vytisknout velikost písma Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Renault pred mnohými rokmi modelom Espace vlastne založil kategóriu európskeho MPV. Lenže ako doba pokročila, dospeli dizajnéri Renaultu k presvedčeniu, že je to potrebné zmeniť. Nový Espace je tak skôr crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Na tých veľkých kolesách a s pomerne nízkymi oknami vyzerá ako trochu nafúknutý Captur a skutočne je na hony vzdialený od prapôvodnej klasickej sklenenej krabice. Napriek tomu by mal nový Espace ponúknuť praktický a variabilný interiér, na ktorý sú zákazníci zvyknutí.

V kufri bude v základnom usporiadaní miesto pre 660 litrov nákladu, po sklopení sedadiel pojme Espace až 2040 litrov. Nový Renault Espace je údajne tiež až o 250 kg ľahší ako jeho predchodca, čo sa pozitívne premietne nielen do dynamiky, ale aj do spotreby paliva. Tá bude lepšia aj vďaka efektívnejšej aerodynamike.

Pod kapotou očakávajme modernizované diesely dCi, základ bude tvoriť tisícšesťstovka s výkonom 130 koní a k dispozícii bude aj silnejší nafťák s výkonom 160 koní. Pre fanúšikov benzínu tu bude tiež preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 260 Nm.

Espace je vraj možné postaviť aj v predĺženom rázvore a jeho platforma pojme aj pohon všetkých kolies alebo hybridný systém, ale zatiaľ je auto striktne predokolka. Tak uvidíme, či sa ponuka rozšíri. Na tejto modulárnej platforme Renaultu by malo neskôr vzniknúť ešte niekoľko väčších i menších modelov.

esp_1.JPGesp_2.JPGesp_3.JPGesp_4.JPGesp_5.JPGesp_6.JPGesp_7.JPGesp_8.JPGesp_9.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY