vytisknout velikost písma Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Opel na medzinárodnej výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstaví okrem iného aj nové Vivaro Combi. Druhá generácia nadväzuje na úspešný model, ktorý bol konštrukčne príbuzný s Renaultom Trafic a Nissanom Primastar.

Opel-Vivaro-Combi-292795.jpgOpel-Vivaro-Combi-292794.jpgOpel-Vivaro-Combi-292793.jpg
Dôležitá bude hlavne praktickosť, ale vraj neprídu skrátka ani cestujúci vzadu. Pod kapotou nájdeme nový dvakrát preplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozícii v dvoch dĺžkach rázvoru - 3098 mm alebo 3498 mm. To sa prejaví aj na dĺžke vozidla. Nové Vivaro Combi, ktoré sa zameriava hlavne na prepravu osôb, môže byť rovnako ako klasická dodávka dlhé 4998 mm alebo 5398 mm. Základné prevedenie má vpredu viac miesta vďaka o 116 mm dlhšej kabíne, napriek tomu ponúkne priestor až pre 8,6 m3 nákladu.

Opel nové Vivaro ponúka v troch prevedeniach. Klasický Panel van ponúka priestor pre cestujúcich vpredu a potom veľký nákladový priestor. Verzia Doublecab má dva rady sedačiek a za nimi úložný priestor. Combi je potom vlastne veľký osobák s tromi vyberateľnými radmi sedačiek.

Na rozdiel od oboch skôr pracovných verzií má model Combi honosnejší interiér a hlavne myslí aj na cestujúcich vzadu - a to ako kvalitou obloženia a materiálov, tak napríklad hlukovou izoláciou. Sú tu aj výduchy ventilácie a je možné prikúpiť zábavný systém pre zadné sedačky.

Opel Vivaro Combi prichádza s úplne novým naftovým motorom 1.6 CDTI v prevedení BiTurbo, ktorý posiela na predné kolesá tejto malej dodávky výkon 88 kW (120 k) alebo rovno 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité preplňovanie zaručuje podľa Opelu lepší priebeh krútiaceho momentu. Jeho vrchol leží už na hodnote 1500 ot./min. v prípade slabšej verzie, ktorá ponúkne 320 Nm. Silnejší motor má potom 340 Nm, ale o 250 ot./min. vyššie.

Základné prevedenie s jedným turbodúchadlom poskytuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 260 Nm, silnejšia verzia toho istého motora ponúkne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotreba vraj dosahuje na 5,7 l/100 km a emisie na 149 g/km CO2.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY