vytisknout velikost písma Nový Renault Espace chce konkurovať Volvu XC60 [prvé dojmy]

V máji dorazia do slovenských showroomov prvé exempláre v poradí už piatej generácie modelu Espace, ktorá si trúfa aj na zákazníkov túžiacich napríklad po Volve XC60. Čím (nielen) ich mieni osloviť?
Nový Renault Espace chce konkurovať Volvu XC60 [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. CMF základom, Stále bude bodovať priestorom
  2. R-Link a ďalšie, Pod kapotou len tisícšesťstovky, Tri výbavy a cena od 28 tisíc eur
  3. Fotogaléria

Tento rok je to presne tridsať rokov od doby, kedy sa na trhu objavila prvá generácia modelu Espace. Renault jej uvedením v podstate založil segment veľkopriestorových automobilov. No stalo sa tak de facto náhodou.

Za týmto konceptom totiž stojí automobilka Talbot, ktorá s vývojom prvej generácie začala. Následne sa do projektu vložila spoločnosť Matra a neskôr bolo všetko ponúknuté na predaj. Ponuku dostala najprv spoločnosť PSA, ktorá neprejavila záujem. Chytil sa až Renault.

Aktuálne mieri na trh v poradí už piata generácia a tá bude nadväzovať na približne 1,3 milióna predaných exemplárov od roku 1984. Avšak Renault koncepciu vozidla oproti tým predchádzajúcim zmenil. Už sa nejedná o čistokrvné MPV, z auta sa stalo čosi na pomedzí niekoľkých kategórií. Kam konkrétne patrí, to vlastne ani Renault presne nevie. Isté je jedno - je to crossover.

_DSC0496.jpg_DSC0499.jpg
Nový Espace chce byť moderný, a tak sa vydal smerom k SUV. Výsledok je mix množstva kategórií. Jednoducho, veľký crossover...

Tým, že vozidlo poriadne nikto nikam nechce zaradiť, sa celkom zle hľadajú priami konkurenti. Renault na tlačovej konferencii spomenul napríklad Volvo XC60, teda menšie SUV. My by sme zrovna Volvo ako konkurenciu nevideli, ale to je evidentne vec názoru. Nerobme si však situáciu zložitejšiu, než je. Espace stále zostáva predovšetkým veľkopriestorovými automobilom. Len má po novom vyšší podvozok.

CMF základom

Základom tohto modelu je modulárna platforma CMF, ktorú už nasadil Nissan na modely Pulsar, Qashqai a X-Trail. Espace je vlastne prvý Renault vybavený týmto základom, ktorý si budeme môcť zaobstarať. Druhým modelom potom bude samozrejme Kadjar, čo je prezlečený Qashqai.

Čo sa rozmerov týka, zodpovedá dĺžka nového Espace dĺžke predchádzajúcej generácie Grand Espace. Celkovo teda meria 4857 mm. Oproti svojmu predchodcovi ale novinka ponúkne väčší rázvor (+16 mm), dlhší predný previs (+12 mm) a naopak kratší zadný previs (-28 mm). Znižovala sa aj celková výška (-69 mm) hoci svetlá výška podvozku je väčšia.

Auto preto vo finále vyzerá úplne inak ako jeho predchodca a od pohľadu by ste možno tipovali, že je nový Espace menší ako štvrtá generácia. Môže za to hlavne menší bočný profil. Dizajn je prirodzene otázkou názoru, ja sám za seba musím priznať, že sa mi auto veľmi páči. Je neporovnateľne dynamickejšie, elegantné, skrátka pekné.

_DSC0501.jpg_DSC0500.jpg
Dizajn sa podaril. Nový Espace pôsobí omnoho dynamickejším dojmom. Bude sa páčiť. 

Stále bude bodovať priestorom

Interiér ma milo prekvapil. Espace chce osloviť aj záujemcov o niečo z prémiovej kategórie a podľa toho to vnútri aj tak vyzerá. Takto na prvé stretnutie sa zdá byť všetko v úplnom poriadku (spracovanie, materiály) a priam výborné sú sedadlá, ktoré ponúkajú prvotriedny komfort plus masážne funkcie alebo vyhrievanie. Dojem vylepšujú aj rozmerné a ťažké dvere. Tie za sebou zatvoríte len s decentným klapnutím.

Hlavným argumentom však bude pre Espace stále priestor. Čo do pozdĺžneho a priečneho smeru nie je čo riešiť. V prvej rade je miesta na rozdávanie, v tej druhej, ktorá ponúka tri samostatné a posuvné sedadlá, taktiež. Poteší aj úplne rovná podlaha, ale na výšku je predsa len cítiť, že sa tu ustúpilo dizajnu.

_DSC0486.jpg_DSC0467.jpg_DSC0463.jpg
Okrem výšky v druhom rade sedadiel nie je na tému priestoru čo riešiť. Všade je ho dostatok. Vzadu nájdete trojicu samostatných posuvných sedadiel. 

So svojimi 190 cm to mám vzadu s priestorom pre hlavu tak akurát. Ktokoľvek menší si však nebude mať na čo sťažovať. Komu nestačí základná päťmiestna verzia, ten môže siahnuť po sedemmiestnej konfigurácii. Za tú priplatí zhruba tisíc eur bez ohľadu na zvolenú výbavu.

Kufor ponúka v základe objem 680 až 785 litrov (podľa pozície zadných sedadiel) pre päťmiestnu verziu. Sedemmiestne usporiadanie začína na objeme 247 litrov, ak sedadlá v treťom rade sklopíte, dostanete sa na hodnotu 614 - 719 l. Maximum pre päťmiestny variant je 2101 l, u sedemmiestnej verzie 2035 litrov. Po sklopení sedadiel dostanete absolútne rovnú ložnú plochu.

Nový Espace dostal celkom zaujímavú vychytávku týkajúcu sa variability interiéru. Sklápať sedadlá totiž môžete pomocou tlačidiel z batožinového priestoru, kedy sa uvoľní elektronicky ovládaná poistka. Najprv sa stiahne opierka hlavy, potom sa sklopí operadlo. Môžete sklápať po jednom, alebo všetko na raz. Sklopiť sedadlá ale možno aj z miesta vodiča, a to cez dotykovú obrazovku systému R-Link. Jednoduchšie to už naozaj byť nemôže.

_DSC0476.jpg_DSC0477.jpg_DSC0460.jpg_DSC0461.jpg_DSC0464.jpg_DSC0465.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY