ale SLC. A už tiež nemá osemvalec, vrcholným motorom je dvakrát preplňovaný šesťvalec 3,0 l v modeli SLC 43.

mercedes slc (44).jpgmercedes slc (53).jpgmercedes slc (54).jpgŠesťvalcové SLC 43 spoznáte podľa iných koncoviek výfuku a decentného zadného spojlera. Inak je to pomerne nenápadné auto. Výkon 367 koní mu určite bude stačiť

Šesťvalec s dvomi turbami už pracuje napríklad pod kapotou nového Mercedesu S400 Coupé. Má výkon 270 kW (367 k) v 5500 až 6000 ot./min. a krútiaci moment 520 Nm v 2000 až 4200 ot./min. To bude na kompaktný roadster samozrejme stačiť. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Mercedes SLC 43 za 4,7 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ho zarazí obmedzovač. Kombinovaná spotreba je 7,8 litra na 100 km.

Potom už dostanete len štvorvalce, všetky s preplňovaním. Základným modelom je Mercedes SLC 180 s tisícšesťstovkou s výkonom 115 kW (156 k) v 5300 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm v rozsahu 1200 až 4000 ot./min. Najvyššia rýchlosť je 226 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne základný model za slušných 7,9 sekundy.

V modeloch SLC 200 a SLC 300 nájdete dvojlitrový štvorvalec, ktorý má výkon 135 kW (184 k) v slabšom a 180 kW (245 k) v silnejším prevedení. Krútiaci moment dosahuje na 300, respektíve 370 Nm. SLC 200 akceleruje na 100 km/h za sedem sekúnd, silnejšie SLC 300 za 5,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 240, resp. 250 km/h.

Opäť je v ponuke aj diesel. Model SLC 250d má stále štvorvalec 2,1 l s výkonom 150 kW (204 k) v 3800 ot./min. a krútiaci moment 500 Nm v rozsahu 1600 až 1800 ot./min. Na 100 km/h zrýchli za 6,6 sekundy a rozbehne sa na 245 km/h.

Manuálnu prevodovku Mercedes ponúka len k verziám SLC 180 a SLC 200. Všetky ostatné motory majú výhradne deväťstupňový automat. Automatickú prevodovku si ale môžete prikúpiť aj k základným motorizáciam.

mercedes slc (27).jpgmercedes slc (26).jpgmercedes slc (36).jpg
Manuálnu prevodovku majú len dve základné motorizácie. Opäť si môžete kúpiť turbodiesel. Strecha sa skladá elektricky aj za jazdy v rýchlostiach do 40 km/h

Skladacia strecha je opäť pevná (SLK bolo jedno z prvých moderných áut, ktoré s ňou prišlo) a ovláda sa elektricky v rýchlostiach do 40 km/h. Znovu si môžete priplatiť za strešné okno Magic Sky, ktoré stlačením tlačidla mení priepustnosť slnečných lúčov.

Ako už sa stalo zvykom, bezpečnostná výbava sa pri facelifte rozšírila o nové asistenčné systémy. V ponuke rozmaznávajúcich funkcií samozrejme nechýba pre Mercedes typický systém Airscarf - prívod teplého vzduchu k zátylkom cestujúcich.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY