vytisknout velikost písma Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Renault pred mnohými rokmi modelom Espace vlastne založil kategóriu európskeho MPV. Lenže ako doba pokročila, dospeli dizajnéri Renaultu k presvedčeniu, že je to potrebné zmeniť. Nový Espace je tak skôr crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Na tých veľkých kolesách a s pomerne nízkymi oknami vyzerá ako trochu nafúknutý Captur a skutočne je na hony vzdialený od prapôvodnej klasickej sklenenej krabice. Napriek tomu by mal nový Espace ponúknuť praktický a variabilný interiér, na ktorý sú zákazníci zvyknutí.

V kufri bude v základnom usporiadaní miesto pre 660 litrov nákladu, po sklopení sedadiel pojme Espace až 2040 litrov. Nový Renault Espace je údajne tiež až o 250 kg ľahší ako jeho predchodca, čo sa pozitívne premietne nielen do dynamiky, ale aj do spotreby paliva. Tá bude lepšia aj vďaka efektívnejšej aerodynamike.

Pod kapotou očakávajme modernizované diesely dCi, základ bude tvoriť tisícšesťstovka s výkonom 130 koní a k dispozícii bude aj silnejší nafťák s výkonom 160 koní. Pre fanúšikov benzínu tu bude tiež preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 260 Nm.

Espace je vraj možné postaviť aj v predĺženom rázvore a jeho platforma pojme aj pohon všetkých kolies alebo hybridný systém, ale zatiaľ je auto striktne predokolka. Tak uvidíme, či sa ponuka rozšíri. Na tejto modulárnej platforme Renaultu by malo neskôr vzniknúť ešte niekoľko väčších i menších modelov.

esp_1.JPGesp_2.JPGesp_3.JPGesp_4.JPGesp_5.JPGesp_6.JPGesp_7.JPGesp_8.JPGesp_9.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY