vytisknout velikost písma Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Renault pred mnohými rokmi modelom Espace vlastne založil kategóriu európskeho MPV. Lenže ako doba pokročila, dospeli dizajnéri Renaultu k presvedčeniu, že je to potrebné zmeniť. Nový Espace je tak skôr crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Na tých veľkých kolesách a s pomerne nízkymi oknami vyzerá ako trochu nafúknutý Captur a skutočne je na hony vzdialený od prapôvodnej klasickej sklenenej krabice. Napriek tomu by mal nový Espace ponúknuť praktický a variabilný interiér, na ktorý sú zákazníci zvyknutí.

V kufri bude v základnom usporiadaní miesto pre 660 litrov nákladu, po sklopení sedadiel pojme Espace až 2040 litrov. Nový Renault Espace je údajne tiež až o 250 kg ľahší ako jeho predchodca, čo sa pozitívne premietne nielen do dynamiky, ale aj do spotreby paliva. Tá bude lepšia aj vďaka efektívnejšej aerodynamike.

Pod kapotou očakávajme modernizované diesely dCi, základ bude tvoriť tisícšesťstovka s výkonom 130 koní a k dispozícii bude aj silnejší nafťák s výkonom 160 koní. Pre fanúšikov benzínu tu bude tiež preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 260 Nm.

Espace je vraj možné postaviť aj v predĺženom rázvore a jeho platforma pojme aj pohon všetkých kolies alebo hybridný systém, ale zatiaľ je auto striktne predokolka. Tak uvidíme, či sa ponuka rozšíri. Na tejto modulárnej platforme Renaultu by malo neskôr vzniknúť ešte niekoľko väčších i menších modelov.

esp_1.JPGesp_2.JPGesp_3.JPGesp_4.JPGesp_5.JPGesp_6.JPGesp_7.JPGesp_8.JPGesp_9.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY