vytisknout velikost písma Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Nový Renault Espace je skôr crossover než klasické MPV

Renault pred mnohými rokmi modelom Espace vlastne založil kategóriu európskeho MPV. Lenže ako doba pokročila, dospeli dizajnéri Renaultu k presvedčeniu, že je to potrebné zmeniť. Nový Espace je tak skôr crossover medzi hatchbackom, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Na tých veľkých kolesách a s pomerne nízkymi oknami vyzerá ako trochu nafúknutý Captur a skutočne je na hony vzdialený od prapôvodnej klasickej sklenenej krabice. Napriek tomu by mal nový Espace ponúknuť praktický a variabilný interiér, na ktorý sú zákazníci zvyknutí.

V kufri bude v základnom usporiadaní miesto pre 660 litrov nákladu, po sklopení sedadiel pojme Espace až 2040 litrov. Nový Renault Espace je údajne tiež až o 250 kg ľahší ako jeho predchodca, čo sa pozitívne premietne nielen do dynamiky, ale aj do spotreby paliva. Tá bude lepšia aj vďaka efektívnejšej aerodynamike.

Pod kapotou očakávajme modernizované diesely dCi, základ bude tvoriť tisícšesťstovka s výkonom 130 koní a k dispozícii bude aj silnejší nafťák s výkonom 160 koní. Pre fanúšikov benzínu tu bude tiež preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 260 Nm.

Espace je vraj možné postaviť aj v predĺženom rázvore a jeho platforma pojme aj pohon všetkých kolies alebo hybridný systém, ale zatiaľ je auto striktne predokolka. Tak uvidíme, či sa ponuka rozšíri. Na tejto modulárnej platforme Renaultu by malo neskôr vzniknúť ešte niekoľko väčších i menších modelov.

esp_1.JPGesp_2.JPGesp_3.JPGesp_4.JPGesp_5.JPGesp_6.JPGesp_7.JPGesp_8.JPGesp_9.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY