vytisknout velikost písma Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Opel na medzinárodnej výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstaví okrem iného aj nové Vivaro Combi. Druhá generácia nadväzuje na úspešný model, ktorý bol konštrukčne príbuzný s Renaultom Trafic a Nissanom Primastar.

Opel-Vivaro-Combi-292795.jpgOpel-Vivaro-Combi-292794.jpgOpel-Vivaro-Combi-292793.jpg
Dôležitá bude hlavne praktickosť, ale vraj neprídu skrátka ani cestujúci vzadu. Pod kapotou nájdeme nový dvakrát preplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozícii v dvoch dĺžkach rázvoru - 3098 mm alebo 3498 mm. To sa prejaví aj na dĺžke vozidla. Nové Vivaro Combi, ktoré sa zameriava hlavne na prepravu osôb, môže byť rovnako ako klasická dodávka dlhé 4998 mm alebo 5398 mm. Základné prevedenie má vpredu viac miesta vďaka o 116 mm dlhšej kabíne, napriek tomu ponúkne priestor až pre 8,6 m3 nákladu.

Opel nové Vivaro ponúka v troch prevedeniach. Klasický Panel van ponúka priestor pre cestujúcich vpredu a potom veľký nákladový priestor. Verzia Doublecab má dva rady sedačiek a za nimi úložný priestor. Combi je potom vlastne veľký osobák s tromi vyberateľnými radmi sedačiek.

Na rozdiel od oboch skôr pracovných verzií má model Combi honosnejší interiér a hlavne myslí aj na cestujúcich vzadu - a to ako kvalitou obloženia a materiálov, tak napríklad hlukovou izoláciou. Sú tu aj výduchy ventilácie a je možné prikúpiť zábavný systém pre zadné sedačky.

Opel Vivaro Combi prichádza s úplne novým naftovým motorom 1.6 CDTI v prevedení BiTurbo, ktorý posiela na predné kolesá tejto malej dodávky výkon 88 kW (120 k) alebo rovno 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité preplňovanie zaručuje podľa Opelu lepší priebeh krútiaceho momentu. Jeho vrchol leží už na hodnote 1500 ot./min. v prípade slabšej verzie, ktorá ponúkne 320 Nm. Silnejší motor má potom 340 Nm, ale o 250 ot./min. vyššie.

Základné prevedenie s jedným turbodúchadlom poskytuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 260 Nm, silnejšia verzia toho istého motora ponúkne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotreba vraj dosahuje na 5,7 l/100 km a emisie na 149 g/km CO2.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY