vytisknout velikost písma Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Opel na medzinárodnej výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstaví okrem iného aj nové Vivaro Combi. Druhá generácia nadväzuje na úspešný model, ktorý bol konštrukčne príbuzný s Renaultom Trafic a Nissanom Primastar.

Opel-Vivaro-Combi-292795.jpgOpel-Vivaro-Combi-292794.jpgOpel-Vivaro-Combi-292793.jpg
Dôležitá bude hlavne praktickosť, ale vraj neprídu skrátka ani cestujúci vzadu. Pod kapotou nájdeme nový dvakrát preplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozícii v dvoch dĺžkach rázvoru - 3098 mm alebo 3498 mm. To sa prejaví aj na dĺžke vozidla. Nové Vivaro Combi, ktoré sa zameriava hlavne na prepravu osôb, môže byť rovnako ako klasická dodávka dlhé 4998 mm alebo 5398 mm. Základné prevedenie má vpredu viac miesta vďaka o 116 mm dlhšej kabíne, napriek tomu ponúkne priestor až pre 8,6 m3 nákladu.

Opel nové Vivaro ponúka v troch prevedeniach. Klasický Panel van ponúka priestor pre cestujúcich vpredu a potom veľký nákladový priestor. Verzia Doublecab má dva rady sedačiek a za nimi úložný priestor. Combi je potom vlastne veľký osobák s tromi vyberateľnými radmi sedačiek.

Na rozdiel od oboch skôr pracovných verzií má model Combi honosnejší interiér a hlavne myslí aj na cestujúcich vzadu - a to ako kvalitou obloženia a materiálov, tak napríklad hlukovou izoláciou. Sú tu aj výduchy ventilácie a je možné prikúpiť zábavný systém pre zadné sedačky.

Opel Vivaro Combi prichádza s úplne novým naftovým motorom 1.6 CDTI v prevedení BiTurbo, ktorý posiela na predné kolesá tejto malej dodávky výkon 88 kW (120 k) alebo rovno 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité preplňovanie zaručuje podľa Opelu lepší priebeh krútiaceho momentu. Jeho vrchol leží už na hodnote 1500 ot./min. v prípade slabšej verzie, ktorá ponúkne 320 Nm. Silnejší motor má potom 340 Nm, ale o 250 ot./min. vyššie.

Základné prevedenie s jedným turbodúchadlom poskytuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 260 Nm, silnejšia verzia toho istého motora ponúkne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotreba vraj dosahuje na 5,7 l/100 km a emisie na 149 g/km CO2.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY