vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia Sports Tourer: o 100 l väčší kufor, o 200 kg ľahší

Opel ukázal Insigniu novej generácie aj s karosériou kombi. Novinka má oproti predchodcovi o sto litrov väčší batožinový priestor. K dispozícii bude pohon všetkých kolies a osemstupňový automat. Sada asistentov je zhodná so základnou verziou Grand Sport.
Nový Opel Insignia Sports Tourer: o 100 l väčší kufor, o 200 kg ľahší

Opel predstavil novú generáciu modelu Insignia aj v prevedení Sports Tourer. Okrem dosť zaujímavého dizajnu sa záujemcovia môžu tešiť na priestrannejší interiér, väčší batožinový priestor, veľa rôznych asistenčných systémov a chýbať nebude napríklad ani pohon všetkých kolies. Na detailné informácie si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Automobilka totiž zverejnila iba základné fakty a sadu oficiálnych snímok. Na nich si môžete prezrieť nový dizajn, ktorý vyzerá veľmi sľubne, pričom jedným z dôvodov sú nové základné proporcie karosérie. Insignia Sports Tourer druhej generácie je dlhá 4986 mm, má o 30 mm kratší predný previs, o 11 mm väčší rozchod kolies a o 92 mm predĺžený rázvor náprav. Na výšku meria toto kombi iba 1483 mm. V závislosti na konkrétnej motorizácii je novinka až o 200 kg ľahšia.

Z rozmernejšej karosérie budú ťažiť cestujúci. Opel sľubuje zhruba o 3 centimetre väčší priestor pre hlavu, rovnako tak ponúkne nová Insignia Sports Tourer viac miesta pre ramená. Objemnejší má byť aj priestor pre batožinu, lenže Opel zatiaľ základnú hodnotu tají. Zverejnený bol iba celkový objem 1640 litrov dostupný po sklopení zadných operadiel. Práve k nemu sa tiež vzťahuje sľubovaný medzigeneračný nárast o 100 litrov.

Zadné operadlá sú rozdelené v pomere 40/20/40, piate dvere bude možné otvárať a zatvárať mávnutím nohy pod zadným nárazníkom a Opel ponúkne aj takzvaný paket FlexOrganizer, v rámci ktorého dostanete rôzne siete a ďalšie príslušenstvo k upevneniu vecí v kufri. Inak bude ďalšia výbava samozrejme zhodná s predtým predstaveným variantom Grand Sport. Takže aj v kombi dostanete diódové svetlá, mnoho najrôznejších asistentov a nemalé možnosti po stránke konektivity.

Kompletné technické detaily Opel zatiaľ neprezradil. Aktuálna tlačová správa iba všeobecne sľubuje preplňované zážihové a vznetové motory. V ponuke nájdeme aj osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies bez klasického zadného diferenciálu prevzatý z Fordu Focus RS.

Viac podrobností sa dozvieme neskôr, dlho ale na ďalšie fakty čakať nebudeme. Nová Insignia sa predstaví na autosalóne v Ženeve a ten sa začne už o mesiac. A navyše Opel začne už počas februára tiež prijímať prvé objednávky.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY