vytisknout velikost písma Nový Renault Mégane je ďalšou variáciou na tému CMF [prvé jazdné dojmy]

Renault oficiálne uviedol na slovenský trh novú generáciu Mégane. Pri tej príležitosti sme si na krátko vyskúšali vrcholnú verziu Bose s motorom 1.5 dCi s výkonom 81 kW (110 koní). Čo francúzska novinka ponúka?
Nový Renault Mégane je ďalšou variáciou na tému CMF [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Vzhľad poteší, priestor najskôr sklame
  2. Jazdí sympaticky, Cena od 12 500 eur
  3. Nový Renault Mégane: Fotogaléria

Mégane je pre Renault neuveriteľne dôležitým automobilom. V poradí už štvrtá generácia nadväzuje na celkovo 6,6 miliónov exemplárov predaných v rámci predchádzajúcich troch vydaní. Ako už sme si v poslednej dobe zvykli, aj v tomto kontexte bude veľmi skloňovaná modulárna platforma CMF, ktorá vzišla zo spolupráce Renaultu a Nissanu. Zjednodušene povedané, nový Mégane je len ďalšia variácia na dnes už celkom dobre známu tému.

Nastupujúci Renault Mégane používa rovnaký základ, aký už dostal Talisman, Kadjar alebo Espace. Oproti predchádzajúcej generácii je nový hatchback o šesť centimetrov dlhší a má o 28 mm väčší rázvor náprav. Zároveň sa o 22 mm skrátil zadný previs a zmenšila sa aj celková výška (-25 mm). Cieľ bol jednoduchý, Mégane má ponúknuť priestrannejší interiér a dynamickejšiu siluetu.

_DSC1273.jpg_DSC1280.jpg_DSC1288.jpg
Nová generácia Renaultu Mégane je nižšia, dlhšia, má kratší zadný previs a o štyri centimetre širší rozchod kolies. Na pohľad vyzerá veľmi zaujímavo

Mimochodom dynamický vzhľad päťdverovej verzie nie je náhodný, Renault totiž nepočíta s trojdverovou karosériou. Údajne už päťdverové prevedenie vyzerá natoľko športovo, že vlastne ani ďalšia verzia nie je potrebná.

Vzhľad poteší, priestor najskôr sklame

Renault použil aj na Mégane svoj dizajnový štýl známy z Espace, Kadjaru alebo sedanu Talisman, takže sa žiadne veľké prekvapenie nekoná. V praxi tento štýl novému hatchbacku veľmi pristane a ak opomenieme známe detaily typu diódovej linky v tvare písmena C, potom je to nakoniec skutočne silueta, čo vás pri pohľade na vozidlo najviac zaujme. Mégane je snáď až prekvapivo nízky a keby dizajnéri schovali kľučky zadných dverí do rámu okien, nebol by problém uveriť, že pred vami stojí trojdverový hatchback.

_DSC1321.jpg_DSC1319.jpg_DSC1322.jpgVeľmi dobre vyzerá aj vrcholné GT. To je dostupné s motorom 1.6 TCe s výkonom 151 kW (205 k), neskôr si budete môcť túto verziu zaobstarať aj s dvakrát preplňovanou naftovou tisícšesťstovkou. GT ponúka aj systém natáčania zadných kolies

Ešte lepšie vyzerá športovo strihané GT, ktorá navyše oproti bežným variantom pridá obvyklé veci typu výraznejších nárazníkov, efektnejších kolies alebo modrej farby karosérie, ktorá je vyhradená len pre túto variantu.

Pozitívny dojem urobí aj interiér, respektíve pracovisko vodiča. To je takmer totožné s tým, čo poznáme napríklad z ostatných modelov značky, takže je tu úplnou dominantou obrovský vertikálne orientovaný dotykový displej. Mimochodom s veľkosťou 8,7" ide údajne o vôbec najväčší displej v tejto kategórii, ale nie je to jediná možnosť. Siahnuť môžete aj po menšej alternatíve, ktorá má veľkosť sedem palcov.

Cez displej možno samozrejme ovládať všetko možné vrátane systému Multi-Sense. Ten upravuje rôzne časti automobilu. Z tých dôležitejších stojí za zmienku hlavne odozva na plyn, nastavenie posilňovača riadenia alebo správanie automatu, ak ho budete mať. Zmení sa ale aj farebná schéma na displeji a prístrojovom štíte, nastavenie klimatizácie alebo vylepšovač zvuku motora. Aj to už ale dobre poznáme.

_DSC1307.jpg_DSC1308.jpg_DSC1309.jpg_DSC1310.jpg_DSC1311.jpg_DSC1313.jpgAni Mégane nepríde o posledné vydanie multimediálneho systému R-Link s obrovským dotykovým displejom, cez ktorý je možné ovládať všetko možné

Počas kratšie jazdy, na ktorú som si vytiahol naftovú tisícpäťstovku s výbavou Bose, čo je najvyššia prevedenie, ak nepočítame športové GT, ma sklamali dve veci. Po prvé to je ergonómia ovládania. Aj tento Mégane mi potvrdil, teda ak môžem súdiť na základe prvých dojmov, že logicky rozmiestnené tlačidla dotykový displej jednoducho neprekoná, aj keby bol ten najlepší. Ukázalo to Volvo v XC90, Espace a Mégane je ďalším dôkazom. Ale na to si možno aj zvyknete.

Väčším problémom je priestor. Vzadu nie je miesta na rozdávanie, hoci by tu malo byť pozdĺžneho priestoru viac. Keď sa nám vozidlo dostane do redakcie a v pokoji zmeriame všetky vnútorné rozmery, budeme vedieť viac. S priestorom pre hlavu nie je veľký problém, rovnako tak aj v úrovni ramien by malo byť všetko v poriadku, pre kolená ale zadných cestujúcich vážne veľa miesta nemajú.

Kufor zvládne podľa metodiky VDA v základnom usporiadaní 384 litrov. Hoci niektorí konkurenti ponúkajú dvojitú podlahu, Renault tento prvok bude ponúkať iba pri kombi, pretože sa domnieva, že dvojité dno, ktoré by po sklopení zadných operadiel zariadilo rovnú ložnú plochu, nie je v hatchbacku potrebné.

_DSC1285.jpg_DSC1286.jpg_DSC1287.jpg_DSC1300.jpg_DSC1301.jpg_DSC1302.jpg_DSC1303.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY