vytisknout velikost písma Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Opel na medzinárodnej výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstaví okrem iného aj nové Vivaro Combi. Druhá generácia nadväzuje na úspešný model, ktorý bol konštrukčne príbuzný s Renaultom Trafic a Nissanom Primastar.

Opel-Vivaro-Combi-292795.jpgOpel-Vivaro-Combi-292794.jpgOpel-Vivaro-Combi-292793.jpg
Dôležitá bude hlavne praktickosť, ale vraj neprídu skrátka ani cestujúci vzadu. Pod kapotou nájdeme nový dvakrát preplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozícii v dvoch dĺžkach rázvoru - 3098 mm alebo 3498 mm. To sa prejaví aj na dĺžke vozidla. Nové Vivaro Combi, ktoré sa zameriava hlavne na prepravu osôb, môže byť rovnako ako klasická dodávka dlhé 4998 mm alebo 5398 mm. Základné prevedenie má vpredu viac miesta vďaka o 116 mm dlhšej kabíne, napriek tomu ponúkne priestor až pre 8,6 m3 nákladu.

Opel nové Vivaro ponúka v troch prevedeniach. Klasický Panel van ponúka priestor pre cestujúcich vpredu a potom veľký nákladový priestor. Verzia Doublecab má dva rady sedačiek a za nimi úložný priestor. Combi je potom vlastne veľký osobák s tromi vyberateľnými radmi sedačiek.

Na rozdiel od oboch skôr pracovných verzií má model Combi honosnejší interiér a hlavne myslí aj na cestujúcich vzadu - a to ako kvalitou obloženia a materiálov, tak napríklad hlukovou izoláciou. Sú tu aj výduchy ventilácie a je možné prikúpiť zábavný systém pre zadné sedačky.

Opel Vivaro Combi prichádza s úplne novým naftovým motorom 1.6 CDTI v prevedení BiTurbo, ktorý posiela na predné kolesá tejto malej dodávky výkon 88 kW (120 k) alebo rovno 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité preplňovanie zaručuje podľa Opelu lepší priebeh krútiaceho momentu. Jeho vrchol leží už na hodnote 1500 ot./min. v prípade slabšej verzie, ktorá ponúkne 320 Nm. Silnejší motor má potom 340 Nm, ale o 250 ot./min. vyššie.

Základné prevedenie s jedným turbodúchadlom poskytuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 260 Nm, silnejšia verzia toho istého motora ponúkne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotreba vraj dosahuje na 5,7 l/100 km a emisie na 149 g/km CO2.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY