vytisknout velikost písma Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Renault pred mnohými rokmi modelom Espace vlastne založil kategóriu európskeho MPV. Lenže ako doba pokročila, dospeli dizajnéri Renaultu k presvedčeniu, že je to potrebné zmeniť. Nový Espace je tak skôr crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Na tých veľkých kolesách a s pomerne nízkymi oknami vyzerá ako trochu nafúknutý Captur a skutočne je na hony vzdialený od prapôvodnej klasickej sklenenej krabice. Napriek tomu by mal nový Espace ponúknuť praktický a variabilný interiér, na ktorý sú zákazníci zvyknutí.

V kufri bude v základnom usporiadaní miesto pre 660 litrov nákladu, po sklopení sedadiel pojme Espace až 2040 litrov. Nový Renault Espace je údajne tiež až o 250 kg ľahší ako jeho predchodca, čo sa pozitívne premietne nielen do dynamiky, ale aj do spotreby paliva. Tá bude lepšia aj vďaka efektívnejšej aerodynamike.

Pod kapotou očakávajme modernizované diesely dCi, základ bude tvoriť tisícšesťstovka s výkonom 130 koní a k dispozícii bude aj silnejší nafťák s výkonom 160 koní. Pre fanúšikov benzínu tu bude tiež preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 260 Nm.

Espace je vraj možné postaviť aj v predĺženom rázvore a jeho platforma pojme aj pohon všetkých kolies alebo hybridný systém, ale zatiaľ je auto striktne predokolka. Tak uvidíme, či sa ponuka rozšíri. Na tejto modulárnej platforme Renaultu by malo neskôr vzniknúť ešte niekoľko väčších i menších modelov.

esp_1.JPGesp_2.JPGesp_3.JPGesp_4.JPGesp_5.JPGesp_6.JPGesp_7.JPGesp_8.JPGesp_9.JPG

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY