vytisknout velikost písma Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každej rodiny

Opel na medzinárodnej výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstaví okrem iného aj nové Vivaro Combi. Druhá generácia nadväzuje na úspešný model, ktorý bol konštrukčne príbuzný s Renaultom Trafic a Nissanom Primastar.

Opel-Vivaro-Combi-292795.jpgOpel-Vivaro-Combi-292794.jpgOpel-Vivaro-Combi-292793.jpg
Dôležitá bude hlavne praktickosť, ale vraj neprídu skrátka ani cestujúci vzadu. Pod kapotou nájdeme nový dvakrát preplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozícii v dvoch dĺžkach rázvoru - 3098 mm alebo 3498 mm. To sa prejaví aj na dĺžke vozidla. Nové Vivaro Combi, ktoré sa zameriava hlavne na prepravu osôb, môže byť rovnako ako klasická dodávka dlhé 4998 mm alebo 5398 mm. Základné prevedenie má vpredu viac miesta vďaka o 116 mm dlhšej kabíne, napriek tomu ponúkne priestor až pre 8,6 m3 nákladu.

Opel nové Vivaro ponúka v troch prevedeniach. Klasický Panel van ponúka priestor pre cestujúcich vpredu a potom veľký nákladový priestor. Verzia Doublecab má dva rady sedačiek a za nimi úložný priestor. Combi je potom vlastne veľký osobák s tromi vyberateľnými radmi sedačiek.

Na rozdiel od oboch skôr pracovných verzií má model Combi honosnejší interiér a hlavne myslí aj na cestujúcich vzadu - a to ako kvalitou obloženia a materiálov, tak napríklad hlukovou izoláciou. Sú tu aj výduchy ventilácie a je možné prikúpiť zábavný systém pre zadné sedačky.

Opel Vivaro Combi prichádza s úplne novým naftovým motorom 1.6 CDTI v prevedení BiTurbo, ktorý posiela na predné kolesá tejto malej dodávky výkon 88 kW (120 k) alebo rovno 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité preplňovanie zaručuje podľa Opelu lepší priebeh krútiaceho momentu. Jeho vrchol leží už na hodnote 1500 ot./min. v prípade slabšej verzie, ktorá ponúkne 320 Nm. Silnejší motor má potom 340 Nm, ale o 250 ot./min. vyššie.

Základné prevedenie s jedným turbodúchadlom poskytuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 260 Nm, silnejšia verzia toho istého motora ponúkne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotreba vraj dosahuje na 5,7 l/100 km a emisie na 149 g/km CO2.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY