vytisknout velikost písma Nový Passat chce zobrať zákazníkov aj BMW [prvé jazdné dojmy]

Ôsma generácia Passatu plánuje osloviť aj záujemcov o prémiové auto strednej triedy. A ako sa zdá, kvality na to má.
Nový Passat chce zobrať zákazníkov aj BMW [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér na vysokej úrovni
  2. Dve navigácie naraz, Asistent pre cúvanie s prívesom
  3. 2.0 Bi-TDI 176 kW: Iste pohodlný
  4. Ako ide s 1.4 TSI?, Sedan jazdne vôbec najlepší, Nielen Insignia má problém, Technické údaje
  5. Volkswagen Passat: Kompletná fotogaléria

Osem generácií, takmer 22 miliónov predaných kusov, pričom len minulý rok sa predalo 1,1 milióna Passatov... O dôležitosti tohto modelu pre Volkswagen nemožno pochybovať. A tak neprekvapí, že si s príchodom posledného vydania dali vo Wolfsburgu čertovsky záležať. Zoznam noviniek je rozsiahly a začína sa, ako už býva zvykom, u designu. 

Volkswagen je konzervatívna značka, o Passate ako takom to platí dvojnásobne. Zásadnú revolúciu preto snáď nikto (a celkom opravenú) nečakal. Dizajnéri sa držali do istej miery pri zemi, ale napriek tomu Passat vyzerá pri stretnutí tvárou v tvár o poznanie lepšie. Je dynamickejší. 

Platí to hlavne o sedane, ktorý vlastne nie je až toľko vzdialený súčasnému CC. Dôvodom sú nové prvky typu ostrých hrán, diódových svetlometov alebo diódových koncových svetiel. Tým najdôležitejším sú ale celkové proporcie.

_DSC0802.JPG_DSC0920.JPG
Nový Passat dostal nižšiu karosériu, väčší rázvor a kratšie previsy. Dizajn je konzervatívny, auto ale vyzerá dynamickejšie. 

Novinka je v podstate rovnako dlhá ako predtým, je ale nižšia, má výrazne väčší rázvor náprav a kratšie previsy. Presne povedané sú predné kolesá o 29 mm bližšie k nárazníku, tie zadné boli odsunuté o 17 mm dozadu. Na výšku ubrali dizajnéri 14 mm, karoséria je širšia o 12 mm, rázvor pribral 79 mm. Nižšia je tiež kapota a kabína sa celkovo posunula viac dozadu. 

Passat vám asi na prvý pohľad dych nevyrazí, určite sa ale neopozerá. Volkswagen nechcel šokovať verejnosť revolúciou, ale plynule nadviazať na to, čo je aktuálne tak úspešné a pridať k tomu trochu nového korenia. Nebudem sa dlho rozpisovať, výsledok sa mi páči. Len pre úplnosť dodajme, že na fotkách sú autá s osemnásťpalcovými diskami. Štandardom sú disky o dva palce menšie.

_DSC0818.JPG_DSC0831.JPG
S chromovými prvkami sa skutočne nešetrilo. Passat vďaka tomu pôsobí trochu americky. 

Interiér na vysokej úrovni

Aj v interiéri platí, že sa Volkswagen nepúšťal do veľkej revolúcie, ale na detailoch si dal veľmi záležať, rovnako ako na priestore. Kabína sa predĺžila o 33 mm, kufor pribral 21 litrov pri sedane a 47 litrov pri kombi. Ponuka priestoru je jednou z vecí, ktoré robia z Passatu auto o triedu vyššie. 

Platí to predovšetkým o kombi, kde vás bude vzadu obmedzovať jedine vysoký stredový tunel, keby ste sa snáď náhodou usadili na pozíciu zadného prostredného pasažiera. V sedane sa musí ľahko uskromniť cestujúci vysokí cez 190 cm, pre ktorých je priestor okolo hlavy z kategórie tak akurát. 

Kufor je jedným slovom obrovský. Volkswagen udáva pri kombíku 650 litrov, čo je ale číslo, kde je započítaný priestor až po strop. Po sklopení zadných operadiel vznikne vďaka variabilnému dnu takmer rovná plocha a priestor s objemom 1780 litrov. Zaujme tiež veľmi nízko položená nákladová hrana. Sedan zvládne v základe stále veľmi slušných 586 litrov a aj tu je samozrejme možné sklopiť zadné operadlá.

_DSC0752.JPG_DSC0736.JPG_DSC0737.JPGPonuka priestoru je bohatá. Sedačky navyše potešia podareným tvarom. K dispozícii je tiež masáž, ktorú ale ponúka aj Golf.

K téme interiéru je potrebné doplniť ešte pár slov o odhlučnení. Pri jazde je Passat nadpriemerne tichý, čo okrem iného priniesli aj bočné okná s dvojitým sklom. Spracovanie vyzerá úplne precízne a pozitívne dojmy podčiarkujú aj výborne tvarované sedadlá. 

Aby som bol úplne úprimný, počas necelých dvoch dní za volantom sa mi mnoho nevýhod odhaliť nepodarilo. Niekomu sa nepáčia analógové hodiny uprostred palubnej dosky, čo mi ale príde ako vec absolútne nepodstatná, niekto sa pozastavoval nad prvkom imitujúcim jeden veľký výdych ventilácie pred spolujazdcom. Ale to sú naozaj drobnosti. 

Kde je potenciál na niečo, čo by mohlo vadiť, to je koleno vodiča. Stredová konzola je veľká a relatívne vysoká. Má to svoje výhody, ale priestoru pre nohu to nepomôže. Koleno si opriete o tvrdý plast. Ak za volantom sedíte tak, že by sa koleno dostalo na hranu, asi to veľmi pohodlné nebude. Ja som to mal tak akurát. 

_DSC0742.JPG_DSC0744.JPG_DSC0745.JPG_DSC0749.JPG_DSC0929.JPG_DSC0935.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY